سوپراسپرتی که می‌تازد

یوزپلنگ برقی

اکنون می‌توان گفت راندن تسلا مدل S در خارج از کارخانه محل تولید خود در فرمونت کالیفرنیا به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود. این خودرو سرمایه‌گذاری دیگری در دره سیلیکون (یکی از مراکز مهم تحقیقاتی در ایالات متحده) است که با امیدواری زیاد و پرداخت‌های وام‌های کلان دولتی انجام شده است.
کد خبر: ۵۲۸۳۳۳

این خودرو می‌تواند دلیلی بر خوشبینی موقت کمپانی تسلا محسوب شود. کارشناسان پس از 10 دقیقه راندن این خودرو معتقدند تعریفی را که صاحب یک ب.ام.و از سدان اسپرت خود می‌کند، برای این خودرو می‌توان به زبان جاری ساخت.

تسلا مدل اس (سیگنیچر) که از سوی کارشناسان رانده شده دارای 362 اسب بخار قدرت بوده و قیمت آن قبل از تخفیف‌های مالیاتی 7500 دلاری دولت فدرال، حدود 96750 دلار است.

شتاب این خودروی الکتریکی مانند جهیدن یک پلنگ چابک بوده و در چند ثانیه خود را از سکون کامل به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

کمپانی تسلا می‌گوید، این مدل جدید با موتور الکتریکی مدرن و بزرگ‌ترین باتری‌هایی که تاکنون برای یک خودرو تولید شده، گشتاور قابل توجهی تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد آن حدود 4.4 ثانیه است. پنجره‌ها حتی ذره‌ای نشتی ندارند و درها به‌هیچ عنوان جیر جیر نمی‌کند. خودرو صندلی‌های بسیار راحتی دارد، اما ارتفاع سقف تا کف در قسمت عقب کم بوده و کمی احساس تنگی به سرنشین دست می‌دهد.

یادگیری منوهای مختلف صفحه نمایش مرکزی غول‌پیکر، درخشان و آی‌پدمانند آن آسان و کاربری آن در حال رانندگی راحت به نظر می‌رسد.

فاصله زیاد بین محور جلو و عقب، ساختار سفت و محکم و تنظیم مناسب سیستم تعلیق فنر هوایی (این سیستم شامل یک سیلندر پلاستیکی پر از هواست که با فشرده شدن آن هوا نقش فنر را بازی می‌کند) و ... موجب می‌شود تا یک سواری بسیار نرم و راحت را تجربه کنید.

قرار بود اولین تحویل به مشتری ‌ژوئن 2012 انجام شود، اما واقعیت این‌که ممکن است اولین خریداران اواخر امسال و شاید هم اوایل سال بعد خودرویشان را تحویل بگیرند.

کارخانه‌ای که روزی براساس سرمایه‌گذاری مشترک تویوتا و جنرال‌موتورز، 6000 خودرو در هفته تولید می‌کرد، اکنون فقط یک مدل تسلا s در روز تولید می‌کند.

تمام‌ ‌پرسکاری‌ها، قالب‌ریزی، تزریق، سیم‌پیچی موتور و تزئینات داخلی از سوی کارگران تسلا انجام می‌شود. کمپانی تسلا قصد دارد تا انتهای سال، تولید روزانه خود را به 80 خودرو برساند.

قرار است امکان انتخاب‌های (آپشن‌های) مختلفی برای مدل تسلا S مانند دو سطح مختلف قدرت موتور، سه نوع باتری مختلف، دو شارژر روی ماشین و چند امکان مستقل دیگر به علاقه‌مندان ارائه شود.

مدل پایه تسلا ‌S از یک موتور AC که توسط مایع خنک شده و قدرتی معادل 362 اسب بخار تولید می‌کند، بهره می‌برد. مشتری امکان انتخاب سه نوع باتری یون ـ لیتیوم 85، 60 و 40 کیلوواتی را دارد که با یکبار شارژ باتری اول 485 کیلومتر، باتری دوم 386 کیلومتر و باتری سوم 257 کیلومتر را می‌تواند بپیماید.

در این مدل یک شارژر 10 کیلوواتی داخل خود خودرو نصب شده که زمان شارژ باتری 85 کیلوواتی با آن حدود هشت ساعت است.

مشتری می‌تواند با خرید یک شارژر 25 کیلوواتی زمان شارژ را تا نصف کاهش داده و به چهار ساعت برساند. وزن خالص خودرو 2109 کیلوگرم است که بیشتر این وزن در مرکز خودرو و کف آن، جایی که باتری 7000 سلولی تسلا قرار دارد، متمرکز شده است.

منبع: caranddriver

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها