ارزش ذخایر نفتی کشف‌شده در دریای خزر بیش از 50 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: در دریای خزر موقعیت‌های دیگری برای اکتشاف نفت و گاز جستجو می‌شود و در مرحله بعد از این تجربه در دریای عمان بهره خواهیم گرفت.
کد خبر: ۴۸۶۹۹۱

به گزارش فارس، احمد قلعه‌بانی در مراسم بزرگداشت اکتشاف نفت در دریای خزر با بیان این‌که نفت در عمق 700 متری دریای خزر کشف شد، گفت: پیش از این اولین چاه نفت در مسجد سلیمان توسط خارجی‌ها کشف شد و امروز اولین چاه نفت شمال کشور را در دریای خزر، نیروهای ایرانی حفاری کردند.

معاون وزیر نفت افزود:‌ کشف نفت در دریای خزر آنهایی را که قصد تحمیل تحریم‌های بیشتر در صنعت نفت کشورمان را داشتند، ناکارآمد و بهت‌زده کرد.

وی تصریح کرد:‌ هیچ‌یک از کشورهای این منطقه به دست خودشان در خزر کاری نکردند و هرچه شد به دست شرکت‌های نفتی بین‌المللی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت اضافه کرد: ما قبل از زمان تحریم 20 میلیون لیتر در روز یعنی 30 درصد مصرف روزانه کشور را وارد می‌کردیم، اما تنها یک سال بعد میزان واردات بنزین کشور به یک میلیون لیتر در روز کاهش یافت.

وی افزود: در اولین روز اعلام تحریم بنزین یک کشتی که از ترکیه خریده بودیم، زمانی که وارد خلیج‌فارس شد، مورد تهدید قرار گرفت که دیگر آن را بیمه نکرده و روابطشان را با شرکت مربوط قطع می‌کنند؛ به همین دلیل این کشتی دو ماه در آب‌های بین‌المللی سرگردان بود تا توانست محموله‌اش را بفروشد و ما بتوانیم پولمان را پس بگیریم.

قلعه‌بانی اظهار کرد: در طول سال‌های 84 تا 90 در سال 90 بیشترین اکتشافات را در حوزه نفت و گاز داشته‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها