در هفته‌ها و حتی ماه‌های گذشته افراد زیادی در عرصه سیاست بوده‌اند که در سایت‌ها و محافل خبری از آنها به عنوان نامزد بالفعل یا بالقوه در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم نام برده شده و البته به فاصله اندکی بعد از آن نیز، این اخبار تکذیب شده است و اغلب آنها تصریح کرده‌اند برنامه‌ای برای نامزدی انتخابات آتی ندارند.
کد خبر: ۴۸۸۵۶۷

البته این نامزدها محدود به جناح و طیف خاصی نبوده و هم چهر‌ه‌های منسوب به اصولگرایان را در برمی‌گیرد و هم اصلاح‌طلبان را، با این حال روند مذکور در روزهای اخیر با شدت بیشتری ادامه دارد و به چهره‌های جدی‌تری برای انتخابات ریاست‌جمهوری رسیده است.

علی‌اکبر ولایتی، کمال خرازی و غلامعلی حدادعادل ازجمله افرادی بودند که در یکی دو روز گذشته نسبت به شایعه کاندیداتوری خود واکنش نشان داده و برخی از آنها این موضوع را صراحتا تکذیب کرده و تعدادی دیگر زمان حال را برای تصمیم‌گیری در این باره زود دانستند و تاکید کردند نباید عجله کرد.

پیش از این محمدرضا عارف و محسن رضایی نیز از جمله افرادی بودند که درباره آنان چنین اخباری منتشر و البته با تکذیب آنان مواجه شد.

این همه آشفتگی در بازار اخبار مربوط به انتخابات فقط مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم نیست و همیشه وجود داشته که یکی از مهم‌ترین دلایلش هم نبود احزاب قوی و مدرن در کشورمان است.

اگر کشورمان دچار خلأ حزبی نبود، قطعا تصمیم‌گیری درباره این‌که چه کسی بیاید و چه کسی نیاید، که نامزد بشود و که نشود، درون احزاب صورت می‌گرفت و دیگر شاهد این همه تائید و تکذیب اخبار و شایعات مربوط به نامزدی در سطح رسانه‌ها نبودیم و البته چنین بحثی نیز به این زودی مطرح نمی‌شد.

یکی دیگر از مزایای این «آرزو» نیز می‌توانست حفظ وجهه سیاسی فعالان این عرصه باشد چرا که اگر در آستانه انتخابات و روزهای نزدیک به ثبت‌نام نامزدها یکی از افرادی که قبلا نامزدی‌اش را تکذیب کرده است به هر دلیلی در انتخابات ثبت‌نام کند، ‌متهم به ‌صداقت نداشتن می‌شود، مردم به دفعات نشان داده‌اند حافظه تاریخی خوبی دارند و هر نکته و حرفی را که توسط مسئولان و چهره‌های حوزه‌های مختلف گفته می‌شود، ‌بخوبی در حافظه خود حفظ می‌کنند.

البته این احتمال را هم باید در نظر داشت که گاهی راه‌اندازی اخبار و شایعات مربوط به نامزد بودن یا نبودن یک فرد می‌تواند ناشی از بازی‌های سیاسی باشد که به رسانه‌ها کشیده می‌شود، از این رو بهتر است لااقل رسانه‌ها مراقب باشند اسیر چنین دامی نشوند.

مریم جمشیدی - گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها