دو نفر که با جعل انواع مدارک هویتی، تحصیلی از مردم کلاهبرداری می‌کردند، از سوی پلیس آگاهی شهرستان شهریار در غرب استان تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۰۷۱۰۱

به گزارش جام‌جم، ششم مهر امسال مردی با اداره پلیس آگاهی شهرستان شهریار در غرب استان تهران تماس گرفت و گزارش داد، دو مرد در ارتباط با جعل سند و مدارک فعالیت دارند و به این شیوه از مردم کلاهبرداری می‌کنند.در پی این تماس، ماموران تحقیق در این باره را آغاز کردند.

دستگیری 2 متهم

ابتدا ماموران جستجوی گسترده‌ای را برای شناسایی مخفیگاه متهمان آغاز کردند تا سرانجام چند روز پیش در پی دو عملیات جداگانه دو متهم جاعل را که به خانه‌ای در جنوب شهر رفت و آمد می‌کردند، دستگیر کردند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمان انواع وسایل جعل از قبیل چاپگر، پرینتر، رایانه، تعدادی مدارک هویتی، گواهینامه، مدارک تحصیلی و کارت پایان خدمت سربازی و تعدادی مهر سازمان‌های مختلف که همگی جعلی بودند، کشف و ضبط شد.

متهمان همه نوع مدرک را جعل می‌کردند

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی شهرستان شهریار، اعتراف کردند: از یک سال پیش در ارتباط با جعل انواع مدارک فعالیت می‌کنند و از طریق رابطان خود افرادی را که متقاضی دریافت گذرنامه، گواهینامه رانندگی، مدارک مقاطع مختلف تحصیلی، کارت پایان خدمت سربازی، گواهی اشتغال به کار و تحصیل بودند، شناسایی می‌کردند و در قبال تحویل این مدارک جعلی مبالغی کلان از متقاضیان کلاهبرداری می‌کردند.در ادامه مشخص شد، متهمان مهر چند سازمان دولتی را به طرز ماهرانه‌ای جعل کرده و به گونه‌ای مشتریان را فریب داده بودند که آنها گمان نمی‌بردند، مدارکی که تحویل گرفته‌اند جعلی باشد.

بنابراین گزارش، در پی اعتراف متهمان، آنها با دستور قضایی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی پلیس آگاهی این شهر برای مشخص شدن دیگر جرایم متهمان، دستگیری اعضای مرتبط با آنها و شناسایی افرادی که از این دو جاعل کلاهبردار مدارک جعلی خریده بودند، آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها