مردی که با جعل عنوان پلیس و تهیه احکام قضایی جعلی مبنی بر دستگیری متهمان تحت‌تعقیب مراجع قضایی از شاکیان آنها کلاهبرداری می‌کرد، از سوی پلیس حفاظت اطلاعات ناجا دستگیر شد.
کد خبر: ۴۸۶۳۹۲

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش ماموران اداره حفاظت اطلاعات ناجا از طریق گزارش مردمی اطلاع یافتند فردی با معرفی خود به عنوان پلیس، با تهیه احکام قضایی جعلی، افراد را بازداشت می‌کند.در پی این گزارش، ماموران تحقیق در این ارتباط را آغاز کردند و پلیس قلابی را که به خانه‌ای در یکی از محله‌های جنوبی شهر در رفت و آمد بود، به طور نامحسوس زیرنظر گرفتند و پس از هماهنگی قضایی، او را دستگیر کردند.از محل دستگیری متهم نیز کارت هویت جعلی یک پلیس و تعدادی سند و مدرک جعلی کشف و ضبط شد.متهم جوان پس از تناقض‌گویی، در ادامه تحقیقات اعتراف کرد که جاعل و کلاهبردار است.

اعتراف مرد جاعل

متهم درباره نحوه کلاهبرداری‌اش گفت: با تهیه مدرک جعلی، خود را یک پلیس با تحصیلات فوق‌لیسانس به مردم معرفی و اعتمادشان را جلب می‌کردم.

وی افزود: وقتی متوجه می‌شدم فردی مشکل قضایی دارد و در پی یافتن متهم بدهکار است، ادعا می‌کردم می‌توانم با تهیه حکم قضایی، بسرعت وی را دستگیر کنم.

متهم یادآور شد: در ادامه با جعل حکم قضایی مربوط به دستگیری متهمان تحت تعقیب یکی از مراجع قضایی تهران، به بهانه این که درصدد دستگیری متهم فراری هستم، از طلبکاران یک میلیون تومان پول می‌گرفتم.

وی گفت: به برخی شاکیان هم می‌گفتم برای دستگیری متهم فراری باید به شهرستان بروم و آنها بسرعت مقدمات سفرم را فراهم می‌کردند.

در پی اعتراف متهم، او با دستور قضایی بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران روانه زندان شد.

تحقیقات تکمیلی برای دستگیری همدستان احتمالی او ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها