نخستین لکوموتیو ملی، دیروز بـا حضور رئیس‌جمهور وارد شبکه ریلی شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی‌نژاد با سفر به استان البرز و حضور در شرکت لکوموتیوسازی مپنا، از نخستین لکوموتیو ملی کشور رونمایی کرد.
کد خبر: ۴۸۸۹۵۷

نخستین لکوموتیو با موتور ملی با سرعت 160 کیلومتر در ساعت و ایمنی بالا، مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته شده است.

تامین نیروی کشش موردنیاز حمل و نقل ریلی مسافری برای نیل به سهم 18 درصد کل حمل و نقل مسافر در کشور، افزایش ناوگان لکوموتیوهای فعال کشور به میزان 600 دستگاه، ارتقای سرعت قطارهای مسافربری تا 160 کیلومتر در ساعت، کاهش مصرف سوخت با ارتقای سطح تکنولوژی، انتقال دانش ساخت و تولید لکوموتیو و بومی‌سازی آن در داخل کشور از جمله اهداف احداث نخستین کارخانه تخصصی لکوموتیو است.

محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاحیه این کارخانه با بیان این که شرکت مپنا سرمایه ارزشمندی برای پیشرفت ایران است، اظهار کرد: امروز همه شاهد هستیم لکوموتیو پیشرفته با قیمت کمتر، با سوخت کمتر و با تجهیزات نوین توسط متخصصان ما ساخته می‌شود.وی با اشاره به این که ده هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: بیایید قرارداد ببندیم که طی پنج سال آینده هر چیزی درخصوص ریل کشور تولید می‌شود ساخت ایران باشد. مهم نیست ما باشیم یا نباشیم.، ایران هست.

وی گفت: ‌اگر در ماه چهار واگن می‌سازید به ده تا بیست واگن در ماه افزایش دهید، اگر یک واگن ساخته‌اید ده واگن دیگر هم می‌توانید بسازید حتما موفق خواهید شد.وی با بیان این که اگر وزیر کشور بودم واردات و خرید تجهیزات ریلی را ممنوع می‌کردم، افزود: بنده از سوی گروه مپنا قول می‌دهم که نیازهای کشور را سریع‌تر و ارزان‌تر برطرف کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها