سخنگوی مرکز مبادلات ارزی خبر داد

حذف کالاهای لوکس ازاولویت‌ ارز

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با بیان اینکه گروه‌های کالایی هشت ‌گانه غربالگری شده گفت: کالاهایی که جزو مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی نیست، به اولویت کالایی 9 و 10 انتقال یافته است.
کد خبر: ۵۰۹۸۱۵

صمد کریمی درخصوص آخرین آمارها از عملکرد مرکز مبادلات ارزی گفت: تا نیم روز پنج‌شنبه تامین ارز برای گروه‌های کالایی از 3200 فقره گذشت.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت گروه‌های کالایی را غربالگری کرده و بنابر تصمیمات اتخاذ شده در این وزارتخانه، غربالگری فوق براساس استراتژی حمایت از تولید داخلی و واردات مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای بوده، به طوری که کالاهای غیر ضروری و لوکس جزو اولویت‌های مرکز مبادلات ارزی برای تامین ارز نیست.

وی ادامه داد: عملکرد مرکز مبادلات ارزی از طریق پرتال ارزی قابلیت مدیریت و کنترل دارد به طوری که براساس این سامانه، آمار مربوط به تعداد سفارش‌های پذیرفته شده، میزان ارز اختصاص یافته به تفکیک بانک‌های عامل، نوع ارز، مقصد، مبلغ ارز، گروه‌هایی کالایی و نقاط قابل استخراج است.

کریمی با بیان اینکه پس از تعمیق بازار بین بانکی( مرکز مبادلات ارزی) این اطلاعات اعلام خواهد شد، گفت: براساس روش‌های آماری اطلاعات و گزارش‌های تکمیلی آماری و تحلیلی در چارچوب شاخص‌های فوق ارائه خواهد شد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها