مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: 29 هتل در دست ساخت در شهر تهران وجود دارد که درصورت اعطای تسهیلات بانکی امسال یا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
کد خبر: ۴۸۷۲۱۲

محمدحسین فراهانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا از هتل‌های دیدار، فرشته، کاروانسرای رشیدی، یک پروژه هتل بیمارستان و ... به عنوان تعدادی از این هتل‌ها یاد کرد که در انتظار تخصیص وام بانکی هستند.

وی درباره تعداد تخت‌های موجود در تهران نیز گفت: تهران دارای 25 هزار تخت اقامتی اعم از هتل‌ها و مراکز مهمانپذیر است و اگر هتل‌های در دست ساخت به بهره برداری برسند، 10 هزار تخت جدید به ظرفیت پایتخت افزوده می‌شود.

فراهانی تاکید کرد: اگر قرار است رقم هدف گذاری شده برای امسال در جذب گردشگر خارجی محقق شود، نیازمند رشد چهار برابری در تخت‌های اقامتی استان تهران هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: هرچند استانداردی برای تعیین میزان تخت‌های مورد نیاز یک کلان‌شهر مانند تهران مدون نشده است اما به نظر می‌رسد که پایتخت کشور نیازمند بیش از 60 هزار تخت است.

وی درباره برنامه های میراث فرهنگی استان تهران برای اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها که قرار است شهریورماه امسال در تهران برگزار شود، گفت: برگزاری تورهای تهرانگردی و بازدید از موزه‌های پایتخت برای هیات های خارجی و کارشناسان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

فراهانی برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات را از دیگر برنامه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برای حاشیه این اجلاس بین المللی عنوان کرد.

وی گفت که تصمیم‌گیری برای انتخاب هتل ها و محل اقامت سران کشورها و کارشناسان و هیات‌های همراه آنان از سوی نهاد ریاست جمهوری انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها