رییس کل بانک مرکزی می گوید: ادغام موسسات مالی و اعتباری و برخی از بانک ها نه تنها به ضرر سهامداران نبوده، بلکه به نفع آنها است.
کد خبر: ۴۸۵۴۱۷

 محمود بهمنی درباره ادغام موسسات مالی و برخی انتقادات در این زمینه گفت: اگر ادغام موسسات مالی و بانک ها صورت نگیرد بانک مرکزی باید آنها را منحل کند و این به نفع سهامداران نیست.

وی ادامه داد: سهامداران پس از ادغام، سهامدار بانک بزرگتری می شوند که این فرایند منافع آنها را در پی خواهد داشت.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد به عنوان مثال سهامداران موسسه آتی یا صالحین، با توجه به اینکه این دو موسسه مجوز فعالیت از بانک مرکزی نداشتند، هم اکنون پس از ادغام سهامدار بانک می شوند و ارزش سهام آن ها نیز رشد می یابد.

بهمنی اظهارداشت: ارزش سهام سهامداران بانک تات به دلیل دو برابر شدن سرمایه این بانک پس از ادغام رشد می یابد.

وی گفت: البته بانک ها و موسسات در ابتدا مقاومت هایی را برای ادغام ها صورت می دهند اما در نهایت به نفع خود آنها است.

ساماندهی موسسات مالی و پولی در یکی دو سال گذشته همواره در دستور کار مسئولان بانک مرکزی قرار داشته است به طوری که بانک مرکزی با لغو مجوز و معرفی بسیاری از این موسسات غیرمجاز اقدام به برخورد و جمع آوری آنها کرده بود اما این اقدام بانک مرکزی در روزهای اخیر با برخی از انتقادات نظیر ضعف ساختاری بانک مرکزی برای کنترل و نظارت بر مؤسسات مالی و اعتباری و مشکلات شرعی مواجه شده است.

رییس کل بانک مرکزی، درباره پرداخت بالاترین پاداش ها به اعضای هیات مدیره بانک‌های خصوصی به ایرنا گفت: هرچند هم اکنون بانک مرکزی در باره پاداش هیات مدیره بانک ها اظهار نظر نمی کند، اما شاید در آینده در این خصوص اقدام کند.

وی افزود: اگر بخش خصوصی ارایه پاداش بیشتر به هیات مدیره خود را خواستار است، می تواند آن را پرداخت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها