به گفته فرهاد ظریف، لیبروی ملی‌پوش والیبال دعوت ایران به جام واگنر لهستان به عنوان یکی از معتبرترین تورنمنت‌های والیبال جهان، نشان از احترام بالای دنیا به تیم کشورمان است.
کد خبر: ۴۸۵۹۹۸

ظریف که در تمرین‌های تیم ملی حاضر است و خود را برای سفر هفته آینده به کشور لهستان آماده می‌کند، در این باره به گفت‌وگویی کوتاه با جام‌جم پرداخت.

بلافاصله بعد از بازگشت تیم ملی از رقابت‌های گزینشی المپیک، تیم ملی دوباره به اردو رفت تا خود را برای سفر به لهستان آماده کند! این برای بازیکنانی که مدت‌های طولانی بدون ریکاوری والیبال کرده‌اند خطرناک نیست؟

بالاخره شانس دعوت شدن به تورنمنت بسیار معتبر واگنر لهستان برای کمتر تیمی در دنیا به وجود می‌آید و ما نباید از این نکته غافل بمانیم که حالا تیم ایران دارای چنان وجهه‌ای در دنیا شده است که جهان این رشته به آن احترام می‌گذارد. ضمن این که در این تورنمنت که هر تیم فقط سه بازی می‌کند فشار زیادی بربازیکنان تحمیل نمی‌شود.

ولی الان خیلی از مهره‌های ثابت تیم ملی در اردو نیستند؛ بازیکنانی مثل نادی، معروف، زرینی، قرا، محمودی و ... که همراه کاله به چین رفته‌اند...

به هر حال تصمیم به این‌که آیا آنها در سفر به لهستان تیم را همراهی کنند یا به استراحت بپردازند با کادر فنی خبره تیم ملی و شخص ولاسکو است و مطمئنا آنها در این مورد، بهترین تصمیم را خواهند گرفت.

الان ملی‌پوشان برگشته از جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا، باتوجه به این که نماینده ایران بعد از سال‌ها قهرمانی باشگاه‌های آسیا را از دست داد خیلی فرسوده به نظر می‌رسند. آیا آنها با احتمال مصدومیت‌های سنگینی نظیر مصدومیـــت‌های محمد کاظم، کمالوند و نظری افشار روبه‌رو نیستند؟

البته می‌پذیرم که این بازیکنان شدیدا خسته هستند، ولی نباید کسب عنوان سومی تیم کاله را یک شکست قلمداد کنیم. در حقیقت نباید مسئولان این باشگاه که از بخش خصوصی به حمایت ورزش آمده‌اند از عنوان خود ناراحت باشند. کاله تنها دو سه سال از فعالیتش در والیبال می‌گذرد که به عنوان سومی آسیا رسیده است، در حالی که پیکانی‌ها سال‌ها در آسیا تجربه کسب کرده بودند تا به آن قهرمانی‌ها می رسیدند.

خود شما که اکنون در اردو هستید، با چه انگیزه‌ای تمرین می‌کنید؟

حضور شخص ولاسکو واقعا بهترین انگیزه برای ماست. توانایی‌ها و شخصیت حرفه‌ای این مربی، به توضیح و تعریفی نیاز ندارد و برای ما ملی‌پوشان بزرگ‌ترین انگیزه به شمار می‌آید.

در نخستین مسابقه در جام واگنر، با لهستان میزبان روبه‌رو می‌شویم؛ تیمی که به فینال لیگ جهانی هم راه پیدا کرده است. بازی با لهستان را چگونه می‌بینید؟

همه می‌دانند که لهستان از سطحی به مراتب بالاتر از والیبال ما برخوردار است. البته ما در رقابت‌های جام جهانی در روز خوب و استثنایی والیبال ایران، آنها را شکست دادیم، ولی مطمئنا آنها تیم ممتازی در دنیای والیبال هستند که آموختنی‌های زیادی برایمان ذخیره کرده‌اند.

و دو حریف دیگرمان در آن تورنمنت یعنی آلمان و آرژانتین هم از تیم‌های حاضر در المپیک و قدرت‌های جهانی هستند.

کسی نباید انتظار پیروزی از تیم ملی در تورنمنت واگنر داشته باشد، هر چند ما در جام جهانی و باز در روز خوبمان آرژانتین را هم برده بودیم، با این حال قول می‌دهم تیم ایران با هر ترکیبی که کادر فنی صلاح بداند و به میدان بفرستد، چیزهای زیادی برای ادامه راه خود خواهد آموخت و هم بار دیگر قدرت والیبال ایران را به رخ دنیا خواهد کشید.

مجید عباسقلی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها