حسین سحرخیز متولد 1337 تهران و فارغ‌التحصیل بازیگری است. او فعالیت خود را در سال 1354 با تئاتر شروع کرد. 1358به تلویزیون راه پیدا کرد که می‌توان از بازی او در سریال‌های ریحانه، تاصبح و آخرین روز تابستان نام برد. سحرخیز سال 1372 اولین فیلم سینمایی خود را بازی کرد. «چشمک» و «قلاده‌های طلا» از جدیدترین فعالیت‌های این بازیگر در عرصه سینماست.
کد خبر: ۵۱۰۰۳۳

فیلم «گذرگاه مرزی» چندی پیش با بازی او از شبکه یک پخش شد و مجموعه تلویزیونی «عملیات 125» را در حال پخش دارد.

سحرخیز از اتفاقی که در فیلم سینمایی «دوئل» نزدیک بود جانش را بگیرد، این‌طور می‌گوید: بسیاری از صحنه‌های فیلم دوئل را جایی بین تهران و ساوه در زمستان 1382 فیلمبرداری کردیم که یک ایستگاه قدیمی قطار داشت و احمدرضا درویش کارگردان، آنجا را بازسازی کرده بود. کار مشکل و طاقت‌فرسا بود و سردی هوای آن منطقه خیلی مشکل‌ساز می‌شد. مثلا یک‌بار یکی از کسانی که مسئول تولید باران مصنوعی روی سر بازیگران بود به سقف قطار چسبید! چون لباس و کفش‌هایش خیس شده بود و در آن هوای سرد یخ‌زده بود. برای همین چادرهایی فراهم کرده بودند که وسایل گرمایشی و لباس خشک در آنها قرار داشت تا مشکلی پیش نیاید و سرما نخوریم.

در یکی از صحنه‌ها که من و کامبیز دیرباز با هم بازی می‌کردیم، از زیر ریل قطار به سمت گاوصندوق می‌رفتیم و روی سرمان هم باران می‌آمد. بچه‌های جلوه‌های‌ویژه هم باید در آن صحنه تعدادی منور می‌زدند.

من کمی جلوتر می‌رفتم و کامبیز دیرباز که نقش یحیی را بازی می‌کرد سینه‌خیز پشت سرم می‌آمد. من فکر کردم از کادر دوربین خارج شده‌ام و چون خیلی سردم شده بود تقریبا از جایم بلند شدم که به سمت آن چادرها بروم. دیرباز مرا از پشت گرفت و پایین کشید چون فکر می‌کرد هنوز از کادر خارج نشده‌ایم، اما در همان لحظه یک منور دقیقا از کنار سرم رد شد. به طوری که حتی کمی از موهایم سوخت! اگر دیرباز من را پایین نکشیده بود حتما آن منور به صورتم برخورد می‌کرد و خدا می‌داند چه اتفاقی می‌افتاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها