یوفا اعلام کرد رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های 2020 در 13 شهر در سراسر قاره برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۲۵۴۱
میشل پلاتینی رییس یوفا در نشست اتحادیه‌های فوتبال اروپا تاکید کرد، هدف یوفا از اجرای این طرح به جای میزبانی متمرکز شراکت میزبانی با نقاظ مختلف این قاره است.

طبق تصمیم یوفا هر کشور تنها می‌تواند در یک شهر و ورزشگاه میزبانی مسابقات یورو 2020 را برعهده داشته باشد و این ورزشگاه و شهر باید از حداقل استانداردهای مدنظر یوفا برای میزبانی بهره مند باشد.

یوفا تاکید کرد 13 کشوری که به عنوان میزبان مشترک انتخاب می‌شوند از مصونیت صعود مستقیم به دور نهایی برخوردار نخواهند بود ولی کشورهای صعود کننده که میزبان هستند در گروه‌های مختلفی قرار خواهند گرفت. هر کشور اجازه دارد دو شهر / ورزشگاه خود را نامزد میزبانی کند. یک شهر به عنوان میزبان در دور گروهی و یک شهر به عنوان میزبان احتمالی در مراحل نیمه نهایی و نهایی.

یوفا اعلام کرد تا سپتامبر 2014 شهرهای میزبان یورو 2020 را معرفی می‌کند و کشورها تا سپتامبر 2013 فرصت ارسال درخواست میزبانی دارند.

رقابت‌های یورو 2016 در فرانسه برگزار خواهد شد اما در صورتی که روش میزبانی جدید در یورو 2020 موفق باشد، رقابت‌های یورو 2024 نیز به همین شکل برگزار خواهد شد. (واحد مرکزی خبر)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها