مجموعه بازار قدیم تهران در محاصره بافتی تاریخی از جنوب به خیابان مولوی، از شرق به سیروس یا خیابان مصطفی خمینی، از شمال به بوذرجمهری یا پانزده خرداد و از غرب به خیابان خیام می‌رسد.
کد خبر: ۵۱۶۹۱۷

بازاری قدیمی است و به همین دلیل نه‌تنها قدیمی‌ترها بلکه گاهی جوان‌ها نیز برخی گذرگاه‌های آن را با اسامی قدیمی می‌شناسند. خیابان‌ها و محله‌های اطراف مثل سبزه‌میدان، چهارراه سیروس، مولوی و... نیز به همین سبب جزو مراکز عرضه کالاهای گوناگون است.

بازار زرگرها، بازار کفاش‌ها، نجارها، کبابی‌ها، چهارسوق، غریبان، بازار امیر و عباس‌آباد ازجمله بازارها و بازارچه‌ها یا به عبارت بهتر گذرگاه‌های اصلی و مسقف و البته معروف در این محدوده است. گفته شده چهار بازار لباف‌ها، کرجی‌دوزها، سراج یا بافنده‌ها و نعلچی‌ها از قدیمی‌ترین بخش‌های این بازارند.

سراهای احمدی، امیرکبیر، امین اقدس، تهرانچی، پاساژهای آنتیک، آهن، زمرد، کویتی‌ها، گل‌ها و بازارچه و تیمچه‌هایی چون کیلویی‌ها، لوازم‌التحریر، مسگرها، نجارها و... ازجمله بخش‌های دیگر این بازارند.

سراها و بازارچه‌های متعدد بازار بزرگ یکی از اولین گزینه‌هایی است که معمولا در ذهن افراد برای خرید ارزان بخصوص اقلام گوناگون جای می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها