قابلیت نصب و حذف یک کابین جداگانه در عقب یک خودروی کوچک کارآیی آن را‌ افزایش می‌دهد

ایده ساخت خودروی 2 تکه عملی شد

بعد از آن که رستوران‌ها از دوچرخه و سپس موتورسیکلت‌های مخزن‌دار برای رساندن پیتزا و غذاهای سفارشی مشتریان استفاده کردند، به نظر می‌رسد در دنیای مدرن امروز این خودروهای هوشمند هستند که پیتزا را به در منزل مشتریان می‌رسانند.
کد خبر: ۵۳۲۰۷۶

شرکت سوئیسی Rinspeed با ترکیب خلاقیت و فناوری نمونه خاص و منحصر به فردی را تولید کرده است که براحتی قابلیت نصب و حذف یک کابین جداگانه در عقب یک خودروی کوچک را دارد و می‌تواند با اهداف گوناگون کارایی‌های متفاوتی داشته باشد.

نمایشگاه اتومبیل ژنو که هر سال شاهد طراحی‌های خلاقانه و جدید شرکت‌های خودروسازی است، این‌بار با ارائه خودروی کوچک مدل Dock+go توسط شرکت خودروسازی رین اسپید علاقه‌مندان دنیای خودرو را غافلگیر کرده است.

حتما برای شما هم پیش‌آمده که برای یک خرید کوچک یا رفتن به سر کار مجبور شده‌اید خودروی بزرگ خودتان را با آن همه صندلی و صندوق عقب بزرگ و تشکیلات مناسب برای یک سفر خانوادگی راه بیندازید و راهی شهر شلوغ و پرسروصدا شوید.

حتما در این حالت حسابی عذاب وجدان گرفته‌اید و با خودتان فکر کرده‌اید کاش می‌شد همان بخشی از خودرو را که مورد نیازتان بود جدا و با آن رانندگی کرد. حالا آرزوی شما برآورده شده است.

به این ترتیب دیگر برای رفتن به خرید نیازی به استارت‌زدن خودروی بزرگ خانوادگی خود ندارید. خودرو «داک اند گو» قابلیت آن را دارد که براحتی با نصب یک کابین به عقب آن فضای مناسب برای قرار دادن وسایل اضافه را فراهم کند و در نهایت در مقصد از خودرو جداشده و کنار گذاشته شود، همچنین برای رساندن سفارش غذا می‌توان از کابین مجهز به محفظه گرم نگهداشتن غذا استفاده کرد یا از این فناوری به شکل دلخواه دیگری بهره گرفت، بنابراین ایده ساخت این خودرو همان چیزی است که دنیای مدرن امروز انتظارش را می‌کشید.

این کابین اضافه که به عنوان تجهیزات جانبی «داک اند گو» فروخته می‌شود، دارای قدرت الکتریکی مجزاست و با حرکت دادن دو چرخ خود به صورت هماهنگ با موتور اصلی، از وارد آوردن فشار اضافی روی موتور خودرو که خود نیز الکتریکی است، جلوگیری می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، مسافت طی شده توسط موتورهای الکتریکی کابین عقب حدود 120 کیلومتر است که در زمان کاهش ذخیره باتری، موتور نصب شده در محور سوم، این توانایی را دارد که محور چرخان دوم را هدایت کند و همزمان امکان شارژ را نیز فراهم آورد.

به این ترتیب این کابین اضافه که نه فضای زیادی اشغال می‌کند و نه وزن زیادی دارد براحتی می‌تواند برای افزایش کارایی و فضای مفید قابل استفاده در این خودرو ایفای نقش کند.

از سوی دیگر این خودروی الکتریکی به کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و انتشار گازهای گلخانه‌ای منجر می‌شود، از این‌رو بی‌شک طرفداران زیادی خواهد داشت و بزودی به بازار عرضه خواهد شد.

caradvice / مترجم: حمیده‌سادات هاشمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها