با اخراج جان واریو‌ی کهنه‌کار و مهاجرت برونو سزار، گلزن قهار برزیلی سپاهان، قهرمان باشگاه‌های فوتبال ایران و مدعی جدی قهرمانی باشگاه‌های آسیا با ریزش شدیدی در ترکیب بازیکنان فصل پیش‌روی خود روبه‌رو شده است؛ به گونه‌ای که خیلی‌ها نگران ادامه موفقیت‌های این باشگاه موفق شهرستانی شده‌اند.
کد خبر: ۴۸۵۸۵۰

سپاهان که در آغاز فصل نقل و انتقال، رحمان احمدی، دروازه‌بان باتجربه و جاافتاده خود را از دست داد، در خط دفاع بیشترین ریزش را شاهد بود و به ترتیب سیدجلال حسینی و محسن بنگر را به پرسپولیس و هاشم بیک‌زاده را به استقلال واگذار کرد.

این تیم در خط میانی هم بعد از رفتن مهدی کریمیان، در روزهای اخیر، فابیو جان واریوی برزیلی را هم (به دلیل تاخیر یک هفته‌ای این بازیکن در معرفی خود به باشگاه)‌ اخراج کرد.

همچنین در خط حمله، بعد از رفتن سیدمهدی سیدصالحی به تراکتورسازی، اخیرا سپاهانی‌ها با عقد قرارداد برونو سزار، گلزن ششدانگ خود با النصر امارات روبه‌رو شده‌اند.

هرچند مسوولان سپاهان، برونو سزار را هنوز بازیکن تیم خود می‌دانند و قصد شکایت به فیفا برای بازگرداندن او را دارند، ولی بعید است موفق به برگرداندن شاه مهره شش ماهه اخیر خود (که تا یک‌سال بعد با اصفهانی‌ها قرارداد دارد) شوند.

البته در فصل نقل و انتقالات، زردپوشان محمدباقر صادقی را برای حضور در درون دروازه، محسن ایران‌نژاد، محمد علی احمدی و فرشید طالبی را برای ترمیم خط دفاع، عادل کلاه‌کج و میلاد زنیدپور را برای خط میانی و ژاکوویچ و محمد غلامی مصدوم را برای حضور در خط حمله به خدمت گرفته‌اند.

در ضمن سرپرست سپاهان، جذب فرهاد مجیدی را خارج از برنامه‌های این باشگاه و امکان آمدن مجتبی جباری به این تیم را با توجه به پر شدن سهمیه لیگ برتری‌ها، منتفی دانسته است.

حالا باید دید تیمی که با زلاتکو کرانچار طی شش ماه گذشته بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر شده و با اقتدار زیادی حریفان لیگی و آسیایی خود را کنار زده است، آیا با این حجم وسیع تغییرات و دگرگونی، بار دیگر روی ثبات و موفقیت را خواهد دید و آیا نفرات جدید بویژه در خط دفاع و حمله می‌توانند جایگزین‌های مناسبی برای ستاره‌های موفق قبلی زردپوشان باشند؟ البته سپاهانی‌ها طی سال‌های گذشته بارها با چنین شرایطی یعنی مهاجرت گسترده ستاره‌های خود روبه‌رو شده‌اند که البته هر بار هم با تقویت روح کارگروهی و انسجام تیمی، نه‌تنها خلل بزرگی در کارشان به وجود نیامده؛ بلکه به سوی جام قهرمانی یورش برده‌اند، ولی این بار کار کرانچار سخت‌تر و سنگین‌تر از سال‌های گذشته است، چون در غیاب عناصر کلیدی و سرنوشت‌ساز خود، باید به بزرگ‌ترین هدف سپاهان طی سال‌های اخیر یعنی قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا یورش ببرد!

مجید عباسقلی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها