رییس جمهور در پیامی به نخستین کنفرانس علمی جنبش عدم تعهد تصریح کرده است: باید با سربلندی اعلام کرد که جنبش عدم تعهد تاکنون توانسته در آگاهی بخشی، تثبیت و گسترش صلح و عدالت، کارنامه درخشانی از خود در حافظه تاریخ به جا بگذارد، از این رو تقویت بنیادهای نظری و عملی این جنبش مبتنی بر نظام دانایی، به تسریع در دستیابی ملتهای مستقل، به نقشی برتر و موثرتر در مدیریت جهانی می انجامد.
کد خبر: ۴۸۷۹۹۷

 به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری در این متن این پیام با بیان اینکه نظام دانایی یکی از مهم ترین شاخصهای اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه محسوب می شود، آمده است: ملت و دولت ایران، در طول تاریخ خود، همواره با احترام به نظام دانایی سعی بلیغ در عرصه تولید علم داشته است، دستاوردهای علمی و پژوهشی، منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید است و برای تبدیل شدن از مصرف کننده اطلاعات به تولیدکننده دانایی، باید اهتمام خویش را مصروف پرداختن به مشاهدات، بازخوانی ها و تحلیلهای نو نماییم.

این پیام می افزاید: جهان هر روز در حال تحول و تکامل است و نوآوری نیز در ذات خلقت جاری است نوآوری، تکمیل و تسهیل کننده زنجیره خلاقیت و تبدیل ایده های بدیع به امور ارزش آفرین توسط انسان است. این کنفرانس در واقع ایجاد محیطی الهام بخش برای انگیزش جامعه دانش محور و تقویت و ارتقاء جایگاه علمی جنبش عدم تعهد است. از این کنفرانس انتظار می رود که با نگاهی نو و اندیشه هایی تازه، زمینه بسط مشارکت علمی پیرامون جنبش عدم تعهد را با توجه به توانمندیهای بالقوه و بالفعل پژوهشگران، اندشمندان و دانشگاهیان عزیز فراهم نماید. بی تردید در پرتو این حرکت علمی، پیشنهادهای ثمر بخشی در جهت افزایش پویایی و رفع موانع پیش روی جنبش عدم تعهد، طرح خواهد شد.

در این پیام تصریح شده است: باید با سربلندی اعلام کرد که جنبش عدم تعهد تاکنون توانسته است در آگاهی بخشی، تثبیت و گسترش صلح و عدالت، کارنامه درخشانی از خود در حافظه تاریخ به جا بگذارد، از این رو تقویت بنیادهای نظری و عملی این جنبش مبتنی بر نظام دانایی، به تسریع در دستیابی ملتهای مستقل، به نقشی برتر و موثرتر در مدیریت جهانی می انجامد، ایده ای که بارها پیشنهاد آن در محافل سیاسی و علمی بین المللی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران مطرح گردیده و مورد استقبال ملتهای آزادی خواه جهان قرار گرفته است.

در پایان این پیام آمده است: با آرزوی توفیق و سلامتی برای همگان، امیدوارم با همدلی و هم افزایی عمومی، این کنفرانس علمی پیش درآمدی شایسته برای برپایی هر چه باشکوه تر و اثربخش تر شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها