مسیر طولانی و زمانبری برای رسیدن به شبکه‌های 4G سپری شد. امروزه برخی شرکت‌های بزرگ مخابراتی دنیا، به عرضه خدمات 4G می‌پردازند و عده‌ای دیگر نیز قول داده‌اند تا اواسط سال 2013 میلادی به شبکه نسل چهارم برسند. در حالی که بخش عمده‌ای از تمرکز این فناوری روی مصرف‌کننده است، این اتفاق تاثیر دیگری بر کسب و کار می‌گذارد که با توجه به سرعت این شبکه‌ها (تا 40مگابیت بر ثانیه) می‌تواند قابل توجه باشد.
کد خبر: ۵۲۳۷۴۲

تولید بهتر

در ابتدا باید اشاره کرد که امکان تولید بیشتری در اختیار کارمندان قرار می‌گیرد. به‌دلیل این‌که امروزه کسب‌وکارهای بیشتری به سوی فناوری موبایل و کار از طریق آن رو آورده‌اند، تمرکز زیادی بر مقوله کیفیت اتصال واقع شده است. به دلیل این‌که Wi-Fi همگانی نشده است و فناروی 3G، تنها می‌تواند پاسخگوی نیاز شبکه‌های اجتماعی، ارسال و دریافت ایمیل یا برقراری تماس‌های ویدئویی باشد، ارتباط سریع‌تری برای انجام کارها مورد نیاز است.

این ابزارها، در کنار میزان تولید بیشتر می‌تواند از هزینه‌های یک شرکت بکاهد و جابه‌جایی کارکنان آن را به حداقل کاهش دهد. همچنین فضای اداری بیشتری ایجاد می‌شود؛ چرا که اغلب افراد می‌توانند در خانه کار کنند.

با شبکه قدرتمند 4G، این راه‌حل‌ها می‌توانند به روشی به واقعیت تبدیل شوند که Wi-Fi یا 3G در انجام آن ناتوان بوده‌اند.

حضور در وب و موبایل

توسعه و راه‌اندازی ابزارهای نوین، کمک دیگری است که فناوری 4G‌ به مشاغل می‌کند. حضور در وب امروز دیگر یک الزام است، ولی حضور موبایل هنوز به یک الزام تبدیل نشده است و شرکت‌ها به سمت آن در حرکتند.

مطالعات جدیدی که از سوی eBay انجام شد، نشان می‌دهد 39 درصد از مشتریان این وب‌سایت از طریق دستگاه‌های موبایل خود به خرید می‌پردازند و 55 درصد از کاربران eBay تمایل دارند از موبایل به عنوان ابزار اصلی خرید خود استفاده کنند.

شرکت‌هایی چون eBay و آمازون که زودتر از بقیه تمرکز خود را بر صنعت موبایل گذاشته‌اند، امروز به سود قابل توجهی از این راه رسیده‌اند. اما کسانی که حتی چنین ابزارهایی در اختیار ندارند هم می‌بینند که مشاهده وب‌سایت‌ها از طریق موبایل بسیار بیشتر شده است.

تنها عاملی که می‌تواند مشتریان را از این نوع تراکنش‌ها باز بدارد، ناامیدی و ناتوانی در اتصال است و ارتباط از طریق موبایل را عجیب و کند می‌سازد و آنها را وادار می‌کند از لپ‌تاپ یا PC استفاده کنند و با سیگنال ضعیف موبایل سر و کله نزنند.

سرویس بهتر برای مشتریان

در مطالعه‌ eBay، سه عامل مهمی که باعث نبود دسترسی کاربران می‌شد، سرعت پایین اتصال، قطعی پرداخت و ناتوانی شبکه عنوان شد.

با شبکه‌های 4G، فرصت برای حذف این دیوارها و ایجاد سرویس بهتر وجود دارد که می‌تواند مشتریان را راضی نگه دارد و در نتیجه درآمد شرکت‌ها بیشتر خواهد شد.

بخش فروش، تنها بخشی از صنعت نیست که از ارتباط 4G سود می‌برد. مطالعه‌ای که از سوی EE انجام شده، نشان می‌دهد که در آمریکا (که شبکه‌های 4G از سال 2010 قابل استفاده هستند) توسعه تجارت سرعت شگفت‌آوری گرفته است. موسسه‌های ساختمانی از این شبکه برای ارسال داده‌های لحظه‌ای استفاده می‌کنند؛ در حالی که خودروسازها، ماشین را به یک HotSpot تبدیل کرده‌اند.

قابلیت‌های جدید وارد می‌شود

این‌که بدانیم مشتریان با سرعت بیشتری می‌توانند به محصولات دسترسی پیدا کنند، به این معنی است که مشاغل می‌توانند قابلیت‌های جدیدی را به سرویس‌های خود بیافزایند که قبلا انجام آن ممکن نبود. اما تمام این فواید تنها بخشی از استراتژی بلندمدت خواهد بود. هنگامی که شبکه‌های 4G همه گیر شود، آن زمان پتانسیل واقعی نسل چهارم مخابراتی روشن خواهد شد. البته تا رسیدن به این هدف، زمان زیادی باقی مانده است. ولی مشاغل می‌توانند خود را برای گذار بین نسلی آماده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها