نخست وزیر روسیه موضع فرانسه در قبال بحران سوریه و به رسمیت شناختن گروه‌های مخالف سوری از سوی پاریس را غیر قابل قبول خواند.
کد خبر: ۵۱۸۲۳۵

به گزارش مهر به نقل از شیکاگو تریبیون، دیمیتری مدودف پیش از سفر خود به فرانسه از موضع این کشور در برابر مخالفان سوریه انتقاد کرد و در عین حال رهبران اروپایی را هم به بلاتکلیفی در رابطه با بحران اقتصادی اروپا متهم کرد.

وی با اشاره به اقدام فرانسه در به رسمیت شناخته شدن شورای مخالفان سوریه در 13 نوامبر به عنوان تنها نماینده مشروع مردم سوریه گفت:این اقدام فرانسه غیر قابل قبول است.

مدودف که در مسکو و جمع خبرنگاران صحبت می کرد، افزود: به نظر می رسد علاقه مندی به تغییر یک نظامی سیاسی در کشور دیگری از طریق شناسایی برخی نیروهای سیاسی به عنوان تنها نماینده مردم اقدام کاملا متمدنانه ای نیست.

نخست وزیر روسیه همچنین بر موضع بی طرفی کشورش در قضیه سوریه تاکید کرد و گفت  کشورش درصدد حمایت از بشار اسد نیست و روسیه نه از رژیم اسد حمایت می کند و نه از مخالفان، اما سؤال این است که چگونه در صورتی که یک نیروی سیاسی در جنگ مستقیم با دولت کاملا قانونی کشور دیگری است، از آن حمایت می شود و این چقدر اقدام درستی است که از نقطه نظر قوانین بین المللی به نظر می رسد این کار کاملاً غیر قابل قبول باشد.

دیمیتری مدودف قرار است امروز برای دیداری دو روزه به فرانسه برود. وی در این سفر با فرانسوا اولاند رئیس جمهوری و ژان مارک ارو نخست وزیر این کشور دیدار می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها