پلمپ 80 واحد صنفی متخلف

مرحله هفتم طرح برخورد با مالخران

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از هفتمین مرحله طرح کنترل واحدهای صنفی خرید، فروش و اوراقچی قطعات دست دوم خودرو در قالب طرح برخورد با مالخران و فروشندگان رینگ و لاستیک نو و دست دوم متخلف در سطح پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۴۸۸۴۱۵

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: صبح امروز چهارشنبه 28 تیرماه سال جاری، هفتمین مرحله از طرح کنترل واحدهای صنفی خرید، فروش و اوراقچی قطعات دست دوم خودرو در قالب طرح برخورد با مالخران و فروشندگان رینگ و لاستیک نو و دست دوم متخلف با حضور مشترک تیم های عملیاتی پلیس آگاهی، پلیس امنیت عمومی، پلیس پیشگیری و یگان امداد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ آغاز شد.

وی افزود: در این طرح صنف خرید و فروش رینگ و لاستیک و آپاراتی ها تحت کنترل و نظارت قرار خواهد گرفت که در مورد محدوده این طرح می شود به مناطقی همچون خیابان های امیرکبیر و محدوده های مرکزی شهر تهران اشاره کرد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان تاکید کرد: متصدی واحد صنفی مربوطه می بایست هنگام فروش رینگ و لاستیک نو و دست دوم، مدارک و مستندات محل تامین، خرید و فروش و مدارک گمرکی و کد ردیابی «طرح شبنم» را ارائه نماید در غیر این صورت مسوول بوده و به ظن مال سرقتی، اموال داخل مغازه او توقیف و برخورد قانونی با فروشنده نیز به عمل خواهد آمد.

وی یادآور شد: واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب که تاکنون نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام نکرده اند،می‌بایست در اسرع وقت پس از طی مراحل قانونی پروانه کسب و مجوز فعالیت صنف مربوطه را دریافت نمایند، در غیر این صورت برابر ماده 27 و 28 قانون نظام صنفی ماموران نیروی انتظامی تهران بزرگ موظف هستند با واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب برخورد و از ادامه فعالیت این گونه واحدها ممانعت به عمل آورند.

این مقام مسوول در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه یکی از نکات قابل توجه در اجرای طرح مذکور، طرح برخورد با فروشندگان لاستیک های غیر استاندارد است، خاطرنشان کرد: در این طرح با فروشندگانی که لاستیک های دست دوم را از شهروندان، افراد و یا سارقین خریداری کرده و پس از شستشو، واکس زدن و تجدید آج های لاستیک، آن را به اصطلاح بازسازی کرده و در قالب لاستیک نو به فروش می رسانند برخورد قانونی خواهد شد.

سرهنگ محمدیان به پلمپ حدود 80 واحد صنفی متخلف در مرحله پیشین برخورد با فروشندگان رینگ و لاستیک مسروقه اشاره کرد و گفت: استفاده از لاستیک های مستعمل بازسازی و تعمیر شده در حکم استفاده از لاستیک های غیر استاندارد است و می تواند خطرات جانی و مالی برای راننده، سرنشین و البته موجب آسیب دیدن خودرو خواهد شد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: شهروندان تهرانی در نظر داشته باشند ضمن اینکه از خرید و استفاده این گونه لاستیک های غیر استاندار پرهیز می نمایند در صورت مشاهده فروش اینگونه لاستیک ها توسط فروشندگان واحدهای صنفی متخلف، مراتب را با مرکز فوریت های پلیسی 110 فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در میان گذاشته تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

گفتنی است، طرح «شبنم» یکی از طرح های وزارت بازرگانی به عنوان متولی بخش تجارت و شبکه توزیع کالا، برای مبارزه با توزیع کالای قاچاق و جعلی است که به نام طرح «شبکه بازرسی نظارت مردمی» می باشد و همه شهروندان می توانند تنها با استفاده از وسایل خیلی ساده همچون دوربین یا تلفن همراه دوربین دار و نرم افزاری که در اختیارشان قرار می گیرد، علاوه بر تعیین اصالت کالای خریداری شده دولت را در مبارزه با قاچاق کالا یاری کنند.

در این طرح شهروندان می توانند هر کالای دارای بارکد را استعلام کرده و از اصیل بودن آن مطمئن شوند و این در حالی است که می توانند موارد تخلف را به پلیس و یا همین شبکه نظارت و بازرسی شبنم اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها