رئیس جمهوردر نشست خبری:

من تنها مسئول پاسخگو هستم

رئیس جمهور با بیان اینکه تنها مسوولی که در این کشور پاسخگو است من هستم ، گفت: اگر حضور ما برایتان سخت است یک خط می نویسیم ؛خداحافظ.
کد خبر: ۵۰۵۷۴۰

خبرنگار خبرگزاری فارس  با اشاره به اظهارت رئیس جمهور در همین کنفرانس خبری که  پیامکی درباره نرخ ارز و سکه را به این خبرگزاری نسبت داد گفت: بر فرض محال اگر پیامکی از سوی خبرگزاری ها در مورد شرایط اقتصادی کشور داده شده است آیا یک اقتصاد باید با یک پیامک زیر و رو شود شما در یکی از سفرهای خود به استان همدان گفتید قیمت دلار کاغذی بیش از 900 تومان نمی ارزد اما الان دلار نزدیک  چهار هزار تومان فروخته می شود. لطفا به این مسئله به درستی پاسخ دهید.

احمدی نژاد گفت: شما تاکید کردید حرفی را که من قبلا زده ام اما شش ماه عملکرد خودتان و همکاران دیگر رسانه ای تان را نگاه کنید و روی میز بگذارید که یک جنگ روانی شش ماهه است.

خبرنگار فارس گفت: آیا پیامکی که می گویید از خبرگزاری فارس بوده است رئیس جمهور پاسخ داد: بله. این انتقاد من دلسوزانه است نه از روی دشمنی . شما همین الان گفتید چهار هزار تومان بدون اینکه توجه کنید و این یعنی جنگ روانی.

رئیس جمهور افزود: یک عده ای با دولت مخالف اند و من گردنم از مو باریک تر است. احمدی نژاد تنها کسی است که می توانید در مقابلش این طور صحبت کنید .

احمدی نژاد با بیان اینکه آیا تمام اشکالات متوجه دولت است، گفت: سایر نهادها و قوه های دیگر اشکال ندارند؟ قوه قضائیه نقشش کم است در امنیت اقتصادی کشور ؟ چرا هیچ انتقادی به آن وارد نیست مجلس هیچ نقشی ندارد؟ هیچ اشکالی به شهرداری تهران وارد نیست؟

وی افزود: من شهردار بودم و در همین کشور یک چاله در خیابان پیدا می شد صدها مقاله علیه من می نوشتند. در زمان من یک قاضی حکمی داده بود برای قلع و قمع خیابان مقابل صدا و سیما و می خواست با قطع درختان برج بسازد و رفت حکم قضایی گرفت برج ساخت و تمام رسانه ها عزای عمومی گرفتند. اما من همین امروز از یک بلوار قدیمی رد شدم که درختانش را برای خیابان کشی برداشته بودند اما هیچ انتقادی و خبری در رسانه ها نیست.

رئیس جمهور ضمن انتقاد از نظارت صدا و سیما بر دولت گفت: من به آقای ضرغامی گفتم کدام قانون گفته صدا و سیما ناظر بر دولت است که کارمند خودتان را می آورید به صورت زنده بالاسر دولت می گذارید که بگوید آقای رئیس جمهور، آقای وزیر پاسخگو باش البته من هیچ مشکلی از این بابت ندارم و تنها کسی که در این کشور جواب می دهد ما هستیم.

وی افزود: تنها مسئولی که هیچ نگرانی ندارد که وسط خیابان به دل مردم برود من هستم ، اما شما ببینید به عنوان یک مسلمان آیا یک خبری بوده که از دیگران نقدی بکند ؟ نه، همه اش تعریف بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح بزرگراه پنج کیلومتری توسط شهردار تهران گفت: افتتاح این بزرگراه پنج کیلومتری خبر اول اخبار سراسری است البته همه دارند در این کشور کار می کنند اما بلافاصله بعدش می گوید بقیه اش را دولت باید بکشد. باشد ما انجام می دهیم من می دانم دلیل حملات به دولت چیست ملت هم می داند لذا از این موضوع بگذریم.

وی با بیان اینکه دشمن فشار می آورد، ادامه داد: دشمن با بازی عددها در خیابانها نگرانی درست می کند و بعد هم می گوید اقتصاد ایران را مضمحل کردیم حالا شما می گویید دولت اشتباه کرده است. هر تصمیم و سیاستی که دولت بگیرد می گویند دولت اشتباه کرده خوب قبول حالا شما بگویید چه کار کنیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه با تلاش از این عرصه و مشکلات اقتصادی عبور خواهیم کرد، گفت: اما با این روشی که الان وجود دارد یک دبستان دو کلاسه را هم نمی شود اداره کرد چه برسد به یک کشور. طوری از دولت انتقاد می کنند که انگار دولت کنار نشسته تا به مردم فشار بیاید.

وی تصریح کرد: یک مقدار از این مشکلات مربوط به جنگ اقتصادی و مشکلات بیرونی است و بخش عظیم آن فشار روانی است که همه باید کمک کنند.

رئیس جمهور با انتقاد از رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس به جای اینکه یک مصاحبه پنج صفحه ای علیه دولت انجام دهد و دولت را متهم کند بیاید کمک کند نقص قوانین را درست کنیم. ما با یک سوم این ارزی که داریم می توانیم کشور را اداره کنیم و ما چاره ای جز اینکه همه با هم بنشینیم و کمک کنیم تا از این وضعیت خارج شویم نداریم.

وی افزود: الان وقت این نیست که کسی حسابش را تسویه کند اگر خیلی حضور ما برایتان سخت است ما یک خط می نویسیم خداحافظ اگر نه دولت باید تا زمانی که هست با قدرت کار خود را دنبال و از حقوق مردم دفاع کند بنابراین باید به این شیوه حرف بزنیم ، زیرا با اتهام زنی مسئله حل نمی شود.

احمدی نژاد بیان داشت: بعضی ها می گویند منابع ارزی دولت در تاریخ بی نظیر است اما به این توجه نمی کنند که خرید نفتی کم شده و قدرت ارزی کاهش پیدا کرده است. در این دوره هفت ساله معادل کل تاریخ کشور برای تولیدات اساسی کشور، علم  فناوری ، نیرو، سرمایه گذاری در نفت کار شده است برای اولین بار صندوق توسعه ملی با 40 میلیارد دلار ذخیره ارزی داشتیم در حالی که بعد از انقلاب تمام دولت ها درآمدهای ارزی خود را خرج کرده بودند، اما ما الان 40 میلیارد دلار ذخیره برای آینده کشور داریم و هر چه خرج می کنیم از بودجه دولت است.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن چنگ و دندان نشان می دهد و علنا رو به تهدید آورده است، گفت: هر چه می خواهید به ما بگویید اما باید بیایید کمک کنید و دست به دست هم بدهیم تا مشکلات حل شود.

رئیس جمهور افزود: بعضی ها نمی دانند از سیستم بانکی خارج شدن یعنی چه یعنی یک تاجری پول هم داشته باشد، نمی تواند فعالیت اقتصادی انجام دهد و هیچ پولی را جابه جا کند.

وی خطاب به منتقدان دولت گفت: منتقدان دولت و کسانی که به ما حمله می کنند روزی پشیمان می شوند، اما اگر پشیمان هم نشوند ما راهی جز اینکه بایستیم و به مردم خدمت کنیم نداریم.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دولت خط مقدم جنگ با دشمن است، گفت: همه باید دولت را یاری کنند چرا که همکاران من در شرایط سختی کار می کنند و همه کمک کنید تا یک مقدار بار از دوش مردم برداشته شود.

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی اخیرا اعلام کرده است که مسکن مهر ساخته شده توسط دولت در جامعه کارایی نداشته است گفت: مسکن مهر برای ملت ایران شناخته شده است.

وی افزود: اگر به سال 86 برگردیم اگر مسکن مهر وجود نداشت معلوم نبود وضعیت مسکن به کجا می کشید. عقب ماندگی هایی در زمینه مسکن وجودداشت که باید جبران می شد.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه مسئولان نباید مسکن مهر را تخطئه کنند گفت: مسکن مهر توانست به نیاز مردم پاسخ دهد و آن را برطرف کند البته هنوز حلقه ها کامل نشده است.

وی در ادامه در خصوص عملکرد بخش خصوصی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: اگر به سال گذشته برگردیم خیلی ها در کشور به دنبال کاهش ارزش پول ملی بودند و به دولت فشار می آوردند حتی یکی از نهادهای نظارتی به بانک مرکزی گفته بود چرا قیمت ارز را بالا نمی برید اما امروز که قیمت ارز بالا رفته است می گویند چرا قیمت بالاست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه فعالان اقتصادی به دولت کمک کنند گفت: با توجه به وضعیت اخیر در اقتصاد کشور بخش خصوصی باید هنرنمایی کند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار شبکه تهران در خصوص حمایت دولت از شهر تهران و خبر خوش برای مردم این شهر گفت: در طی هفت سال گذشته دولت چندین برابر 30 سال گذشته به تهران کمک کرده و این کمک ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

احمدی نژاد تاکید کرد: در راستای حمایت دولت  از شهر تهران در آینده تونل 10 کیلومتری افتتاح خواهد شد که برای استفاده در راه آهن و مترو شهری خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم تهران حق زیادی بر گردن مردم ایران دارند گفت: هر مقدار بتوانیم به مدیریت شهری  کمک کنیم مضایقه نخواهیم کرد.

رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: طی هفت سال گذشته دولت چهار هزار و 500 میلیارد تومان به شهر تهران کمک کرده است.

احمدی نژاد در ادامه نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار رادیو تهران مبنی بر اینکه دولت چه برنامه ای برای تحقق برنامه پنجم توسعه دارد گفت: چهار برنامه تاکنون به طول کامل در کشور اجرا شده و هم اکنون در زمان اجرای برنامه پنجم توسعه هستیم.

وی گفت: متوسط تحقق اهداف در سه برنامه اول توسعه 65 درصد بوده و در برنامه چهارم نیز بیش از 80 درصد اهداف برنامه تحقق یافته است.

رئیس جمهور افزود: تحقق کامل برنامه پنجم توسعه از اهداف ماست و معتقدم بحث های اخیر ارزی موقت است.

احمدی نژاد با بیان اینکه هر دوره برنامه های توسعه منطبق بر دوره دولت نیست ادامه داد: در سال اول اجرای برنامه پنجم رشد نزدیک به شش درصد داشتیم ، اصلاح ساختار داشتیم و خوب پیش می رود.

وی در پاسخ به سئوال خبرگزاری جنبش عدم تعهد مبنی بر اینکه وجه تمایز مدیریت مورد نظر شما با مدیریت فعلی جهان چیست گفت: ما معتقدیم راه حل اصلی تلاش برای عدالت و مدیریت مشترک جهان است.

احمدی نژاد با بیان اینکه در سفر اخیر به نیویورک با دبیرکل سازمان ملل مذاکراتی انجام دادم گفت : آقای بان کی مون نیز از تلاش ها برای اصلاح ساختار سازمان ملل استقبال کرد.

وی گفت: ما معتقدیم برای پیشبرد اهداف جنبش عدم تعهد نیازمند ساختار هستیم و هم اکنون نیز با اعضای جنبش عدم تعهد برای تدوین ساختار گفتگو می کنیم تا یک پایه حداقلی را ایجاد کنیم.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اگر غربی ها به ایران سوخت با غنای 20 درصد بدهند آیا ایران غنی سازی را متوقف خواهد کرد گفت: سوخت 20 درصد برای ساخت رادیودارو است و به غیر از این به هیچ کاری نمی آید.

وی با بیان اینکه ایران طبق مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی از کشورهای عضو این نهاد درخواست کرد سوخت 20 درصد به ایران بدهند گفت: آنها درخواست ایران را قبول نکردند و حتی وقتی اصرار هم کردیم باز هم انجام ندادند.

احمدی نژاد تاکید کرد: حتی حاضر شدیم سوخت 3.5 درصدی به غربی ها بدهیم و سوخت 20 درصد تحویل بگیریم اما باز هم حاضر به این کار نشدند لذا مجبور شدیم خودمان غنی سازی 20 درصد را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کشورهای عضو آژانس سوخت 20 درصد غنی سازی را به ما بدهند تولید سوخت در ایران را متوقف می کنیم گفت: تاکنون کسی برای فروش سوخت 20 درصد به ایران اعلام آمادگی نکرده است اما هر هنگام این سوخت را به ما بدهد ما نیازی به تولید سوخت پرهزینه 20 درصد نداریم.

احمدی نژاد  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در آخرین دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری ایشان انتقاداتی را درباره وضعیت فرهنگی کشور نسبت به دولت داشتند و اعلام کردند نسخه ای از برنامه های عمیق فرهنگی را به رئیس جمهور داده اند، این نسخه چه بود و چه سرفصل هایی داشته است؟ گفت: ما هم نگران فرهنگ هستیم و بالاتر از مسائل اقتصادی، نگرانی فرهنگی داریم.

وی در ادامه افزود: نسخه ای را که رهبری دادند متن آن در کارگروه های استان ها تصویب شد و آنها را ابلاغ کرده و دنبال می کنیم.

رئیس جمهور گفت: در بحث فرهنگ مهمترین مسئله رویکرد فرهنگی و نوع نگاه ها به فرهنگ است، آیا ملت ما بی فرهنگ است؟ با فرهنگ ترین ملت، ملت ایران است.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: باید از دستگاه ها و نهادهای فرهنگ‌ساز مانند سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه ها، دانشگاه ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سوال کنیم و چیزی که در این بین مهم است، این است که باید رویکردهای مهم فرهنگی معرفی شود.

وی با بیان اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است، تصریح کرد: در این دولت حمایتی که از نهادهای فرهنگی شده، بی‌سابقه است.

رئیس جمهور ادامه داد: خلاصه کردن فرهنگ در یک بخش فردی و کوچک ظلم به فرهنگ است، تلاش برای تبدیل فرهنگ، ظلم به فرهنگ است.

احمدی نژاد اظهار داشت: گاهی اوقات اگر نهادهای فرهنگی حرف نزنند و عمل نکنند، بهتر است و اگر خیلی از مسائلی که نسبت به آن حساسیت نشان می دهند را رها کنند، ملت خودشان اداره می کنند؛ چراکه ملت ایران خودش انتخاب کرده و ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه بزرگترین کار فرهنگی، اعتماد و باور عظمت های ملت است، گفت: مطمئنم علاوه بر دولت، مشی رهبری و امام(ره) نیز همین بوده است و این موضوع را دنبال می کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت عامل مستقیم در فرهنگ نیست، گفت: عوامل زیادی در موضوع  فرهنگ دخیل هستند و همه باید نگاهشان فرهنگی باشد، نه فیزیکی. باید به جوانان اعتماد کرد؛ چراکه همین جوانان بودند که انقلاب را حفظ کردند. جوانان و زنان ایران زمین در دنیا بهترین هستند.

وی با اشاره به اینکه عصاره رهنمودهای امام(ره) نیز همین است، گفت: در حوزه فرهنگ ما نیز منتقد هستیم، ما به کارکرد دستگاه های فرهنگی، خبرگزاری ها و سازمان تبلیغات اسلامی منتقدیم و سازمان تبلیغات توضیح دهد که چه کار می کند؟

رئیس جمهور با بیان اینکه انتقاد در حوزه فرهنگ درگیری و تقابل نیست، ادامه داد: انتقاد من و رهبری برای تعالی فرهنگ است، نه تکفیر. برای بهتر شدن است نه اینکه این انتقادات را چماقی کنیم و به سر این و آن بکوبیم.

احمدی نژاد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب باید اشکالات را بگویند تا اصلاح شود، اما برخی تا تریبون پیدا می کنند این انتقادات را چماق کرده و شروع می کنند به کوبیدن دولت.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از کارهای بدی که توسط باندهای قدرت رایج شده این است که مطالب اصلی جای خودش را به کارهای حزبی و گروهی می دهد. یعنی اگر کسی با سیاست های ما پیش نرفت، ضد انقلاب است، این روش غلط است.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: قریب به اتفاق ملت ما عاشق اسلام، موحد و دلسوز هستند. جدولی که رهبر معظم انقلاب دادند معنایش بستن جامعه، بگیر و ببند و تکفیر یک عده نبود، راهنمایی بود تا کار فرهنگی انجام شود.

 در ادامه کنفرانس خبری ، خبرنگار روزنامه ایران پرسید: زمانی که شما در نیویورک بودید اتفاقات خاصی افتاد و مشاور مطبوعاتی شما را بازداشت کردند ما از یک اتهام نمی‌توانیم بگذریم و آن هم اتهام توهین به مولا و مقتدایمان حضرت امام خمینی(ره) است، شما می‌دانید در این مدت به ما چه گذشته از مجله خاتون که ما را محارب نامیدند و بعد به روزنامه ایران حمله شد باز هم سکوت کردیم اما امروز به مشاور مطبوعاتی شما اتهام توهین به ولایت فقیه می‌زنند که ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم. این سوال را داریم که با چه هدفی به دولت شما این انگ را می‌زنند؟

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال گفت: از من چرا سوال می‌کنید از کسانی که این کار را انجام دادند سوال کنید. متاسفیم که این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: حتماً ضرورت بزرگتری وجود داشته که 10 دقیقه مانده به سخنرانی رئیس جمهور این دستگیری صورت گرفته و به خبر اول تبدیل شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: پس از انتشار این خبر به جای اینکه جنایات مستکبران را فاش کنیم باید پاسخ می دادیم که در ایران چه خبر است.

وی با تاکید بر اینکه این اتهام به آقای جوانفکر نمی‌چسبد، گفت: این روش کار درستی نیست، اگر بخواهیم این روش را باب کنیم خوب نیست. با این عنوان همه را می‌توانند از دم ردیف کنند.

احمدی نژاد افزود: من در حال پیگیری این مساله هستم و با کسانی که باید صحبت کنم صحبت می‌کنم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر در خصوص راهکارهای دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی گفت: دولت با تمام توان درگیر مساله است اما باید توجه کرد جنگ اقتصادی و روانی وجود دارد و دیگر قوا نیز باید در کنار دولت و با پشتیبانی خود به دولت کمک کنند اینکه انگشت اتهام را به سمت دولت ببریم کمکی به حل مشکل نمی‌کند.

وی تاکید کرد: یقین دارم ملت ایران با سرفرازی از این مقطع عبور می‌کند و از همه خواهش می کنم از تصمیمات وزارت اقتصاد و بازرگانی برای کنترل بازار پشتیبانی کنند تا به بازار آرامش دهیم.

وی ادامه داد: مردم به بازار مراجعه نکنند،‌ خرید ست لوازم فلان کشور هیچ ضرورتی ندارد، کمک کنید تا به شرایط عادی برگردیم که بعد از آن خیلی‌ها ضرر می‌کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید تصمیمات دولت تبیین شود همه باید کمک کنند وقتی جنگ اقتصادی به معنای واقعی کلمه همراه با جنگ روانی باشد همه باید کمک کنند.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه المنار در خصوص اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت: صهیونیست‌ها بعد از اینکه ما در سازمان ملل صحبت کردیم، عصبانی شدم و آن آقا نقاشی توهین آمیزی که توهین به مخاطبان بود در سازمان ملل به نمایش گذاشت. این رفتار واقعاً‌ زشت بود.

وی با اشاره به طراحی‌های رژیم صهیونیستی پیش از ورود هیات ایرانی به نیویورک گفت: اینها طراحی کرده بودند که ما را در دام بیاندازند . طرح‌ آنان باعث افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شد تا فضا را شعله ور کرده و به ما فشار بیاورند و ایران را مسئول فشارها معرفی کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه هیات ایرانی با هوشمندی دقیق وارد شد، گفت: ما در نیویورک ملت ایران را معرفی کرده رژیم صهیونیستی را عامل تنش معرفی کردیم. خیلی از رسانه‌های دنیا فضا را طوری سازماندهی کرده بودند که اگر ما بی احتیاطی می‌کردیم ادبیات مورد نیاز آنها را تولید می کردیم اما با اقدام به موقع هیات ایرانی پشت برنامه تبلیغاتی آنها خالی شد.

وی اظهار داشت: ما 33 سال است که در فضای تهدید زنگی می‌کنیم گروه‌های مختلف آمریکایی در نیویورک با ما گفتگو کردند زمانی که می‌گویند در آمریکا جو جنگی حاکم است به این معنا نیست که مردم آمریکا طرفدار جنگ هستند بلکه سیاست مداران این کشور طوری رفتار می‌کنند که مردم وجود جنگ را باور کنند نه اینکه از جنگ حمایت کنند. همین رفتار را در سفر ما به نیویورک جلو می‌بردند اما با این سوال اساسی از طرف هیات ایرانی روبرو شدند که جنگ برای چه؟

احمدی نژاد با بیان اینکه دولت آمریکا از خشن‌ترین رفتارهای رژیم شاهنشاهی و منافقین در ایران حمایت کرده است، گفت: نمی‌گویم به تمام آرزوهایمان دست یافته‌ایم ما هم باید اصلاحاتی انجام دهیم اما از زمانی که ما آزاد شدیم دولت آمریکا در برابر ملت ایران ایستاده است. چرا؟

وی ادامه داد: این سوال اساسی را در آمریکا مطرح کردیم که بالاخره ما نفهمیدیم رژیم صهیونیستی در آمریکا حکومت می‌کند یا دولت آمریکا حاکم بر این رژیم است.

رئیس جمهور اظهار داشت: از صحبت‌های ما در نیویورک عصبانی شدند و سطح تهدیدات و شعارها را بالا بردند کسانی که در داخل حرف می‌زنند مواظب باشند که خوراک دشمن را تامین نکنند ما باید آماده باشیم اما نگران نباشیم زیرا از گردنه‌ها عبور خواهیم کرد.

 رئیس جمهور در پاسخ به سئوال العالم مبنی بر اینکه در پی نوسانات ارز سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده این نوسانات نشان می دهد تحریم ها اثر خود را در اقتصاد ایران داشته و در بحث هسته ای نیز موثر بوده است، آیا با کاهش ارزش پول ملی در بحث برنامه هسته ای نوعی بازنگری صورت خواهد گرفت و روند مذاکرات 1+5 تغییر خواهد کرد، گفت: مذاکره مستقیم با آمریکا  ممکن است، ولی شرایط باید فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط فکر نمی کنیم امکان مذاکره وجود داشته باشد و اینکه بالاخره در عرصه بین الملل اصل بر رابطه ، گفتگو و تفاهم است اما رابطه باید در شرایط عادلانه و احترام صورت گیرد اگر کسانی فکر می کنند با بداخلاقی و فشار بر ملت ایران پای رابطه و گفتگو خواهند نشست حتما اشتباه می کنند.

وی تاکید کرد: اگر می خواهند این طور شود باید جور دیگری عمل کنند.

احمدی نژاد در این باره که  آیا ایران عقب نشینی خواهد کرد ، گفت: منظورتان از عقب نشینی ملت ایران و یا احمدی نژاد است. ملت ایران و احمدی نژاد اهل عقب نشینی نیستند کس دیگری هم نیست که عقب نشینی کند.

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به خبرنگار سحر در این باره که در هفته گذشته دولت آمریکا نام گروهک تروریستی منافقین را از لیست تروریست ها خارج کرد و علت اصلی این اقدام چه می تواند باشد و اقدام موثرما چه خواهد بود؟ گفت: من فکر می کنم حربه های طراحی آنها دامنه وسیع تری از حرفهایی که راجع به دلار می زنند، دارد. آنها بدنبال کارهای دیگری هم هستند و به همین دلیل این گروه را از لیست منافقین خارج کرده اند.

احمدی نژاد تصریح کرد: این سئوال  را در نیویورک نیز از پرسیدند و گفتند احمدی نژاد  دروغ نمی گوید. راستش ما خوشحالیم چرا که اگر بنا بود به دنیا بگوییم آمریکا حامی تروریست است و در این مورد خرج و تبلیغات می کردیم باید 500 یا 600 میلیون دلار هزینه می کردیم اما خودتان این کار را انجام دادید.

وی تاکید کرد: البته حتما اطلاعیه می دهیم و مخالفت می کنیم اما اگر فکر می کنید گروهکی که منفور ملت ایران است و محبوب ترین رئیس جمهور ایران را در همین ساختمان به آتش کشیده چیزی جز ضرر عاید شما می کند اشتباه کرده اید شاید آنها هم مثل بعضی از دوستان ما قدرت تحلیل خود را از دست داده اند.

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به سئوال خبرنگار آریا در این باره که بعد از پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر برقراری ارتباط با آمریکا واکنش هایی در داخل و خارج مطرح شد و برخی این حرف را در حدود اختیارات رئیس جمهور نمی دانستند، گفت: هر اتفاقی در فضای رسانه ای رخ می دهد. یک جمله صادر می شود و تا به آن سوی دنیا برسد صد جور تغییر می کند.

وی با تاکید بر اینکه پیشنهاد مذاکره نداده ام خاطرنشان کرد: سئوال خبرنگار این بوده که آیا با آمریکا گفتگو می کنید. من باید چه می گفتم کدام عاقلی در عرصه بین الملل می تواند بگوید گفتگو نمی کند. در روابط بین الملل اصل بر گفتگو است مگر اینکه استثنایی مانند رژیم صهیونیستی  که او را به رسمیت نمی شناسیم وجود داشته باشد.

احمدی نژاد ادامه داد: سئوال خبرنگار درباره افغانستان بوده و ما گفتیم در شرایط عادلانه و احترام به یکدیگر گفتگو می کنیم. آنها باید حقوق ملت ایران را بپذیرند از موضع خود پائین بیایند و حرف بزنند. ملت ایران نمی تواند مخالف گفتگو باشد ما همیشه همین را گفته ایم.

وی تصریح کرد: در تاریخ روابط ما معلوم است که چه کسی باید رفتار خود را اصلاح کند. اینکه در شرایط برابر چماق بر سر ملت ایران بلند کردید که داوطلبانه گفتگو کن به هر ملتی بگویید زشت است بخصوص ملت ایران. ملت ایران هزاران سال است که بوده و اینها نبوده اند. نه قطع گفتگو اصالت دارد و نه درگیری، استثناء در روابط بین الملل به رفتارها باز می گردد.

 خبرنگار روزنامه ااعتماد درباره تعطیلی روزنامه شرق و اینکه رئیس جمهور اقدامات قوه قضائیه را مستقل خوانده است پرسید و گفت آیا با توجه به فشارهایی که وزیر ارشاد و سایر وزیران برای تعطیلی و توقیف روزنامه شرق آورده اند، رئیس جمهور وزیران را نیز مستقل می داند؟

رئیس جمهور پاسخ داد: مشی دولت در 7 سال گذشته مشی روشنی است. دولت حداکثر تحمل ممکن را داشته و آزادی نزدیک به مطلق بوده است، نظرات ما هم معلوم است و به آن پایبند هستیم.

وی تصریح کرد: کار وزیر ارشاد قطعا اشتباه بوده اما توضیحاتی دارد. ارزشهای دفاع مقدس برای همه ملت ایران مقدس است و همه احترام می گذارند. اتهامی که به روزنامه داده شده هنوز اثبات نشده باید به دادگاه صالح برود و در حضور هیئت منصفه بررسی شود.

وی افزود: در هیئت نظارت سه قوه هستند و این یک ترکیب متنوع است. نظر شخصی من این است که قطعا اشتباه است و باید اصلاح کنند این "باید" دستور نیست چرا که من نمی توانم به آنها دستور دهم و یادت باشد در غیاب ما این تصمیم را گرفتند.

احمدی نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار واحد مرکزی خبر که واکنش وی را نسبت به تشدید فشار سیاسی و تحریم ها از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران پرسید گفت: واکنش ما معلوم است ما در کنار ملت ایران هستیم و از تمام حقوق و تمامیت خود دفاع می کنیم.

رئیس جمهور در ادامه افزود: این روش غربی ها شکست خورده و تکراری است قبلا نیز این روش را تجربه کرده اند و امروز دوباره تجربه خواهند کرد.

احمدی نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار شبکه فونیکس چین که از وی در خصوص تهدید رژیم صهیونیستی علیه ایران پرسید، گفت: این تهدیدها به خاطر نظمی است که در دنیای کنونی وجود دارد ما در زبان فارسی اصطلاحی داریم که می گوید سگ ها را رها می کنند و سنگ ها را می بندند.

وی در ادامه افزود: مهمتر از تهدید رژیم صهیونیستی مدیریتی است که چنین اجازه ای را به این رژیم می دهد و این مدیریت باید اصلاح شود و تا زمانی که این گونه باشد رژیم بی فرهنگ به این گونه اقدامات خود ادامه می دهد.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: ایران تا به حال به کشوری حمله نکرده است اما مدافع خوبی بوده مدافعی که مهاجمان را پشیمان کرده است. شما ببینید صدام الآن کجاست و ملت ایران کجاست.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه نگران این گونه تهدیدها نیستیم ، گفت: ایران یک کشور مهم است که ریشه در تاریخ دارد.

وی با بیان اینکه آنها  با رفتارشان در مدیریت جهان حرف های ما را مستند می کنند، گفت: رژیم صهیونیستی بیش از اینکه برای حمله موضعی داشته باشد، به دنبال جنگ روانی است.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: برخی نیز در داخل کشور جنگ روانی دشمن را رله می کنند .

احمدی نژاد اظهار داشت: تحلیل دقیق من این است که آمریکا به این نتیجه رسیده که باید دست و پای صهیونیست های تند رو را جمع کند چرا که خرج آنها بیش از درآمدشان شده است و می خواهند رژیم صهیونیستی را کنترل کنند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال ماجراجویی برای فرصت است، گفت: صهیونیست ها فکر می کنند با ماجراجویی برای ایران می توانند موقعیت خود را بهتر کنند در حالیکه اگر خودشان بروند ممکن است در نظم فعلی جهان جایی پیدا کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: این رژیم با این گونه ماجراجویی ها جایگاه خودش را تهدید می کند.

احمدی‌نژاد در خصوص استیضاح وزیر ورزش ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: استیضاح حق قانونی مجلس است و در این نباید هیچ خدشه‌ای وارد شود. این قانون اساسی ماست. اکثریت نمایندگان مجلس دلسوز و کمک دولت هستند، این موضوع استیضاح هم فکر نمی‌کنم متعلق به اکثریت مجلس باشد.

وی با یادآوری موفقیت‌های ورزش ایران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی گوانگجو خاطر نشان کرد: دو سال پیش که ورزش ایران موفقیت‌هایی بی‌سابقه در بازی‌های آسیایی کسب کرد، عده‌ای جلو افتادند که سازمان تربیت بدنی را بهم بزنند و امروز هم که ورزش ایران در المپیک و پارالمپیک به نتایج خوبی رسیده است، موضوع استیضاح وزیر ورزش مطرح شده است.

رئیس جمهور استیضاح وزیر ورزش را حق قانونی مجلس شورای اسلامی خواند و گفت: ما در جلسه استیضاح حضور یافته و پاسخ‌های لازم را خواهیم داد. در این زمینه تصمیم گیری با مجلس است و هر تصمیمی اتخاذ شود به آن احترام می‌گذاریم.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: الان تیم فوتبال ما در آستانه حضور در مسابقات جهانی است و دیدارهای سختی را پیش رو دارد. باید همه به این تیم کمک کنند. من معمولا در خصوص مسائل ورزشی اینقدر ریز وارد نمی‌شدم اما مجبور شدم این بار ورود کنم، چون جوی سنگین علیه فوتبال به وجود آمده بود و همه داشتند این ورزش را می‌کوبیدند.

وی افزود: جوان 25 ساله وقتی با این هجمه مواجه می‌شود باید با چه روحیه‌ای وارد زمین شود؟ این جوان باید پیراهن ملی را بر تن کند و از طرف یک ملت در میادین بزرگ حضور یابد و تلاش کند. در همه بخش‌ها اشکال هست. اینکه اشکال یک بخش را بگیریم، بزرگ کنیم و به آن حمله کنیم کار خوبی نیست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم بدهیم، خاطر نشان کرد: متاسفانه ورزش ما بیشتر از حاشیه‌های ساختگی رنج می‌برد. یک مسابقه‌ای برگزار می‌شود که در آن هیچ مشکلی نیست، می‌رویم و می‌چرخیم در آن حاشیه‌ای پیدا کنیم تا دو ساعت برنامه بسازیم و نشان دهیم مشکلاتی وجود دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها