یک کارشناس نظامی روسیه؛

ایران تنها شکارچی پهپادهای آمریکا

رئیس شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه با تاکید بر اینکه ایران تنها کشوری است که تاکنون موفق به شکار پهپادهای جاسوسی آمریکا شده است گفت:این اقدام موفقیت بزرگ دفاعی و نظامی برای جمهوری اسلامی ایران است .کارشناس نظامی روس خاطرنشان کرد: اطلاعات بدست آمده از پهپادهای امریکا در ایران پردازش می شود و در زمان مناسب از اطلاعات آن استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۴۶۰۰

به گزارش واحد مرکزی  خبر،‌ ایگور کاروتچنکو سردبیر مجله دفاع ملی روسیه  افزود:موفقیت جدید ایران نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران به فناوری به دست گرفتن کنترل پهپادهای جاسوسی آمریکا و همچنین رمزگشایی و ورود  به سامانه مدیریتی این نوع پرنده ها دست یافته است.

این تحلیلگر ارشد مسایل نظامی ادامه داد بدون شک این موفقیت بزرگ دفاعی و نظامی برای ایران محسوب می شود زیرا اینگونه فناوری ها انحصاری و فقط در اختیار برخی کشورهای محدود است.

کاروتچنکو گفت: به صراحت می گویم که سپاه پاسداران ، وزارت دفاع و در مجموع نیروهای مسلح ایران به قابلیت بسیار بالایی در این زمینه رسیده‌اند ، یعنی از نگاه تخصصی ایران در دانش و کاربرد اطلاعات الکترونیک پیشرفت کرده و از نگاه عام،قدرت دفاعی و نظامی ایران به سطح بالایی رسیده است.

رئیس مرکز مطالعاتی تحلیل تجارت جهانی تسلیحات افزود: ایران در جایگاهی قرار دارد که همه طرح های نظامی و دفاعی این کشور از جمله در حوزه شکار هواپیماهای بدون سرنشین به ثمر نشسته است و تاکید می کنم از منظر کارشناسان روسی شکار ایگل آمریکا رویداد و موفقیت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

این کارشناس با بیان اینکه غیر از ایران تا کنون هیچ کشوری موفق به کنترل و شکار هواپیماهای پیشرفته جاسوسی آمریکا نشده است افزود: این موفقیت از جنبه اطلاعاتی بسیار مهم است زیرا امکان دسترسی به فناوری پیچیده ، رمز گشایی و ورود به سامانه های جمع آوری اطلاعات پهپادهای جاسوسی آمریکا برای ایران فراهم شده است .

وی گفت: اینکه سال گذشته پهپاد فوق پیشرفته آرکیو 170 به دست نیروهای مسلح ایران افتاد و آن هم سالم رویداد ساده ای نیست ، امروز ایران اطلاعات گسترده ای از فناوری جمع آوری اطلاعات پرنده های جاسوسی آمریکا در اختیار دارد و با استفاده از این اطلاعات قادر است راهبرد مقابله با پهبادهای جاسوسی آمریکا و اسرائیل را در منطقه خاورمیانه اتخاذ کند.

کاروتچنکو ادامه داد؛ ایران می تواند با استفاده از اطلاعات بدست آمده از پهپادهای شکار شده آمریکا برای استتار و دفاع از واحدها و تاسیسات مد نظر خود در مقابل با جنگ الکترونیکی دشمن ابتکار عمل را به دست بگیرد .

کارشناس نظامی روس خاطرنشان کرد: اطلاعات  بدست آمده از پهپادهای امریکا در ایران پردازش می شود و در زمان مناسب از اطلاعات آن استفاده خواهد شد .

سردبیر مجله دفاع ملی روسیه تصریح کرد؛ اعتراف می کنم امروز خیلی از کشورها بویژه کشورهایی که با سیاست یکجانبه آمریکا مخالف هستند آرزو می کنند که چنین شانسی داشتند که به یک هواپیمای جاسوسی آمریکا دسترسی داشته باشند ؛ حال اینکه ایران برای دومین بار کنترل هواپیمای جاسوسی آمریکا را در خلیج فارس به دست گرفت و سالم به زمین نشاند.

کاروتچنکو همچنین با تاکید بر حق ایران برای پیگیری نقض حریم هوایی کشور با پهپادهای آمریکا در مجامع بین المللی گفت: آمریکایی ها در دوران جنگ سرد نیز پروازهای جاسوسی بر فراز حریم هوایی شوروی انجام می دادند.

وی افزود:این جاسوسی ها فقط زمانی که در سال 1961 واحد پدافند هوایی شوروی موفق به سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا مدل «یو 2» شد و خلبان آن به اسارت گرفته شد پایان یافت.

رئیس شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه گفت: خلبان این هواپیما در مسکو محاکمه شد و شوروی در آن زمان به جهان نشان داد که آمریکا با تجاوز هواپیماهای جاسوسی خود حریم سایرکشورها و مقررات بین المللی را نقض می کند.

کاروتچنکو اضافه کرد: بعد از آن دوران پروازهای جاسوسی آمریکا در فضای شوروی قطع شد زیرا شوروی قادر بود هواپیماهای جاسوسی آمریکا را نابود کند.

این کارشناس روس تصریح کرد؛ کاملا واضح است که تجاوز پهپادهای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی ایران تخلف جدی از مقررات بین المللی و قابل پیگیری است و البته بدست گرفتن کنترل هواپیمای جاسوسی که حریم هوایی ایران را نقض کرده است کاملا مطابق با موازین قانونی و بین المللی است .

وی افزود:در حال حاضر این امکان برای ایران وجود دارد تا این تجاوز آمریکا را در محافل بین المللی پیگیری کند.

سردبیر مجله دفاع ملی روسیه ادامه داد: ایران باید با انعکاس هر چه بیشتر رویداد مهم شکار هواپیمای جاسوسی آمریکا، اقدامات غیرقانونی این کشور را در فضای کشور خود به افکار عمومی جهان نشان بدهد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر این توان را دارد تا در اجلاس و نشست های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد علیه تخلف آمریکا و نقض حق حاکمیت خود  شکایت  و ثابت کند که سیاست آمریکا در منطقه تجاوزکارانه و غیردوستانه است .

رئیس مرکز مطالعاتی تحلیل تجارت جهانی تسلیحات همچنین در ادامه با اشاره به سیاست متناقض آمریکا در قبال مسایل خاورمیانه از جمله ایران گفت: تلاش آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش برای تغییر نظام سیاسی این کشور است.

کاروتچنکو گفت: هدف آمریکا نابودی یک نظام مستقل در خاورمیانه است که مخالف سیاست های استکباری آمریکا و الگوی سایر کشورهاست .

وی افزود:آمریکا همواره در مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 کارشکنی می کند و بی شرمانه درباره برنامه صلح امیز هسته ای ایران دروغ می گوید؛حال با چنین سابقه ای چگونه می تواند انتظار داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران درخواست گفتگوی مستقیم با امریکا را بپذیرد.

رئیس شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه گفت: با وجودی که فعالیت هسته ای ایران صرفاً جنبه غیر نظامی و صلح آمیز دارد ، آمریکا چند سال است که تبلیغ می کند جمهوری اسلامی ایران مشغول طراحی سلاح هسته ای است .

کاروتچنکو تصریح کرد؛ واقعیت آن است که ایران با توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای می خواهد کشوری پیشرفته باشد و انرژی مورد نیاز کشور خود را تامین و نیروگاههای برق احداث  و از دستاوردهای هسته ای خود در بخش های پزشکی ، کشاورزی و سایر حیطه های صلح آمیز استفاده کند .

سردبیر مجله دفاع ملی روسیه خاطرنشان کرد : جمهوری اسلامی ایران کشوری مسئولیت پذیر در مقابل معاهدات بین المللی است و همه اتهامات آمریکا و اسرائیل علیه ایران بی پایه و اساس و غیر قابل استناد است .

وی گفت: سخنان مقامات امریکا و اسرائیل درباره ایران دروغ های گستاخانه و برای فریب جهانیان است .

این کارشناس روس گفت: ما در روسیه درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران کاملا اطمینان داریم و در روشن شدن دروغ های آمریکا درباره ایران برای افکار عمومی همکاری می‌کنیم.

وی افزود: آمریکا در 10 سال اخیر چند جنگ بدون علت را به راه  انداخت ، مثلا مشخص شد که صدام  سلاح کشتار جمعی نداشت ، آمریکا پس از اشغال عراق و استقرار نیروهایش در این کشور به این واقعیت اعتراف کرد .

کاروتچنکو گفت: امروز بسیاری از کشورهای جهان از پیشرفت های ایران خوشحال و البته برخی کشورهای انحصار گرا ناراحت هستند اما جامعه جهانی باید براساس حقوق بین المللی به پیشرفت های ایران احترام بگذارد.

سردبیر مجله دفاع ملی روسیه ادامه داد؛ کشوری که خود را ژاندارم بین المللی تصور می کند حق ندارد حاکمیت سایر کشورهای مستقل را نقض کند و این تخلف بزرگ از مقررات بین المللی است.
 
این تحلیلگر ارشد مسایل نظامی همچنین درباره آخرین تحولات سوریه و تصمیم ناتو برای استقرار پاتریوت در مرکز ترکیه با سوریه گفت: سوریه هیچ گونه تهدیدی برای ترکیه نیست .

کاروتچنکو افزود: بالگردها و هواپیماهای سوریه به فضای ترکیه تجاوز نمی کنند ، سوریه تا کنون برای جاسوسی در فضای ترکیه از پهپاد استفاده نکرده است لذا استقرار سامانه موشکی پاتریوت در مرز مشترک ترکیه با سوریه اقدامی غیر دوستانه علیه سوریه تلقی می شود.

وی تصریح کرد؛ پشت پرده استقرار پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه  تأمین منافع ناتو و آمریکا در منطقه  است ، ناتو می خواهد در حریم سوریه منطقه پرواز ممنوع ایجاد و خود را برای تجاوز آماده کند.

رئیس مرکز مطالعاتی تحلیل تجارت جهانی تسلیحات گفت:روسیه همواره از دولت قانونی سوریه حمایت و مخالفت خود را با نقض حاکمیت این کشور اعلام و بر آن پافشاری کرده است.

وی افزود: ما آقای بشار اسد را رئیس جمهور سوریه می شناسیم که از طرف مردم این کشور و بر اساس قانون انتخاب شده است .

این کارشناس روس خاطرنشان کرد؛ روسیه قطعا مخالف تجهیز شورشیان از سوی کشورهای خارجی و غربی هاست ، روسیه با دخالت کشورهای عربی مانند عربستان سعودی ، قطر و سایر نظام های پادشاهی منطقه در امور داخلی سوریه مخالف است و اقدامات ضد سوری این کشورها را گستاخانه می داند.

سردبیر مجله دفاع ملی روسیه ادامه داد:روسیه از سیاستی پیروی می کند تا کمک ها به مزدوران مسلح در سوریه قطع شود و مناقشه داخلی بر اساس گفتگوهای سیاسی و مذاکره حل و فصل شود .

کاروتچنکو افزود:مخالفان دولت علت اصلی بی ثباتی و گسترش خون ریزی ها در سوریه هستند و گروههایی که از طرف غرب و آمریکا و رژیم های سلطنتی حاشیه خلیج فارس حمایت می شوند طرفدار ادامه درگیری ها در سوریه هستند.

وی تأکید کرد:موضع روسیه در قبال سوریه تغییر نخواهد کرد،ما از دولت بشار اسد حمایت خواهیم کرد، ما از کشور سوریه حمایت خواهیم کرد و مواضع اصولی روسیه که بر اساس دیدگاه آقای پوتین رئیس جمهور دنبال می شود بدون تغییر باقی خواهد ماند.

کارشناس روس ادامه داد: روسیه یقیناً مخالف دخالت نظامی خارجی در داخل سوریه است، روسیه مخالف تلاش های برای تأمین پول و سلاح برای مخالفان سوری است و روسیه تا حد امکان با اینگونه اقدامات مقابله می کند.

وی درباره برخی  سفرهای مخالفان سوری به مسکو گفت: به نظر من با شورشیان سوری به هیچ وجه نباید گفتگو کرد لذا آنها علیه ملت خود می جنگند و مردم بیگناه را می کشند.

کاروتچنکو گفت: مخالفان سوری با شورشیان چچنی که روسیه در دو جنگ برای حفظ تمامیت ارضی در قفقاز شمالی با آنها مقابله کرد تفاوتی ندارند .

سردبیر مجله دفاع ملی روسیه تصریح کرد؛ البته  سفر گروه‌های مخالف سوری به روسیه برای آن است که وزارت خارجه روسیه ببیند آیا مخالفان دولت سوریه را می توان به آمدن پای میز مذاکره تشویق کرد یا خیر .

وی گفت: این صرفاً رایزنی است و به هیچ وجه این پیام را نمی دهد که روسیه بخواهد در سیاست خود درباره سوریه تجدید نظر کند  .

رئیس مرکز مطالعاتی تحلیل تجارت جهانی تسلیحات همچنین با انتقاد از تعویق اجلاس بین المللی خلع سلاح در خاورمیانه که قرار بود به زودی در هلسینکی برگزار شود گفت در این موضوع ما شاهد استاندارد دوگانه آمریکا هستیم .

کاروتچنکو افزود: از طرفی آمریکا با اتهام زنی به ایران بگونه ای تبلیغ می کند که ایران به دنبال طراحی سلاح هسته ای است و از سویی دیگر از تسلیحات هسته ای اسرائیل چشم پوشی می کند .

رئیس شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه گفت : آگاهی داریم که اسرائیل دارای تسلیحات هسته ای است و امروز در خاورمیانه فقط اسرائیل سلاح کشتار جمعی در اختیار دارد.

وی خاطرنشان کرد:بدون شک و با توجه به این واقعیت ، اسرائیل و حامی اصلی آن آمریکا با هر تلاش برای منطقه عاری از سلاح کشتار جمعی در خاورمیانه مخالف هستند .

کاروتچنکو گفت:طرف اصلی برگزاری اجلاس بین المللی خلع سلاح خاورمیانه در هلسینکی اسرائیل خواهد بود و در این اجلاس این پرسش مطرح می شود که با اسرائیل چه باید کرد ؟

سردبیر مجله دفاع ملی روسیه گفت: واضح است که اسرائیل عضو پیمان منع گسترش سلاح هسته ای نیست اما از طرف آمریکا و سایر متحدان غربی محکوم نمی شود که باز نمونه دیگری از استاندارد دوگانه غرب است .

وی گفت: علت اصلی درخواست آمریکا برای تعویق اجلاس هلسینکی حمایت از اسرائیل  و فرار از این پرسش است که تسلیحات هسته ای اسرائیل را چه باید کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها