مردم درباره دایی قضاوت کنند؛

رویانیان: قصد پاسخگویی به مردم را ندارم

همین چند ماه پیش بود که خبر استعفای رویانیان روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت و به برخی خبرنگاران هم پیامک شد، اما بلافاصله پس از چند ساعت تکذیب شد.
کد خبر: ۵۳۵۹۵۸
رویانیان و تاکتیک دوباره استعفا

دیروز هم او دوباره استفعا کرد، استعفایی که به زعم برخی کارشناسان گویی تاکتیکی شده است برای مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که خبرساز شود، موج‌‌آفرینی کند و گفته‌های او به خبر اول صفحات ورزشی تبدیل شود یا به شائبه‌هایی چون گرفتن پست‌هایی در برخی سازمان‌ها و نهادهای دیگر در اذهان عموم دامن بزند.

او روز گذشته باز هم استعفا کرد؛ هم از مدیرعاملی پرسپولیس و هم ریاست ستاد سوخت. خبر این استعفا که هم ناگهانی بود، همان‌طور که با سرعت نور پخش شد، با همان سرعت هم تکذیب شد، البته نه همه آن، بلکه تنها بخش اولش.

سرمنشا این خبر به جلسه صبح دیروز مدیرعامل پرسپولیس با رئیس دفتر احمدی‌نژاد برمی‌گردد. مشخص نیست در این نشست چه صحبت‌هایی مطرح شد، اما برخی اخبار تائید نشده حکایت از مخالفت رویانیان با افزایش قیمت بنزین به 1040 تومان دارد و بعضی افراد معتقدند زوداز کوره دررفتن مدیرعامل پرسپولیس، موجب اتخاذ تصمیم‌های یکباره و از روی عصبانیت وی در واکنش به برخی مخالفت‌ها و البته پشیمانی زودهنگام او می‌شود.

برخی منابع هم از فشار مجلس به مدیران دوشغله‌ خبر می‌دهند و این‌که رویانیان خواسته دست پیش را بگیرد، اما هر چه بود وقتی رویانیان از این نشست بیرون آمد استعفای رسمی خود را از هر دو مسئولیت اعلام کرد. او در عین حال برای آن‌که زیاد مورد پرسش قرار نگیرد به خبرنگاران گفت: طی این مدت فشار زیادی به بنده وارد شده و نگران آن بودم که نتوانم به دلیل خستگی وظایف خود را در این پست‌ها به طور کامل انجام دهم، به همین خاطر در این جلسه درخواست کردم به دلیل فشار کاری و خستگی، از ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت کشور و مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس کناره‌گیری کنم!

بی اطلاعی رئیس هیات مدیره

استعفای رویانیان از مدیرعاملی پرسپولیس در حالی مطرح شد که نه قائم مقام باشگاه و نه رئیس هیات مدیره پرسپولیس، هیچ‌کدام در جریان این خبر نبودند. بهروز منتقمی در این باره گفت: شرایط پرسپولیس این روزها تغییر کرده و تیم حال و هوای خوبی دارد. بازیکنان هم با رفاقت و همدلی تیم را جلو می‌برند. با این اوصاف استعفای رویانیان شوک بزرگی خواهد بود که ممکن است تیم را در شرایط بدی قرار دهد، بنابراین امیدوارم با این استعفا مخالفت شود. فدا حسین مالکی هم با ابراز بی‌اطلاعی از این استعفا گفت: تاکنون چنین استعفایی را دریافت نکرده‌ایم، اما حتی اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد باید اعضای هیات مدیره در این مورد تصمیم‌گیری کنند.

در این میان حتی استقلالی‌ها هم نسبت به خبر استعفای رویانیان واکنش نشان دادند تا جایی که امیر قلعه‌نویی از او به عنوان یکی از بهترین مدیران تاریخ پرسپولیس یاد و نسبت به شنیدن این خبر ابراز تاسف کرد.

استعفای رویانیان از مدیرعاملی پرسپولیس در شرایطی مطرح شده که یک روز قبل از آن، از برنامه‌های میان مدت و بلندمدتش در تیم قرمزپوش پایتخت خبر داده بود و همین مساله از حضور طولانی مدتش در پرسپولیس حکایت داشت.

به همین خاطر ناگهانی بودن این استعفا، بیش از هر چیز این شائبه را به‌وجود می‌آورد که رویانیان به دلیل کنار گذاشته شدن از ستاد حمل و نقل و سوخت کشور، عطای کار در باشگاه پرسپولیس را هم به لقای آن بخشیده است. هرچند این امکان که رویانیان پس از تصویب ممنوعیت اشتغال افراد در بیش از یک شغل در اقدامی پیشگیرانه، اقدام به استعفا از مسئولیت‌هایش کرده نیز وجود دارد.

در برخی محافل خبری هم شنیده شد، رویانیان برای تصدی ریاست فدراسیون فوتبال به این استعفای تاکتیکی روی آورده است. در هر حال خبر استعفای او از مدیرعاملی پرسپولیس خیلی زود رد شد. این‌که وزارت ورزش با این استعفا مخالفت کرده یا خود رویانیان از درخواست خود پشیمان شده، بر ما پوشیده است. تنها چیزی که می‌دانیم این است که رویانیان در پرسپولیس می‌ماند. این را معاون اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد. محمد شیخان در این باره به فارس گفت: رویانیان که از ستاد حمل و نقل و سوخت استعفا داده است به عنوان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس به کار خود ادامه خواهد داد.

رویانیان که شهریورماه سال 90 به عنوان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس منصوب شد در ابتدای فصل دوازدهم لیگ برتر مجموعه‌ای از بهترین بازیکنان فوتبال ایران را به خدمت گرفت و تیمی ایده‌آل را برای حضور در مسابقه‌ها آماده کرد، اما انتخاب مانوئل ژوزه به عنوان سرمربی و عملکرد نامطلوب وی، عملا از رویانیان یک مدیر ناکام در نتیجه گیری ساخت. با این حال او برنامه‌های گسترده‌ای برای پرسپولیس در نظر گرفته که در تلاش برای پیاده کردن این برنامه‌هاست. رویانیان تاکید کرده قصد دارد در چند سال آینده پرسپولیس را به یکی از باشگاه‌های مطرح کشور در همه زمینه‌ها تبدیل کند، وعده‌ای که به هیچ عنوان با درخواست استعفا همخوانی ندارد.

حمایت تاج از رویانیان

سرپرست جدید سازمان لیگ فدراسیون فوتبال با بیان این‌که باید از مدیرانی همچون رویانیان حمایت شود، گفت: قطعا رفتن آنها به صلاح و مصلحت فوتبال ایران نیست.

مهدی تاج در گفت‌وگو با مهر، در مورد استعفای رویانیان از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس گفت: او در این مدت کارهای بزرگی برای پرسپولیس خصوصا در رده‌های پایه و زیربنایی انجام داده است. این اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اصولی چرخه بازیکن‌سازی در این باشگاه را به گردش درآورده و پرسپولیس را به باشگاه مولد بازیکن تبدیل می‌‎کند.

اقدام‌های آکادمیک و زیربنایی صورت گرفته در زمان مدیریت وی در پرسپولیس که بنده هم در بخشی از آنها مشارکت داشتم، در رده‌های نوجوانان، جوانان و امید، بسیار مفید بوده و باعث می‌شود پرســــپولیس در ســــال‌های نه چندان دور از بازیکنان خودش استفاده کند. به گفته وی نه فقط رویانیان بلکه مدیرانی همچون او، فتح‌الله‌زاده و... با گرفتاری‌های اقتصادی، باشگاه‌های خود را اداره می‌کنند که باید از آنها حمایت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها