بر اساس آمار منتشر شده از سوی گمرک کشور میزان واردات خودرو و قطعات آن در سه ماهه نخست سال جاری با رقمی در حدود 460 میلیون دلار چهار برابر صادرات این محصول با رقمی در حدود 111 میلیون دلار بوده است.
کد خبر: ۴۸۵۶۵۷

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در سایت رسمی گمرک ایران میزان واردات خوردو و انواع قطعات این کالا در سه ماه ابتدایی سال بیش از چهار برابر میزان صادرات کشور بوده است.

نکته جالب توجه در آمارهای منتشر شده گواه این موضوع است که محصولات وارد شده به کشور در سه ماه نخست سال بیشتر شامل خودروهای سواری، خودروهای تجاری، خودروهای راهسازی، تراکتور و قطعات آنها می‌شود، در حالی که صادرات شامل محصولاتی مانند خودروی سواری، تراکتور، قطعات خودرو و لوازم یدکی است.

خودروهای وارداتی از 31 کشور شامل امارات، چین، کره، ژاپن، ایتالیا، سوریه، سوئد، ترکیه، فرانسه، هند، مالزی، رومانی، بلژیک،تایلند، صربستان، هلند، اتریش، برزیل، عراق، روسیه، آمریکا، بلاروس، آلمان، لهستان، عمان، کویت، اسپانیا،تایوان، بلغارستان،سنگاپور و هنگ‌کنگ بوده است.

با این حال، آمار منتشر شده هنوز به تفکیک میزان خودروهای وارداتی و صادراتی و مهمتر از آن میزان واردات قطعات و لوازم یدکی خودرو را مشخص نکرده است.

مشخص شدن تفکیکی این آمار به طور حتم به موضوع واردات قطعات خودرو به کشور به ویژه خودروهای ساخت داخل کمک خواهد کرد.(سایت تولید ایرانی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها