در حالی که کشورهای غربی و گروه‌های مدعی حقوق‌بشری در مقابل کشتار و نسل‌کشی مسلمانان میانمار سکوت کرده و هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند، گروه‌ها و شخصیت‌های اسلامی خواستار پایان هر چه سریع‌تر این خشونت‌ها شده‌اند.
کد خبر: ۴۸۹۲۱۲
  پس از آن‌که روز سه‌شنبه علمای الازهر طی بیانیه‌ای این خشونت‌ها را محکوم کرده و خواستار اقدامی عملی شدند، روز گذشته در بیانیه دیگری با اشاره به قتل، شکنجه و سوزاندن مسلمانان در میانمار و سکوت کشورهای جهان در برابر این اقدامات، خواستار محاصره سفارتخانه‌های این کشور در نقاط مختلف جهان برای اعتراض به این فجایع شدند. این بیانیه تاکید می‌کند: امروزه در این کشور سوزاندن کودکان به سلاحی از سوی دولت برای قتل عام و نابود کردن مسلمانان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، پروفسور بصیر احمد خان، رئیس اتحادیه مسلمانان هند نیز در این زمینه اظهار کرد: گزارش‌های خبری درباره کشتارها در میانمار، قلب مسلمانان دنیا را جریحه‌دار کرده و تاسفبارتر از همه این است که دنیا، بخصوص نهادهای بین‌المللی تماشاچیان ساکت این ماجرا هستند. این چهره سرشناس هندی همچنین از آنگ سان سوچی، مبارز دموکراسی خواه میانمار خواست که نقش مثبتی در این خصوص ایفا کرده و به خشونت‌ها پایان دهد. از سوی دیگر، رسانه‌های اسلامگرای ترکیه هم خواهان پایان فوری این جنایات شدند. در همین راستا، پایگاه خبری تایم ترک در گزارشی با دعوت از مسلمانان جهان برای کمک به مسلمانان میانمار نوشت: سازمان ملل باید فورا یک هیات بی طرف برای رسیدگی به جنایات علیه مسلمانان به میانمار اعزام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها