کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ پیرمرد 67 ساله‌ای را که قصد آزار واذیت زنی معلول را داشت دستگیرکردند.
کد خبر: ۴۸۹۰۰۰

در 22 اردیبهشت ماه سالجاری،زنی جوان با مراجعه به کلانتری 141 شهرک راه آهن به مأموران اظهار کرد که از پایانه میدان‌ آزادی به سمت خلیج سوار یک دستگاه اتوبوس بنز قدیمی به رانندگی پیرمردی حدودا 65ـ60 ساله شدم اما در بین راه راننده اتوبوس قصد سرقت اموال و همچنین آزار و اذیت مرا داشت که خود را از اتوبوس به بیرون پرتاب کردم.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

زن جوان پس از مراجعه به پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که از آنجائی که من دارای معلولیت جسمی حرکتی شدید از ناحیه دو پا هستم، راننده اتوبوس به بهانه کمک کردن مرا سوار اتوبوس کرد و در طی مسیر با معرفی خود به نام« اصغر یوسفی» مدعی شد که دارای چندین اتوبوس بین شهری است و...؛ هنوز مسیر زیادی را با اتوبوس در نکرده بودم که با شنیدن برخی از صحبت‌ها از سوی وی متوجه قصد راننده اتوبوس برای آزار و اذیت خود شدم؛ به همین علت قصد باز کردن در اتوبوس را داشتم که ناگهان راننده اتوبوس با چکش چندین ضربه به سرم وارد کرد و زمانیکه مقاومت مرا در برابر خود مشاهده کرد؛ مرا تهدید کرد که باید طلا و جواهرات خود را به او بدهم؛ با وجود سرقت تمامی طلا و جواهراتم شامل گردنبند، النگو و گوشواره، راننده اتوبوس مجددا تهدید کرد که مرا خواهد کشت که در یک لحظه موفق به باز کردن در اتوبوس شده و با پرتاب کردن خود به بیرون اتوبوس توانستم خود را از دست راننده اتوبوس نجات دهم و اتوبوس نیز به سرعت از محل متواری شد؛ من نیز پس از دقایقی و با کمک یکی از شهروندان که با خانواده‌اش در حال عبور از محل بود به کلانتری مراجعه و موضوع را به پلیس اطلاع دادم.

کارآگاهان با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم را در دستور کار خود قرار داده و با توجه به اظهارات زن جوان درباره ضربات محکم ناشی از اصابت چکش، بلافاصله وی را به پزشکی قانونی معرفی و پزشکی قانونی نیز اصابت جسم سخت به ناحیه سر و آثار به جای مانده از ضربات وارده را تأیید کرد.

کارآگاهان با توجه به مشخصات ارائه شده درباره اتوبوس بنز قدیمی و مراجعه به پایانه میدان آزادی و انجام تحقیقات، موفق به شناسایی خودرو اتوبوس بنز قدیمی شده اما صاحب آن پس از مراجعه به پایگاه دوم پلیس آگاهی، در اظهارات خود عنوان اشت که خودرو را به مدت چند ماه و برای مسافرکشی به فردی به نام«محمود »(67 ساله) اجاره داده اما وی چند روز پیش اتوبوس را بازپس آورده و از آن زمان دیگر از وی اطلاعی ندارم.

در ادامه تحقیقات و برای بررسی صحت اظهارات صاحب اصلی اتوبوس، علاوه بر بررسی اسناد و مدارک متعلق به اجاره اتوبوس به محمود، مواجهه حضوری میان شاکی پرونده و صاحب اتوبوس انجام و زن جوان صراحتا اعلام کرد که این شخص راننده اتوبوس نیست.

با شناسایی «محمود»، کارآگاهان با بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار اطمینان پیدا کردند که متهم از مجرمان سابقه‌دار و با بیش از 36 فقره سابقه دستگیری و زندان است.

بررسی سوابق متهم نشان داد که «محمود» از سال 56 تاکنون و در سال‌های متعدد بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، رابطه نامشروع، تهدید با سلاح سرد، قدرت نمایی، شرب خمر، ایراد ضرب و جرح عمدی، قتل عمد در حین رانندگی، صدور چک بلامحل، ایجاد مزاحمت و... بارها دستگیر و روانه زندان شده است.

با شناسایی هویت و سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف، تصاویر بدست آمده از «محمود»در برابر زن جوان شاکی پرونده قرار گرفت و به صورت کامل مورد شناسایی قرار گرفت که با شناسایی هویت متهم، کارآگاهان با بهره گیری از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه و محل سکونت متهم در استان قزوین شدند و با اخذ نیابت قضایی به مخفیگاه متهم رفته و پس از چندین روز مراقبت‌های پلیسی و نامحسوس، متهم را در زمان ورود به مخفیگاهش دستگیر کردند.

با دستگیری و انتقال متهم به پایگاه دوم، بار دیگر شاکی پرونده برای مواجهه حضوری و شناسایی متهم دعوت به عمل آمده و اینبار شاکی پرونده، متهم را به عنوان راننده اتوبوس بنز قدیمی مورد شناسایی قرار داد.

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر به ایسنا گفت: در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم در مراحل مقدماتی قرار داشته و متهم با صدور قرار قانونی و برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی، در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه شهروندان و شکاتی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت اموال بویژه طلا و جواهرات و یا تهدید، ضرب و جرح و... قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهم و طرح شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی ـ خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها