مکاتباتی با مسئولان باشگاه‌های مطرحی چون استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان برای سرمایه گذاری در اسکی انجام داده‌ایم .
کد خبر: ۵۳۴۸۸۰
دعوت از استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ اسکی عیسی ساوه شمشکی در گفتگوبا خبرنگار مهر، با بیان اینکه ملی‌پوشان اسکی در اردوهای آماده سازی به سر می‌برند، تصریح کرد: اعضای تیم‌های اسکی آلپاین وصحرانوری ایران هم اکنون در پیست دیزین مشغول سپری کردن تمرینات آماده سازی هستند. امسال سال خیلی مهمی برای اسکی ایران است، چرا که مسابقات کسب سهمیه المپیک زمستانی 2014 را پیش رو داریم. ضمن اینکه در سال جاری 17 تورنمنت مختلف با حضور ناظران فدراسیون‌ جهانی در ایران برگزار می‌شود که هر کدامیک از این رقابت‌ها امتیازات خاص خود را دارد که در رنکینگ فدراسیون جهانی اثرگذار است.
 
ساوه شمشکی با اشاره به بیان اینکه تورنمنت‌های مذکور در تقویم فدراسیون جهانی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: مسئولان جهانی فدراسیون اسکی خواستار این هستند که مسابقات طبق استاندارهای جهانی برگزار شود. ما هم تمام سعی خود را در این راستا انجام خواهید داد و بنا داریم با تهیه هزینه بلیط رفت و برگشت و اسکان ورزشکاران خارجی، سطح کمی و کیفی تورنمنت‌های امسال را بالا ببریم. سعی می‌کنیم در 5 مسابقه اول این امر را محقق کرده تا باب حضور خارجی‌ها در سایر مسابقات هم باز شود.
 
وی ادامه داد: در المپیک 2010 ونکوور تنها با بررسی دو مسابقه امتیازات را جمع بندی می‌کردند و سهمیه‌ می‌دادند؛ اما با تغییر قوانین و مقررات در سال جاری نحوه اهدای سهمیه عوض شده است. در المپیک جاری بررسی 5 مسابقه که در آن ورزشکار بهترین نتیجه را کسب کرده‌اند لحاظ می‌شود. نفراتی که امتیازتشان به حد نصاب برسد می‌توانند در المپیک زمستانی حضور داشته باشند.
 
* با وجود گرانی اسکی 15 هزار نفر در این ورزش فعال هستند
ساوه شمشکی در خصوص هزینه‌‍‌های بالای این رشته ورزشی برای علاقمندان به آن، اظهار داشت: اسکی، تنیس و سواری‌کاری رشته‌های عموما گرانی هستند. تجهیزات اسکی از خارج کشور به داخل می‌آید و حتی دستگاه برف کوب هم از خارج کشور وارد می‌شود. ما در ایران فقط پیست داریم که بازهم با این تفاسیر بیش از 10 تا 15 هزار نفر در سطح کشور اسکی می‌کنند.
 
وی ادامه داد: با پیست‌ها صحبت‌های لازم را انجام دادیم و از آنها خواستیم که قمیت‌های ورودی خود را بالا نبرند. پیست‌ها هم این موضوع را پذیرفتند و هزینه‌های خود را بالا نبردند. البته امسال شرایط بارش برف خوب است و فدراسیون هم با خرید دستگاه برف ساز مصنوعی سعی داریم در بخش قهرمانی بیش از گذشته فعالیت داشته باشیم. در کشورما برف به صورت پودر و نرم است اما در خارج از کشور برف به صورت یخ است که این امر ورزشکاران کشورمان را با مشکل دچار می‌کنند.
* تقاضا از باشگاه‌های مطرح لیگ‌ها برای حضور در لیگ برتر اسکی
وی با بیان این به باشگاه‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال در خصوص شرکت در لیگ برتر اسکی نامه نگاری کردیم، اظهار داشت: از تیم‌ها و باشگاه‌های حاضر در رشته‌های ورزشی خواهش کردیم که اگر می‌توانند در لیگ ما شرکت کنند. ما از آنها هم ورودیه مسابقات را نخواهیم گرفت. ورزشکاران اسکی قانع هستند و خواستار پول زیادی نیستند. همین که باشگاه‌ها به آنها پولی جهت خردید 3 دست اسکی با تجهیزات بدهند کافی است.
وی ادامه داد: مکاتباتی با مسئولان باشگاه‌های مطرحی چون استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای سرمایه گذاری در اسکی انجام داده ایم و از حضور آنها در لیگ برتر استقبال خواهیم کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها