سیستم‌‌های ‌‌عامل‌ مختلف از جمله سیستم‌عامل ویندوز، حفره‌های امنیتی ناشناخته بسیاری را در خود جای داده ‌است و زمانی که این حفره‌ها شناسایی شود با انتشار Patch‌های مرتبط با آنها، نسبت به اصلاح و رفع مشکلات امنیتی آنها اقدام می‌شود.
کد خبر: ۴۸۷۹۱۷

با این حال هیچ‌گاه نمی‌توان امنیت یک سیستم‌عامل را به‌طور کامل تضمین کرد چرا که هکرها نیز بیکار ننشسته‌اند و مدام از روش‌های جدیدتری برای نفوذ به رایانه‌ها استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها نیز استفاده از روت‌کیت‌ها (RootKit) است.

روت‌کیت‌ تقریبا عملکردی مشابه تروجان دارد، اما تفاوت آن در پیچیدگی عملکرد و روش غیرفعال‌کردن و حذف آن است که به مراتب مشکل‌تر از تروجان است؛ زیرا روت‌کیت‌ها در بسیاری از موارد با اعمال تغییرات در هسته سیستم‌عامل و فایل‌های اصلی مرتبط با آن، سطح دسترسی مدیریتی و ریشه‌ای در سیستم‌عامل را برای هکر باز کرده و به آنها این امکان را می‌دهد براحتی برای مدت‌ طولانی بدون آن‌که توسط نرم‌افزارهای امنیتی شناسایی شود، از اطلاعات شما سوءاستفاده کرده و فعالیت‌هایتان را زیرنظر بگیرند.

نرم‌افزار UnHackMe ابزاری جدید و منحصر‌‌به‌فرد است که برای شناسایی و حذف روت‌کیت‌ها طراحی شده است.

همان‌طور که گفتیم، روت‌کیت‌ها نسل جدیدی از تروجان‌ها به‌شمار می‌رود که به‌صورت پنهان در سیستم‌عامل فعالیت می‌کند.

روت‌کیت‌ها با استفاده از حفره‌های امنیتی موجود در سیستم‌عامل یا با کرک‌کردن رمزعبور مدیر سیستم و به روش‌های مختلف دیگر، روی یک رایانه نصب می‌شود و پس از آن یک در پشتی را برای هکر باز می‌کند و دسترسی مدیر سیستم را نیز در اختیار او قرار می‌دهد.

روت‌کیت قادر است فایل‌ها، کلیدهای رجیستری، نام پردازش‌ها و حتی اتصالات شبکه را مخفی کند و با توجه به این‌که اغلب روت‌کیت‌ها از روش‌های فشرده‌سازی و رمزنگاری برای محافظت از فایل‌های خود استفاده می‌کند، برای بسیاری از نرم‌افزارهای امنیتی نیز ناشناس باقی می‌ماند.

UnHackMe قادر است براحتی و بدون نیاز به نصب روی سیستم‌عامل، به جستجوی روت‌کیت‌های پنهان در عمق سیستم‌عامل پرداخته و پس از شناسایی، اقدامات لازم جهت غیرفعال‌سازی و حذف آنها را به انجام برساند.

روش کار بسیار ساده، پنهان ماندن از دید روت‌کیت‌ها، جلوگیری از کاهش سرعت سیستم‌عامل و ارتباطات اینترنتی و... از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار قدرتمند به‌شمار می‌رود.

چنانچه به استفاده از این نرم‌افزار علاقه دارید و می‌خواهید وضعیت سیستم خود را از نظر وجود روت‌کیت‌ها در آن بررسی کنید، می‌توانید نسخه‌ای از این نرم‌افزار قدرتمند را از لینک زیر دانلود کنید:

http://danlod.com/jamejam/UnHackMe.v5.99.936.zip

(جام جم - ضمیمه کلیک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها