دزد فریبکار راننده را بی هوش کرد

کرایه بالا؛ ترفند سارقان حرفه‌ای

مردی که با کرایه خودروی دربستی، راننده را بی‌هوش کرده بود و با سرقت مدارک و خودروی او متواری شده بود، دستگیر شد و دو همدست فراری‌اش تحت تعقیب قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۹۷۸۹۲

راننده درپی این حادثه، یک شبانه‌روز بی‌هوش بود که با تلاش پزشکان نجات یافت.

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در شمال ‌غرب تهران متوجه مردی شدند که در حاشیه خیابان بی‌هوش رها شده بود.

با انتقال مرد بی‌هوش به مرکز درمانی وی پس از یک روز به هوش آمد. مسوولان بیمارستان هم در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران موضوع زنده ماندن مرد جوان را گزارش کردند.

دقایقی بعد ماموران انتظامی با حضور در بیمارستان به تحقیق از این فرد پرداختند.

مرد راننده در دام مسافر خبیث

او به ماموران گفت:‌ از مدتی پیش با خودروی پژوی یکی از دوستانم در شهرمان اصفهان، مسافرکشی می‌کردم. چندی پیش با مردی مسافر آشنا شدم که ادعا می‌کرد، در زمینه خرید و فروش کالا فعالیت دارد و هرماه باید چند مرتبه به تهران و کرج سفر کند.

وی اضافه کرد: او شماره‌تلفن مرا گرفت و قرار شد هرزمان که خودروی کرایه‌ای نیاز داشت به من تلفن بزند. وی افزود: چند مرتبه با من تماس گرفت و من هم او را به صورت دربستی از اصفهان به کرج و تهران بردم.

شاکی با اشاره به روز حادثه گفت: آن روز وقتی مرد مسافر با من تماس گرفت و خواست او را دربستی به کرج و سپس به تهران منتقل کنم، او در میانه راه خواست مقابل یک مرکز خرید توقف کنم.

همان موقع زن و مردی که ادعا می‌کرد از اقوامش هستند به او ملحق شدند و با سوار شدن آنها ادامه مسیر دادم.

وی اضافه کرد:‌ در تهران او از من خواست مقابل یک مغازه توقف کنم تا او مردی را که قرار بود شریکش شود، ملاقات کند؛ اما هرچه در خیابان منتظر ماند خبری از آن مرد نشد. بنابراین نزد من بازگشت و با ادعای این‌که خودرو پنچر شده از من خواست پیاده شوم. وقتی از خودرو پایین آمدم ناگهان پارچه‌ای را مقابل دهانم گرفت و من نیز بی‌هوش شدم. روز بعد در بیمارستان متوجه شدم خودرو همراه مدارکم سرقت شده است و از مرد مسافر و همراهانش خبری نیست.

درپی اظهارات مرد راننده، پرونده‌ای در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه دو تهران تشکیل شد و در اختیار کلانتری 118 ستارخان قرار گرفت.

در این مرحله با اطلاعات به دست آمده از شاکی، چهره‌نگاری رایانه‌ای از مرد متهم و همدستانش انجام و تحقیق برای دستگیری آنها آغاز شد.

دستگیری یکی از متهمان در ملارد

جستجو در این باره ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش از سوی ماموران اداره آگاهی شهرستان ملارد در غرب استان تهران، گزارشی در اختیار کلانتری 118 ستارخان تهران قرار گرفت مبنی بر این‌که مردی را دستگیر کرده‌اند که سوار یک دستگاه خودروی پژو‌یی بوده که سرقت آن از سوی این کلانتری اعلام شده است.

بنابراین با هماهنگی قضایی، خودرو به پارکینگ پلیس انتقال یافت و متهم نیز در اختیار کلانتری 118 ستارخان تهران قرار گرفت.

ماموران با دیدن متهم متوجه شدند او شباهت زیادی به تصویر رایانه‌ای به دست آمده از دزد خودروی مرد بی‌هوش دارد بنابراین به تحقیق از او پرداختند که متهم گفت به اشتباه دستگیر شده و با پرداخت 13 میلیون تومان به مالک خودرو آن را خریده است و سارق نیست.

متهم سابقه‌دار بود

درپی تناقض‌گویی متهم،‌ ماموران به بررسی از سوابق کیفری او پرداختند تا این‌که معلوم شد، او پیش از این نیز به اتهام سرقت، خرید و فروش اموال مسروقه، جعل سند و مدارک در زندان تحمل کیفر کرده و اوایل مرداد امسال نیز با گذراندن محکومیت خود آزاد شده است.

با احضار مالباخته به کلانتری، او در مواجهه حضوری با مرد سارق قرار گرفت و او را که در میان چند متهم دیگر قرار داشت، شناسایی کرد و گفت: او همان مسافری بوده که با بی‌هوش کردن وی، خودرو و مدارکش را سرقت کرده است.

در مرحله بعدی متهم دوباره بازجویی شد و با تکرار ادعاهای قبلی خود گفت، شاکی با او دشمنی داشته و با گفته‌های دروغین قصد دارد او را روانه زندان کند.

بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 2 تهران روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از متهم و شناسایی دو همدست فراری وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها