جام جم آنلاین: عملیات شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از روز دوشنبه 11 اکتبر به دلیل اعتراض بخش اعظم نامزدان انتخاباتی و به ویژه یونس قانونی رقیب اصلی حمید کرزای به حال تعلیق درآمده است.
کد خبر: ۴۹۹۹۱

یک هیات سازمان ملل متحد مامور بررسی تخلف انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که مورد اعتراض نامزدان انتخاباتی قرار گرفته اند شده است.

afg1

به گزارش شبکه تلویزیونی TV5 فرانسه ، یک هیات سازمان ملل متحد مامور بررسی موارد تخلف در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که روز شنبه 9 اکتبر برگزار گردید شده است و تا اعلام نظر اعضا این هیات عملیات شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به حال تعلیق درآمد.
هیات سازمان ملل متحد از نامزدهای انتخاباتی که نسبت به روند برگزاری انتخابات شکایت کرده اند خواسته است تا غروب روز سه شنبه 12 اکتبر شکایات خود را به هیات تسلیم کنند.
یونس قانونی رقیب اصلی حمید کرزای گفته است پس از گزارش این کمیسیون تحقیق سازمان ملل متحد نتایج انتخابات ریاست جمهوری را خواهد پذیرفت.

afg4

استفاده از یک نوع جوهر به جای جوهر بادوام که به سرعت پاک می شد و یک نفر قادر بود چندین بار رای دهد ، کمبود تعرفه های رای گیری و حوزه های رای گیری در مناطقی که حمید کرزای دارای طرفداران زیادی نیست و مشاهده افرادی که چندین کارت رای دادن در اختیار داشتند و چند مورد دیگر از تخلفات عمده ای هستند که نامزدان انتخاباتی نسبت به آنها اعتراض کرده اند.

رایس: انتخابات افغانستان قانونی بود
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها