برندان راجرز، سرمربی ایرلندی لیورپول که انتصابش به این سمت در شروع تابستان امسال از ابتدا نیز واقعه عجیبی به نظر می‌رسید، اواسط یک فصل طولانی و در حالی که مدتی از شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر انگلیس می‌گذرد، معترف است تا وقتی تداوم به کار شاگردانش اضافه نشود نمی‌توان امیدی به آینده این تیم داشت یا دل به رتبه‌ای در میان چهار تیم صدر جدول این پیکارها بست.
کد خبر: ۵۳۵۸۴۰
لیورپول در حسرت تداوم

در رقابت‌های امسال این لیگ هیچ کس نتوانسته است سر از نتایج بشدت پرنوسان سرخ‌های آنفیلد درآورد و بفهمد چرا آنان از یک برد عالی به یک شکست بسیار بد می‌رسند و چرا امروز عالی و فردا ضعیف هستند و چگونه می‌توان نتیجه دیدار بعدی لیورپول را حدس زد.

این تیم فقط چند روز بعد از پیروزی0 - 4 بر فولام طوری1 - 3 تسلیم استوک‌سیتی شد که به نظر رسید یک تیم آماتوری بیش نیست و فقط چند روز بعد از آن ساندرلند را چنان با قاطعیت و با تکیه بر دو گل از لوئیس سوارز ا​روگوئه‌ای0- 3 برد که همه مطمئن شدند با یک تیم حرفه‌ای واقف به فراز و فرودهای هر مسابقه‌ای طرف‌ هستند که هر کاری از آن برمی‌آید.

با این حال، همین نوسان‌های شدید نشان می‌دهد منطق بر کار لیورپول حاکم نیست و هر رویدادی در ارتباط با این تیم متصور است و نمی‌توان اطمینانی به مسابقه بعدی این تیم داشت.

راجرز که برابر با پیش‌بینی‌های قبلی جانشین موفقی برای کنی دالگلیش در پایان دومین مقطع مربیگری این مربی اسکاتلندی در آنفیلد نبوده، در دل زمستان 2013 و در حالی که لیورپول حتی برای کسب رتبه ششم لیگ انگلیس هم در پایان فصل جاری چندان صالح و‌ آماده نشان نمی‌دهد، می‌گوید: «مشکل ما در تمام طول این فصل، خوردن گل‌های آسان و مفت بوده و همین گل‌ها شیرازه کار ما را از هم پاشیده و گل‌های بعدی حریفان را هم در پی داشته است. ما در زمین استوک0-1 پیش افتادیم و در برابر رقیبی آماده از این دست باید برتری‌مان را حفظ می‌کردیم و محکم و قوی دفاع می‌کردیم، اما درست در نقطه مقابل، آماتوری و ضعیف عمل کردیم و بهای آن را با دریافت سه گل پرداختیم. بزرگ‌ترین مشکل ما در این فصل صرف‌نظر از برخی مسائل تاکتیکی یا لغزش‌های فنی، نداشتن منطق و وجود نوسان بیش از حد در تیم‌مان بوده است. برای من هنوز جای سوال دارد که چطور آن تیم درخشان در برابر فولام در روز دیدار با استوک از بیخ و بن محو شد و هیچ چیز از آن باقی نماند. تا زمانی که ما نتوانیم عقل و منطق و استمرار را در تیم خود حاکم و آن را به یک اصل همیشگی تبدیل کنیم، همین مشکلات را خواهیم داشت و شکی در این خصوص نیست.»

شایان ذکر است لیورپول با وجود مشکلاتی که برشمردیم، از گروه خود در لیگ اروپا (جام یوفای سابق)‌ بالا آمده و در نخستین مرحله حذفی این پیکارها با زنیت‌ سنت پترزبورگ وعده ملاقات دارد.

این در حالی است که قرمزهای آنفیلد از سال 2006 به این سو فقط یک جام برده‌اند که جام اتحادیه 2012 انگلیس با هدایت کنی دالگلیش بوده و بعید است امسال هم دست‌شان به جایی بند شود، زیرا در همین جام از مدتی پیش حذف شده‌اند، در لیگ انگلیس همان‌طور که در سطور قبلی آمد، هیچ شانسی برای قهرمانی ندارند.

در لیگ اروپا فقط معجزه می‌تواند این تیم را به جایی برساند و جام حذفی انگلیس هم مسابقه‌ای لاتاری‌گونه و بی‌رحم است که معمولا بلیت‌تان در آن درنمی‌آید و به قول انگلیسی‌ها همیشه در آن بازنده‌اید، مگر این که خلاف آن ثابت شود!

سایت گل - مترجم : وصال روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها