وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه پیشنهادات شش دستگاه دولتی درباره چگونگی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به کارگروه مشترک دولت و مجلس در روز شنبه (امروز)خبر داد.
کد خبر: ۵۳۲۹۷۹

به گزارش ایسنا، مهدی غضنفری در حاشیه همایش روز جهانی گمرک درباره آخرین وضع اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و جلسات مشترک دولت و مجلس در این زمینه گفت: براساس تصمیم کارگروه مشترک دولت و مجلس قرار شد وزارت صنعت چگونگی بازتوزیع 40 درصد درآمد حاصل از هدفمندی در مرحله دوم را که برای بخش تولید تعیین شده است، برنامه‌ریزی کند. وی افزود: در این زمینه جلسات مشترکی بین وزارتخانه‌های صنعت، جهاد کشاورزی، نیرو، راه، نفت و کشور برگزار و قرار شد پیشنهادات این شش دستگاه درباره مرحله دوم هدفمندی روز شنبه به کارگروه مشترک دولت و مجلس ارائه شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بدون اشاره به سهم دقیق هر بخش از درآمد هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: در جلسات کارگروه مشترک دولت و مجلس بیشترین توافق در این مورد بود که مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود و همچنین این‌که هدفمندی در چارچوب قانون مجلس اجرایی شود که در این قانون سهم مردم 50 درصد، سهم تولید 30 درصد و سهم دولت 20 درصد تعیین شده است.

تشکیل 9 میلیون پرونده خسارت بیمه در 9 ماه سال

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، از پرداخت 4630 میلیاردتومان خسارت در 9 ماه اول سال خبر داد و گفت: 8 میلیون و 700 هزار پرونده خسارت بیمه در مدت زمان یاد شده تشکیل شد.

به گزارش مهر، رحیم مصدق در کنفرانس کسب و کار بیمه با بیان این‌که فعالیت بیمه در ایران ابتدا با بیمه‌های خارجی شروع شد، گفت: ایران در منطقه و خاورمیانه به عنوان اولین کشوری بود که دارای قانون بیمه شد.

مصدق ادامه داد: در سال 76 ضریب نفوذ بیمه در کشور نیم درصد بود و در حال حاضر این میزان به بیش ازسه برابرافزایش یافته است. همچنین 25 شرکت بیمه در کشور فعال است و دو شرکت نیز با دریافت مجوز در نوبت تاسیس هستند. وی با اعلام این‌که حدود 50 شرکت بیمه در مراحل دریافت مجوز و ورود به بازار هستند، افزود: از سال 88 با تغییر نظام تعرفه‌ای، امکان نرخ‌گذاری به خود شرکت‌های بیمه واگذار شد. این مقام مسئول در بیمه مرکزی با ارائه آمار 9 ماهه عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای کشور، اعلام کرد: در 9 ماهه ابتدای سال جاری شرکت‌های بیمه بالغ بر 9260میلیارد تومان حق بیمه تولیدی داشته‌اند و در صنعت بیمه نیز 5/56 درصد رشد
اتفاق افتاد.

به گفته مصدق، در مدت زمان یادشده 27 میلیون بیمه‌نامه صادر شد و 4 هزار و 630 میلیارد تومان نیز خسارت پرداخت شده است. معاون بیمه مرکزی، از تشکیل 8 میلیون و 700 هزار پرونده خسارت بیمه در 9 ماه اول سال خبر داد و گفت: آیین‌نامه توانگری موسسات بیمه‌ای پس از طی مراحل مطالعاتی در شورای عالی بیمه به تصویب رسید.

آرامش در بازار مسکن
در گرو ثبات بازار ارز

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک گفت: برای ایجاد آرامش در بازار مسکن ابتدا باید بازار ارز به ثبات برسد.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با تسنیم، آرامش بازار مسکن را در گرو ثبات نرخ ارز دانست و افزود: هر چند بیش از 80 درصد مصالح ساختمانی در داخل کشور تولید می‌شود، اما به دلیل نوسانات نرخ ارز، دستمزدها افزایش یافته و همین عامل برای سازنده مشکلات زیادی را به‌وجود آورده است.

وی افزود: چنانچه بازار ارز در کشور ثبات داشته باشد، سایر بازارهای اقتصادی از جمله مسکن کمتر دچار نوسان قیمتی می‌شود.

قلی خسروی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی باید انجام شود تا مسکن از یک کالای سرمایه‌ای تبدیل به یک کالای مصرفی شود، تصریح کرد: دولت‌های نهم و دهم تلاش‌های فراوانی برای تبدیل مسکن به یک کالای مصرفی کرد، اما نتوانست در این رابطه اقدام چندانی انجام دهد.

وی با اشاره به این‌که مالکیت در دین مبین اسلام محترم شمرده شده است، گفت: برای تبدیل مسکن به یک کالای مصرفی، دولت باید راهکارهایی را به حوزه علمیه قم ارائه کند تا علما و فقها در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهند.

رواج حواله فروشی در بازار خودرو

ادامه از صفحه اول

یکی دیگر از نمایندگی‌های فروش خودروسازان درباره دلایل شکل گرفتن چنین وضعی می‌گوید: کسانی که خودرویی را با قیمت سابق پیش خرید کرده‌اند با افزایش شدید قیمت‌ها وسوسه می‌شوند تا حواله خود را فروخته و با سود قابل توجهی از این بازار خارج شوند.

وی البته هشدار می‌دهد که اگرچه قیمت خرید حواله خودرو چند میلیون تومانی ارزان‌تر از قیمت روز این محصولات است، اما در شرایطی که خودروسازان با افت شدید تولید مواجه شده‌اند هیچ تضمینی برای تحویل خودروها در موعد مقرر وجود ندارد. در این میان نکته قابل توجه آن است که به گفته نمایندگی‌های فروش، قطع عرضه خودرو از سوی خودروسازان بزرگ همچنان ادامه داشته و موجب تشدید روند صعودی قیمت‌ها و گرم شدن بازار خرید و فروش حواله شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها