به دنبال تعرض به یک دختر هندی که در نهایت به مرگ او منجر شد، سازمان‌های حقوق بشر بین‌المللی دولت هند را تحت‌فشار گذاشته و نسبت به ادامه این روند هشدار می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۷۵۴۹

به گزارش ایرنا، لوئیس جورج آرسنالت نماینده دفتر صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در هندوستان، مرگ یک دختر دانشجوی بیست و سه ساله در دهلی‌نو در پی تعرض به وی را تاسف​بار خواند و نسبت به افزایش موارد این معضل در هند هشدار داد. آرسنالت تاکید کرد باید طرز تفکر مردم و جامعه نسبت به زنان و کودکان بهبود یابد. وی با بیان این‌ که از هر سه قربانیان تجاوز، یک نفر کودک است، گفت: هر سال بیش از 7200 کودک مورد تعرض قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر، لیز گرند هماهنگ‌کننده مقر سازمان ملل متحد در هند نسبت به تعداد موارد تجاوز و همچنین خشونت علیه زنان در هند ابراز نگرانی و اظهار کرد: هند بسرعت در حال رشد و پیشرفت است، اما متاسفانه بسیاری از زنان در خانه‌ها و اجتماعات حق بسیار اندکی دارند.

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز با ابراز تاسف از مرگ این دختر از رهبران و مردم آن کشور خواست در چارچوب گفت‌وگو و به شکل عقلانی مساله تبعیض علیه زنان را حل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها