بزرگ‌ترین تونل جنوب کشور که به تونل «صاحب‌الزمان(عج)» معروف است، به همراه تونل کناری‌اش که به تونل «امام سجاد(ع)» نامگذاری شده و در محور یاسوج ـ بابامیدان قرار دارد، همچنان در تاریکی به سر می‌برد و فاقد روشنایی استاندارد و مطلوب است.
کد خبر: ۵۰۵۰۲۶

به گزارش ایلنا، این تونل‌ها که به ترتیب دارای مسافتی به طول‌های 2009 و 1600 متر است و هر کدام فاقد روشنایی استاندارد و تهویه است که سبب نگرانی‌های فراوانی برای ترددکنندگان در این تونل‌ها دارد.

یک کارشناس اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با تائید نبود روشنایی استاندارد و تهویه در تونل‌های محور یاسوج ـ بابامیدان، گفت: متاسفانه ترددکنندگان در این محور از وضع کنونی محورعنوان شده بشدت نگران هستند.

مهران مسعودی افزود: طبق وعده‌ای که به مردم داده بودیم، مناقصه استاندارد سازی روشنایی تونل‌های محور یاسوج ـ بابامیدان برگزار و پیمانکار آن نیز مشخص شد که بزودی فعالیت خود را در این زمینه شروع می‌کند.

وی با تشریح آخرین وضع شروع عملیات اجرایی روشنایی این تونل‌ها، گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای استانداردسازی روشنایی این تونل‌ها 15 میلیارد ریال است.

این کارشناس تصریح کرد: در کمتر از یک ماه آینده عملیات اجرایی استاندارد سازی روشنایی تونل‌های محور یاسوج ـ بابامیدان به اتمام می‌رسد.

وی از احداث شبکه‌های برق برای حدفاصل تونل‌های نهم یا پنجم با هدف ایجاد روشنایی مطلوب، یاد کرد و گفت: احداث شبکه‌های برق و روشنایی در مسیر این تونل‌ها سبب بالارفتن امنیت رانندگی و کاهش ترافیک می‌شود. این کارشناس اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار پیش بینی شده برای احداث شبکه‌های برق در حد فاصل تونل نهم تا پنجم بیش از سه میلیارد است که در دستورکار اعتبارات سال جاری قرار گرفته است. مسعودی با بیان این که بعد از اتمام عملیات اجرایی این پروژه‌ها از سوی پیمانکار، حوزه نگهداری آنها تا تونل شماره پنجم که مشهور به تونل آب سفید است تحویل استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود، اظهار کرد: بعد از تونل پنجم، حوزه نگهداری سایر تونل‌ها به استان فارس واگذار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها