رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری اعضای یک باند سرقت و اوراق وسیله نقلیه خبر داد و گفت: این متهمان پس از سرقت خودرو و موتورسیکلت، آن را اوراق کرده و به مالخران می فروختند.
کد خبر: ۴۸۵۹۰۶

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ محسن خانچرلی گفت: با شکایت تعدادی از کسبه و کارگران بازار بزرگ آهن واقع در بزرگراه آزادگان به ماموران کلانتری 168 سیزده ابان، در خصوص فعالیت های مشکوک چند نفر در یکی از کارگاه های آهن فروشی این بازار، اقدامات ماموران این یگان برای بررسی موضوع آغاز شد.

وی افزود: با انجام چند شب عملیات و تجسس در این خصوص و زیر نظر گرفتن کارگاه مذکور، مشخص شد که پس از پایان ساعت کاری بازار، چند نفر با مراقبت از اطراف و به طرز مخفیانه، نیمه شب ها با موتورسیکلت وارد یک کارگاه آهنگری شده و تا صبح فعالیت های مشکوکی انجام می دهند.

سرهنگ خانچرلی اضافه کرد: با توجه به فعالیت مشکوک این افراد، موضوع از سوی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با مقام قضایی در میان گذاشته شد و بلافاصله حکم تفتیش و بازرسی محل مذکور و دستگیری افراد مظنون و تحقیقات پیرامون فعالیت آنها از سوی دادسرا صادر شد که در این خصوص نیمه شب گذشته ماموران کلانتری مذکور برای دستگیری این افراد که به ظاهر یک باند بودند، اقدامات خود را آغاز کردند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت اظهارداشت: محل مورد نظر تحت نظر قرار گرفت تا اینکه یکی از همان افراد مشکوک که قبلا مورد شناسایی قرار گرفته بود، ساعت 12 نیمه شب وارد کارگاه مذکور شده و فعالیت خود را آغاز کرد که بلافاصله تیمی از ماموران در عملیاتی غافلگیرانه این فرد را که در حال اوراق کردن یک دستگاه موتورسیکلت بود، دستگیر کردند.

وی افزود: متهم، پس از دستگیری خود را «بهرام» معرفی کرد و در بازرسی بدنی از وی مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط شد و متعاقب آن از کارگاه مذکور نیز بازرسی انجام شد که طی آن شش دستگاه انوع موتورسیکلت مسروقه که شماره های شاسی و موتور آنها با مهارت خاصی مخدوش شده و پلاک آنها هم دستنویس بود کشف شد.

سرهنگ خانچرلی افزود: همچنین بیش از 30 دستگاه تنه انواع موتورسیکلت که شماره های آنها هم کاملا مخدوش بوده و مقادیر زیادی هم ابزار و لوازم موتورسیکلت و یک دستگاه اطاق نیسان به رنگ آبی فاقد موتور و شماره پلاک و شمار اطاق بود و یک دستگاه اطاق خودروی سمند سوخته فاقد شماره نیز کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت اضافه کرد: متعاقبا برای دستگیری همدستان این متهم، محل مورد نظر به روال ساعتی پیش از آن تحت کنترل قرار گرفت که ساعت دو بامداد سه نفر از همدستان این متهم با دو دستگاه موتورسیکلت وارد کارگاه شدند که این سه نفر نیز بلافاصله دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: این سه نفر خود را «بهنام»، «مجتبی» و «اصغر» معرفی کرده و در بازرسی از وسایل همراه آنها یک قبضه سلاح سرد و مقداری مواد مخدر کشف و ضبط شد که در ادامه مشخصات موتورسیکلت مذکور مورد بررسی قرار گرفت که طی آن مشخص شد پلاک موتورسیکلت دستنویس و تنه آن مسروقه است.

سرهنگ محسن خانچرلی با اشاره به اینکه متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی به پایگاه نهم پلیس آگاهی منتقل شدند، گفت: هر چهار عضو این باند در تحقیقات اولیه در کلانتری به جرایمی چون سرقت وسایل نقلیه همچون موتورسیکلت و خودرو عتراف و اقرار کردند که با اوراق و تغییر مشخصات اصلی وسیله نقلیه، قطعات آن را به مالخران قطعات و لوازم مسروقه خودرو می فروخته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها