هفته بیست‌ویکم لیگ دسته اول

صدرنشینان از جای خود تکان نمی خورند

در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح شد

پیشنهاد ادغام سازمان لیگ برتر و لیگ آزادگان

در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پیشنهاد ادغام سازمان لیگ برتر و دسته اول مطرح شد.
کد خبر: ۵۳۴۱۷۶
پیشنهاد ادغام سازمان لیگ برتر و لیگ آزادگان   به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، نشست هیئت رئیسه فدراسیون با حضور اعضا صبح امروز در دفتر علی کفاشیان برگزار شد.
این نشست با حضور علی کفاشیان، مهدی محمد نبی، سید محمد هادی آیت اللهی، غلامرضا بهروان، فریده شجاعی، علیرضا رحیمی، فریدون اصفهانیان، شهاب الدین عزیزی خادم، حیدر بهاروند و امیر حسین حسینی برگزار شد.
در ابتدای جلسه کفاشیان ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: از اعضای هیئت رئیسه به خاطر حضورشان در جلسات مختلف و رویدادهای تیم های ملی و برنامه های فدراسیون تشکر می کنم و به اصفهانیان به خاطر انتخاب مجدد در هیئت فوتبال استان زنجان تبریک می گویم.
وی در ادامه گفت: میزبانی رقابت های قهرمانی آسیای نوجوانان در تهران را بر عهده داشتیم که خوشبختانه این تیم به رقابت های جام جهانی صعود کرد و از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه ای مبنی بر اینکه ایران میزبانی شایسته ای داشته، ارسال شد و از تمامی عوامل و کادر برگزار کننده این پیکارها تقدیر و تشکر کرد. پس از آن رقابت‌های تیم ملی جوانان را پیش روی خود داشتیم که این تیم در امارات به رقابت حریفان خود پرداخت و در مرحله نخست نتایج خوبی را کسب کرد اما با باخت مقابل کره جنوبی از گردونه رقابت ها حذف شد. تیم ملی فوتسال نیز در رقابت های جام جهانی تایلند بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت و پس از رقابت و کسب نتایج خوب مقابل اسپانیا، پاناما و مراکش، در مرحله یک هشتم نهایی مقابل کلمبیایی که چهارم جهان شد به پیروزی نرسید و از صعود به مراحل بعدی بازماند.
رئیس فدراسیون در ادامه با اشاره به صعود تیم ملی جوانان بانوان به مرحله دوم رقابت های قهرمانی آسیا گفت: تیم ملی جوانان بانوان به مرحله دوم مسابقات آسیایی که به میزبانی ویتنام است، راه یافته و تیم ملی نوجوانان بانوان نیز به سریلانکا اعزام خواهد شد تا در مرحله نخست پیکارهای قهرمانی آسیا در رده خودش با حریفان به رقابت بپردازد. تیم ملی فوتسال بانوان نیز خود را برای حضور در مسابقات جام جهانی کوچک به میزبانی پرتغال آماده می کند و تاکنون با تیم های روسیه و ازبکستان دیدارهای تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشته است.
علی کفاشیان در خصوص حضورش در تایلند گفت: در این نشست ایران به همراه اسپانیا، برزیل و آرژانتین پیشنهاد برگزاری رقابت های جام جهانی فوتسال بانوان را دادند که کمیته فوتسال با آن موافقت کرده و مقرر شد تا در هیئت رئیسه فیفا مورد بحث و بررسی قرار گیرد. همچنین پیشنهاد ایران برای برگزاری جام باشگاه های فوتسال جهان را ارائه کردم که قرار شد تا این موضوع مورد ارزیابی و بررسی بیشتر قرار گیرد و پس از کارشناسی روی کلیه موارد، اقدامات لازم برای برگزاری آن صورت گیرد.
 
 
 
 وی از درخواست میزبانی ایران به همراه 5 کشور دیگر برای رقابت های دور بعدی جام جهانی خبر داد و گفت: از آسیا ایران، از آمریکای جنوبی کلمبیا و پرتوریکو و از اروپا نیز کشورهای جمهوری چک، فرانسه و اسپانیا درخواست میزبانی رقابت های جام جهانی را دادند که مقرر شد در نشست آتی که بهمن در زوریخ برگزار می شود، تصمیم گیری نهایی در این مورد گرفته شود.
کفاشیان در ادامه گزارش مالی فدراسیون را ارائه کرد و گفت: با توجه به افزایش همه قیمت ها مانند بلیت و محل اقامت تیم ها، حقوق مربیان خارجی تیم های ملی فوتبال آقایان و بانوان و تیم ملی فوتسال، هزینه فراوانی شده و متاسفانه با توجه به مشکلات مالی موجود، شرکت ها و بنگاه های اقتصادی علاقه چندانی به شرکت در مسائلی مانند اسپانسرینگ ورزشی ندارند و نوسانات اقتصادی قطعا در پیشرفت ورزش تاثیر بسزایی خواهد داشت و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم چراکه کشورهای دیگر در حال پیشرفت و کار بر روی ورزش خود هستند و اگر بخواهیم عقب نمانیم، باید به مسائل مالی ورزش توجه ویژه ای داشته باشیم.
در ادامه جلسه مهدی محمد نبی دبیر کل فدراسیون پس از اعلام دستور جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، پیشنهاد ادغام سازمان لیگ برتر و لیگ دسته اول را که توسط سازمان لیگ ارائه شده بود قرائت کرد و گفت: در این پیشنهاد سازمان لیگ برتر با توجه به تلاشش برای توسعه استاندارد سازی باشگاه ها از لیگ برتر به لیگ دسته اول، طرح ادغام سازمان لیگ دسته اول و برتر را پیشنهاد کرده که مقرر شد با در نظر گرفتن کلیه مراحل قانونی از جمله تدوین آئین نامه و مقرارت جدید، ادغام مجامع و هیئت رئیسه دو سازمان، سازمان لیگ برتر با بکارگیری یک گروه مجرب ازکارشناسان فوتبال و حقوقی خود، آئین نامه مربوطه به این پیشنهاد را تدوین و به هیئت رئیسه ارائه کنند.
 در ادامه جلسه نیز از ترابیان، معینی، اکبر محمدی، صانعی و ایمان زاده دعوت شد تا در جلسه هیئت رئیسه حضور داشته و گزارشات خود را ارائه دهند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها