از اواخر هفته گذشته تاکنون بتدریج از میزان بارش‌ها در نوار شمالی کشور کاسته شده و جوی تقریبا پایدار بیشتر نقاط را فرا گرفته است، در حال حاضر با دو پدیده چیره روبه‌رو هستیم، یکی افزایش دما و دیگری گرد و غبار.
کد خبر: ۴۸۶۱۶۱

دیروز: روز گذشته و در ساعات بعدازظهر تا شب در مناطق محدودی از شمالی‌ترین شهرهای شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات شمال شرق و مناطق جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان رشد ابر و رگبارهای پراکنده و گاهی همراه با رعد و برق را شاهد بودیم. همچنین دیروز خلیج همیشه فارس و دریای عمان مواج بود. از دیگر پدیده‌های مهم روز گذشته نفوذ گرد و غبار در نوار غربی، از شمال غرب تا جنوب غرب، بخش‌هایی از جنوب و گرد و خاک محلی در شرق و تا حدی مرکز بود.

امروز: انتظار داریم که بارش‌های پراکنده در مناطق یاد شده، بخصوص در ارتفاعات این مناطق ادامه داشته باشد. همچنین غبار، آلودگی و گرد و خاک محلی در نوار غربی، جنوبی و شرق ادامه می‌یابد. این گرد و غبار دید افقی و کیفیت هوا را کاهش می‌دهد.

آینده نگری: باید گفت طی روزهای این هفته بارش چندانی در کشور نخواهیم داشت و هوای گرم در بیشتر نقاط میهن حاکم خواهد بود. حالا می‌شود گفت تابستان با کمی تاخیر شروع شده است.

احسان مرادی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها