لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا مانند فصول گذشته با شور و حرارت خاصی در نقاط مختلف اروپا گرمابخش ورزشگاه ها شده است.
کد خبر: ۴۹۰۸۵
حضور قدرتمندترین تیمهای باشگاهی جهان که بهترین و بزرگترین ستارگان جهان فوتبال را در اختیار دارند، جذابیت این مسابقه ها را دوچندان کرده است.
در هفته اول این مسابقه ها، جنجال ورزشگاه المپیک رم و شکست سنگین تیم رئال مادرید، مهمترین رویدادها بود. احتمالا امشب و فردا شب که 16 بازی حساس دیگر در هفته دوم این مسابقه ها برگزار می شود شاهد نتایج عجیب و اتفاقاتی از نوع هفته نخست خواهیم بود.
در گروه اول ، مصاف موناکو و دپورتیوو لاکرونیا، یادآور عجیب ترین دیدار چند سال اخیر لیگ قهرمانان میان این دو تیم در بازیهای فصل گذشته است.
در آن دیدار، موناکو با درخشش فوق تصور دادوپرشو با نتیجه باور نکردنی 8 -3 حریف صاحب نام خود را درهم کوبید و جالب این که هر دو تیم توانستند تا مرحله نیمه نهایی صعود کنند.
موناکو، فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، با این که در فصل نقل و انتقالات ، متحمل تغییرات بسیاری شده است همچنان یکی از تیمهای صدرنشین لیگ فرانسه محسوب می شود.
شکست هفته اول برابر لیورپول موجب شده دشام تنها به پیروزی در این دیدار فکر کند. دپور برخلاف موناکو در فصل نقل و انتقالات اصلا حرکتی نداشت و هفته گذشته هم در لالیگا در خانه با نتیجه عجیب یک 5 مغلوب والنسیا شد.
ایرورتا و تیمش در این دیدار حتی برای گرفتن یک امتیاز کار سختی پیش رو دارند، هرچند ستارگان فصل قبل موناکو جای خود را به بازیکنان دیگری نظیر محمد کالون و خاویر ساویولا داده اند. در دیگر مسابقه این گروه ، المپیاکوس در آتن میزبان لیورپول است.
اگر لیورپول در این بازی پیروز شود، یکه تاز جدول گروه اول خواهد شد. جبرئیل سیسه ، آماده گلزنی است اما مشکل بزرگ لیورپول ، مصدومیت دو ماهه کاپیتان استیفن جرارد است.


توتی در سانتیاگو برنابو
در گروه دوم ، حساس ترین بازی میان رئال مادرید و رم برگزار می شود. این دو تیم برای سومین بار در چهار دوره اخیر با هم همگروه شده اند. هر دو تیم در چند ماه گذشته 3 بار با تغییر مربیان خود روبه رو شده اند.
رئال ، این تیم کهکشانی ، پس از استعفای کاماچو، فعلا با گارسیا رمون به کارش ادامه می دهد. شکست سنگین و باور نکردنی در بای آرنا، باعث شده رئالی ها از ابرها پایین بیایند.
قوهای سفید، امشب تمام ستارگان خود بجز زیدان را در میدان دارند، اما چیزی که باعث نگرانی هواداران رئال شده مشکلات حاشیه ای این تیم است.
خیلی از تماشاگران ، روبرتو کارلوس را عامل تفرقه در رختکن و برکناری کاماچو می دانند و بعضی از آنها معتقدند رائول با آمادگی کنونی نباید در ترکیب ثابت تیم باشد. رم ، تیم محبوب پایتخت ایتالیا، برخلاف انتظارها فصل را خوب شروع نکرده است.
کناره گیری ناگهانی پراندلی و آمدن رودی فولر، ستاره اسبق جالوروسی ، اخلاق غیرورزشی کاسانو و درگیری او با فولر کم بود که اتفاقات بازی با دیناموکی اف هم پیش آمد. حالا رم باید هوادارانش را فراموش کند و فقط به کسب امتیاز فکر کند.
شکست صفر - 3، دو بازی محرومیت از حضور تماشاگران و از دست دادن مکسس در دو بازی بعدی ، کمترین محرومیتی بود که یوفا می توانست برای تیم فرانکو سنسی در نظر بگیرد. در بازی امشب ، توتی برای درخشش دوباره بیشترین انگیزه را دارد.
او در 2 سال گذشته یکی از بازیکنانی بوده که همواره شایعه ملحق شدنش به رئال مادرید به گوش رسیده است. فرانکو بالدینی ، مدیر رم می گوید: «هیچ چیز این بازی برای ما جدید نیست.
ما می دانیم چگونه در مادرید پیروز شویم ؛ اما آنها هم می دانند که چطور در رم پیروز شوند». در دیگر مسابقه این گروه ، بایر لورکوزن میهمان تیم اکراینی دیناموکی اف است ، در حالی که هر دو تیم بازی اول را با پیروزی پشت سر گذاشته اند، کسب 3 امتیاز بازی دوم هر یک از آنها را به شانس اول صعود تبدیل خواهد کرد.
برباتف و ورپاکفس کیس ، امید اول گلزنی برای این دو تیم در بازی امشب هستند.


ادامه رکوردشکنی های نیستلروی
در گروه چهارم دیدنی ترین مسابقه میان منچستر یونایتد و فنرباغچه برگزار می شود. این مسابقه یادآور تمام مسابقه های نماینده های دو کشور انگلستان و ترکیه در چند سال اخیر و بخصوص کشته شدن یک هوادار تیم لیدز در کشور ترکیه است ؛ اما این بازی در اولدترافورد برگزار می شود و شیاطین سرخ برای از یاد بردن تمام ناکامی های شروع فصل خود، آماده قربانی کردن فنر باغچه هستند.
بازگشت ریو فردیناند میزان اطمینان را در خط دفاعی بالا برده است و در خط حمله هم با درخشش و رکوردشکنی های نیستلروی همه ضعف ها فراموش می شود، اما همه در انتظار بازگشت وین رونی به میدان هستند.
همه می خواهند بدانند آیا رونی ارزش آن همه پول را داشته است؛ در سمت دیگر این میدان فان هویدونک ، ستاره فنر باغچه همه را به تعجب وادار کرده است. او در 35سالگی آماده تر از همیشه نشان می دهد و مثل هفته اول در پی زدن گل در این میدان است.
دیگر مسابقه این گروه ، میان اسپارتاپراگ و المپیک لیون در پراگ برگزار می شود. هر دو تیم در چند سال اخیر از مشتریان پروپاقرص لیگ قهرمانان بوده اند و از تجربه لازم برای حضور در چنین مسابقه هایی غنی هستند. با وجود این از دست دادن چند بازیکن و شکست در بازی اول مقابل فنر باغچه هواداران اسپارتاپراگ را نگران کرده است.
لیون هم که تا پایان فصل ، البر را در اختیار ندارد با سیلوین ویلتورد به کسب امتیاز می اندیشد.


تاکتیک های عجیب ونژه
در گروه پنجم ، مهمترین بازی در نروژ برگزار می شود. آرسنال تهاجمی ترین تیم جزیره ، میهمان روزنبورگ است. آرسنال در اولین دیدار برخلاف مسابقه های لیگ برتر، از انجام بازی تهاجمی حذر کرد و با یک بازی حسابگرانه با یک گل 3 امتیاز بازی را از آیندهوون گرفت.
با توجه به بازی توام با احتیاط آرسنال در هفته اول ، شاید آرسن ونژه برای بازی فردا شب هم به خطر دست نزند و در پی رسیدن به یک تساوی یا حداکثر یک پیروزی با حداقل اختلاف باشد.
بازگشت سول کمپبل به میدان استحکام خط دفاع توپچی ها را بالا برده است و اگر آنری و ریس در اوج باشند، بعید است روزنبورگ امتیاز بگیرد. در دیگر مسابقه ، آیندهوون در ورزشگاه فیلیپس ، میزبان پاناتینایکوس است.
آیندهوون که در فصل نقل و انتقالات کژمان وروبن را از دست داد، چشم امید به گلزنی یان ونگور آف هاسلینک دوخته که هم اسمی طولانی دارد، هم قامتی بلند؛ اما پاناتینایکوس که نیکو پولیدیس دروازه بان اول تیم ملی یونان را به رقیب همشهری المپیاکوس داده با ملی پوشانی چون چالکیاس (دروازه بان) سیتاریدیس ، باسیناس ، گوماس و پاپادوپولوس حتی در فکر 3 امتیاز این دیدار است.


زیباترین چون بارسلونا!
گروه ششم مسابقه ها محل درخشش ستارگان پر تعداد و آماده بارسلوناست. آبی اناری ها در اولین مسابقه ، درسی خوب به سلتیک دادند و اکنون پس از مدتها، میزبانی یک مسابقه در لیگ قهرمانان را تجربه می کنند.
حریف بارسلونا، تیم دوم اکراین ، شاختار دونتسک است که بعید به نظر می رسد تاب حملات شاگردان رایکارد را داشته باشد. بدون هیچ تعارفی باید بارسلونا را یکی از بختهای اصلی کسب جام قهرمانی این دوره از بازیها بدانیم.
کاتالان ها در نقاط مختلف زمین ، مهره های کارآمدی را در اختیار دارند ولی نیروی تهاجمی این تیم با بازیکنانی چون اتوئو، لارسن ، دکو و البته رونالدینیو چیز دیگری است . بارسلونا در حال حاضر زیباترین و فراگیرترین بازیهای اروپا را ارائه می کند. میلان هم که بر خلاف انتظار شروع خوبی در سری A نداشته ، در پی بازیابی عظمت خود در لیگ قهرمانان اروپاست.
حریف فردا شب آنها سلتیک مارتین اونیل است. سلتیک در بازی با بارسا جکی مک نامارا، مدافع ملی پوش خود را از دست داد و در سنسی رو با مشکلات زیادی در خط دفاع مواجه است.
کریس ساتن و جان هارتسون مانند فصل قبل زوج خط حمله سلتیک را تشکیل می دهند. در سوی دیگر، میلان روی کاغذ یکی از بهترین تیمهای اروپاست ، اما در بازی اول با چاشنی شانس از سد شاختار عبور کرد.
بازگشت دوباره پیپو اینتزاگی و آمادگی سیدورف در خط میانی ، مهمترین شاخصه های روسوئری برای کسب دومین پیروزی در لیگ قهرمانان است.


آزمون ویژه رانیری
در گروه هفتم ، ورودبرمن که برای اولین بار در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کند در وزراشتادیون میزبان والنسیای رانیری است.
والنسیا پس از آغازی نه چندان خوب ، اکنون به روزهای اوج بازگشته است و حتی در مقاطعی ، تهاجمی تر از زمان رافا بنیتز بازی می کند.
دی ویو، کورادی و میستا در خط حمله آماده هستند، اما فقط دو تن از آنها در ترکیب قرار می گیرند. در اردوی وردربرمن ، مشکل اصلی محرومیت والرین اسماعیل ، مدافع کلیدی این تیم است که در بازی با اینتر خیلی زود اخراج شد.
توماس شاف می گوید: کار ما بسیار مشکل است ، اما ما باید قدرتمان را نشان دهیم تا به مرحله بعد صعود کنیم. والنسیا حریفی قابل احترام است. آنها فصل گذشته بالاتر از بارسلونا و رئال مادرید، قهرمان اسپانیا شده اند.
جالب این که رانیری هم در اظهارنظر مشابه می گوید: وردربرمن بهترین تیم آلمان است. آنها ثابت کرده اند که از بایرن هم قوی تر بازی می کنند. در این گروه ، اینتر در میهمانی اندلخت به چیزی جز پیروزی فکر نمی کند.
آمادگی رویایی آدریانو، هنرنمایی استانکوویچ و داویدز در میانه زمین و ظرافت های تاکتیکی روبرتو سانچینی ، اینتر را دوباره به تیمی قدرتمند بدل کرده است. با این حال عده ای معتقدند شاید از دست دادن کاناوارو، کار دست نرآتزوری بدهد.


مورینیو برابر پورتو
در گروه هشتم، حساس ترین بازی چهارشنبه شب میان چلسی و پورتو برگزار می شود. مهمترین مساله این مسابقه ، تقابل چلسی ، تیم خوزه مورینیو با پورتوست.
بجز مورینیو، پائولو فریرا و ریکاردو کاروالیو، 2مدافع سابق تیم قهرمان اروپا هم به دیدار تیم سابقشان می شتابند. خورخه آکوشتا، رئیس پورتو می گوید: در این مسابقه ها بازی آسانی وجود ندارد. بازی با چلسی هم برای ما مانند دیگر بازیهاست.
می دانیم که بردن این رقابت ها در دو فصل پیاپی تقریبا غیرممکن است. اشاره رئیس پورتو غیرمستقیم به نوع بازی تیمش و نتایج ضعیف آنهاست.
پورتو، بدترین شروع چند سال اخیرش در لیگ پرتغال را تجربه می کند. از دست دادن دکو تاثیر خود را گذارده است. روحیه بازیکنان تیم اصلا با فصل گذشته قابل قیاس نیست. ویکتور فرناندز هم نتوانسته با شاگردان جدیدش خوب ارتباط برقرار کند.
در نقطه مقابل چلسی پس از برد خیره کننده صفر - 3 در پاریس ، آماده هنرنمایی در استامفورد بریج است. یک دروازه بان و خط دفاع فوق العاده ، هافبکی کامل به نام فرانک لمپارد و یک مهاجم غافلگیرکننده چون دیدیه دروگبا چلسی را به تیمی مدعی بدل کرده است.
مهمترین نبرد بازی فردا شب لندن ، در میانه زمین است ؛ جایی که مانیش بهترین هافبک پورتو برابر لمپارد و یارانش می ایستد. زسکا مسکو و پاری سن ژرمن هم دیگر دیدار گروه ششم را در مسکو برگزار می کنند. تفاوت این دو تیم در میزان آمادگی آنهاست.
زسکا از دل مسابقه های لیگ روسیه بیرون می آید که هفته های آخر آن سپری می شود و زسکا مثل همیشه یکی از مدعیان آن لیگ محسوب می شود. از سوی دیگر پاری سن ژرمن در شرایطی به مسکو می رود که تیمی بحران زده است. ضعیف ترین شروع فصل ممکن ، انتقاد هواداران از وحید هلیل هوجیچ را به دنبال داشته ، اما حمایت سران باشگاه هوجیچ را ابقا کرده است.
با این حال اگر تیم پاریسی در بازی فردا شب شکست بخورد شاید تغییراتی را در این تیم شاهد باشیم.

مزدک میرزایی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها