تکنیکی ترین بازیکنان تاریخ فوتبال بانوان

مارادوناهای مونث!

در فوتبال بانوان تک ستاره هایی وجود دارند که گاهی اوقات با توانایی منحصر به فرد و مثالزدنی خود برخی از ضعف ها در این ورزش را می پوشانند.
کد خبر: ۵۳۶۷۰۰
مارادوناهای مونث!


در فوتبال بانوان که با ضعف های فراوانی در تمامی ابعاد خود روبرو است تک ستاره هایی وجود دارند که گاهی اوقات با توانایی منحصر به فرد و مثالزدنی خود برخی از این ضعف ها را می پوشانند. این ستاره های استثنایی علیرغم کمبود شدید امکانات و عدم توجه مسئولان با ارائه فوتبالی زیبا و ناب حساب خود را از فوتبال ضعیف و بیمار گونه بانوان جدا کرده اند تا به نام هایی فراموش نشدنی در ورزش بانوان تبدیل شوند. فقدان تشکیلات و امکانات لازم در فوتبال بانوان و عدم توجه رسانه به این رشته ورزشی باعث شده است تا بازیکنان تنها به توانایی های فنی خود اتکا کنند و خود شخصا برای ارتقای سطح بازی خود تلاش نمایند. یکی از ویژگی های برجسته هر بازیکنی میزان تکنیکی بودن اوست که خوشبختانه در فوتبال آماتور گونه بانوان این بازیکنان تکنیکی به وفور یافت می شوند. در میان این بانوان تکنیکی برخی سرآمد دیگربازیکنان هستند و رقیبی ندارند. آنچه در ادامه می آید به معرفی بیشتر تکنیکی ترین بازیکنان تاریخ فوتبال بانوان اختصاص دارد:
تکنیکی ترین بازیکن تاریخ فوتبال بانوان
او به عنوان تکنیکی ترین بازیکنان تاریخ فوتبال بانوان شناخته می شود، موضوعی که اکثر مربیان و بازیکنان زن آن را تایید می کنند. سمیه جاورسی که اکنون 30 سال دارد دوران اوج فوتبالش را در پرسپولیس و پیکان سپری کرد و 8 سال نیز برای تیم ملی به میدان رفت. جاورسی خیلی بدشانس بود که در دورانی به عنوان پدیده خود را مطرح کرد که تیم ملی فوتبال بانوان حضور چندانی در رقابتهای برون مرزی نداشت تا بدین ترتیب او نتواند شایستگی های خود را بیشتر وبهتر نشان بدهد. برخی از مربیان باتجربه عرصه فوتبال بانوان از جمله سمیه کبیر اعتقاد دارند که جاورسی همانند علی کریمی چند نفر را روی دستمال دریبل می کرد! اکثر مربیان و کارشناسان حوزه فوتبال بانوان جاورسی را تکنیکی ترین فوتبالیست تاریخ فوتبال بانوان می شناسند.
تاثیرگذار خلاق
فاطمه ابوسی دیگر تکنیکی برتر تاریخ فوتبال بانوان شناخته می شود. مهاجم 27 ساله و سابق تیم ملی دیگر در سطح اول فوتبال بانوان حضور ندارد اما همچنان به عنوان یکی ا ز برترین بازیکنان تاریخ فوتبال بانوان شناخته می شود .او بسیار خلاقانه بازی می کرد و در ده دقیقه نتیجه یک دیدار را به نفع تیم خود تغییر می داد. مریم حسن زاده سرمربی فعلی تیم استقلال تهران اعتقاد دارد هیچ بازیکنی به اندازه او نتوانست برای تیمش تا این حد تاثیر گذار باشد. این ملی پوش سابق در موقعیت های تک به تک حرف اول را می زد و در این موقعیت توپ را فقط تبدیل به گل می کرد.  ابوسی یکی دیگر از  بازیکنانی است که سبک بازی اش را شبیه علی کریمی می دانند. او در تیم های ملی و باشگاه های پرسپولیس و سایپا بهترین بازی هایش را به نمایش می گذاشت و اکنون با وجود اینکه دیگر اثری از او در فوتبال بانوان نیست به عنوان یکی از تکنیکی ترین بازیکنان تاریخ فوتبال بانوان شناخته می شود.
شوت های محکم یک بازیکن تکنیکی
یکی دیگر از بازیکنان تکنیکی تاریخ فوتبال بانوان زهرا قنبری است، مهاجم 21 ساله ای که اکنون در تیم شهر داری بم بازی می کند و البته همه جز مدعوین به تیم ملی فوتبال بانوان هم به شمار می رود. جعفری، کبیر، حسن زاده ، جهان نجاتی ، لوینی و بسیاری دیگر از مربیان با تجربه عرصه فوتبال بانوان قنبری را یکی از با تکنیک ترین بازیکنان کنونی فوتبال بانوان می دانند و نام او را در لیست تکنیکی ترین های تاریخ قرار می دهند . قنبری شوت های محکم و قدرتمندی هم دارد و به خاطر این خصوصیت نیز بسیار مورد توجه قرار دارد.  قنبری نسبت به جاورسی و ابوسی خوش شانس تر است چرا که هنوز می تواند برای تیم های ملی بازی کند و توانایی های خود را بیشتر به معرض نمایش بگذارد.
یوکبد، خاص و عجیب
یوکبد اسدی همانند نام کوچکش خیلی خاص و عجیب است . این مهاجم 24 ساله باشگاه سرخپوشان گرگان در فوتبالش تکنیک، خلاقیت و حرکات عجیب و غریب را با هم ترکیب کرده است تا به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال بانوان مبدل شود ، البته او را بیشتر با تکنیک نابش می شناسند . یوکبد در زمره تکنیکی ترین فوتبالیستهای تاریخ قرار می گیرد هر چند همانند دیگر تکنیکی های برتر فوتبال بانوان چندان  شناخته شده نیست.
پدیده ای برای همه دوران
مریم رحیمی پدیده بزرگی در فوتبال بانوان محسوب می شود ، پدیده ای که یکی دیگر از تکنیکی ترین های تاریخ به شمار می آید. رحیمی اکنون نوزده سال دارد و فرصت زیادی برای پیشرفت کردن در پیش  روی خود می بیند که این فرصت زیاد ممکن است باعث شود او حتی از سمیه جاورسی هم جلو بزند و به عنوان تکنیکی ترین بازیکن تاریخ فوتبال بانوان شناخته شود. تکنیک ناب این ملی پوش تیم شهرداری بم سال گذشته مورد توجه یک تیم اماراتی قرار گرفته بود هر چند او درنهایت موفق نشد به یک تیم خارجی بپیوندد. بسیاری از پیشکسوتان  و مربیان رحیمی را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال بانوان میدانند.
تلفیقی از تکنیک و اخلاق مداری
هافبک وسط تیم ملی فوتبال بانوان تلفیقی از اخلاق مداری و تکنیک است تا به بازیکن شناخته شده ای در فوتبال بانوان مبدل شود. فاطمه ارژنگی 26 ساله همیشه به خاطر اخلاق و منش پسندیده اش مورد تایید همه اهالی فوتبال بانوان قرار داشته اما تکنیک قابل توجه او دیگر فاکتوری است که از او یک بازیکن خاص می سازد. فاطمه ارژنگی تکنیک را در ذات خود دارد تا او هم در دسته تکنیک های برتر تاریخ فوتبال بانوان قرار بگیرد. ارژنگی که یکی از ستاره های کنونی چمن سبز است مدتی هم در فوتسال بازی می کرد اما در چمن سبز بهتر می تواند تکنیک منحصر به فرد خود را به نمایش بگذارد.
یک مدافع تکنیکی
تکنیک ویژگی قابل توجهی است که بیشتر در مهاجمان و هافبک ها دیده می شوند اما در فوتبال بانوان ایران مدافعی وجود دارد که نام خود در لیست تکنیکی ترین فوتبالیستهای زن تاریخ قرار داده است. این بازیکن کوهستان خسروی نام دارد و هم  اکنون در شهرداری بم بازی می کند .آخرین هنرنمایی این مدافع مستحکم تیم ملی فوتبال بانوان به رقابتهای بین دانشگاهی جهان بر می گردد، رقابتهایی که دو ماه پیش در صربستان برگزار شد  و کوهستان خسروی با ارائه بازی هایی درخشان تیمش را یک تنه به فینال این رقابتها برد. کوهستان با تکنیک بالایش کوهی در خط دفاع تیم ملی و شهرداری بم است.
سرعت شگفت انگیز
دیگر تکنیکی برتر تاریخ فوتبال زنان هم اکنون درتیم ملی جوانان عضویت دارد. زهرا سربالی 19 ساله در باشگاه استقلال تهران هم عضویت دارد تا با حضور در این تیم پرطرفدار بیشتر وبهتر توانایی خود را نشان بدهد.  سربالی سرعت و تکنیک را باهم دارد تا با این دو ویژگی به بازیکنی ممتاز در فوتبال بانوان تبدیل شود. برخی از مربیان لیگ برتر و تیم ملی جوانان اعتقاد دارند سرعت او در طول مسابقه گاهی اوقات شگفت انگیز می شود. او نسبت به مریم رحیمی دیرتر در فوتبال بانوان شناخته شد اما حالا که نامی برای خود دست و پا کرده می خواهد تا به بهترین شکل خودش را نشان بدهد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها