مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران مسئولیت بیمه کشتی‌های خارجی را که به ایران وارد می‌شوند، برعهده می‌گیرد.
کد خبر: ۴۸۸۹۵۵

به گزارش مهر، سیدعطاءالله صدر طی نشست خبری در حاشیه مراسم افتتاح سیلوی 25 هزار تنی در بندر امیرآباد افزود: ایران اعلام آمادگی می‌کند تمامی کشتی‌های خارجی را که وارد آب‌های ایران می‌شوند تحت پوشش قرار دهد و هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تمام کشتی‌های ایرانی هم تحت پوشش شرکت‌های بیمه ایرانی قرار گرفته و پوشش بیمه‌ای برای آنها وجود دارد.

صدر با بیان این‌که ظرفیت بنادر در کل کشور باید به 210 میلیون تن افزایش پیدا کند، اظهار کرد: بندر امیرآباد باید در زمینه ساخت اسکله، حوضچه و هفت کرانه‌ها توسعه پیدا کند و همچنین باید براساس برنامه پنجم فعالیت هفت کرانه‌ها را به دو برابر افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: سازمان بنادر، اسکله‌ها و تاسیسات زیربنایی را می‌سازد و بنادر را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده می‌کند.

وی با اشاره به هزینه 150 میلیارد تومانی در ساخت بنادر بیان کرد: حدود همین میزان هزینه را بخش خصوصی در بنادر کشور انجام داده است.

صدر با بیان این‌که 20 تا 25 درصد از کشتیرانی دریای خزر متعلق به ایران است، اظهار کرد: برای توسعه مسافرت دریایی باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم که ما با ساخت اسکله مسافری در بندرانزلی و نوشهر این کار را انجام دادیم، همچنین در فریدون‌کنار و امیرآباد شناور مسافری امکان پهلوگیری دارد که برای گسترش این امر نسبت به ارائه تسهیلات به بخش خصوصی اعلام آمادگی می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها