خطیب نمازجمعه تهران مطرح کرد؛

3 راهبرد ایران در مذاکرات هسته ای

آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هیئت مذاکره کننده ایرانی سه راهبرد در مذاکرات اخیر داشتند، گفت: راهبرد اول اقتدار ایران اسلامی، راهبرد دوم برخورد منطقی و راهبرد سوم ابتکار عمل بود و انصافا هیئت مذاکره کننده ایرانی در این عرصه ،‌ شان نمایندگی ایران را حفظ کرد.وی افزود: ما یک منطق داریم و منطق ما این است که حقوق هسته ای برای همه ؛ سلاح هسته ای برای هیچ کس.
کد خبر: ۴۸۲۱۴۴

خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: مسئله مذاکرات هسته ای مسئله ای است که ملت بزرگ ما دوست دارند در این عرصه مطالبی بدانند گرچه اطلاع رسانی های خوبی شده است.

 سید احمد خاتمی گفت: گروه 1 + 5 دو راه بیشتر ندارد، راهی که می خواهند این مذاکرات به ثمر برسد و مذاکره برای مذاکره نباشد که این راه تنها با اعتراف به حقوق حقه ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: راه دوم که پیش روی گروه 1 + 5 است و به نظر می رسد کم و بیش در حال پیگیری آن هستند، راهبرد گفتگو و تهدید است.

امام جمعه موقت تهران گفت: اینها بدانند و آنهایی هم که اینها را فرستادند بدانند که ملت ایران نشان داد که 33 سال است زیر بار تهدید نخواهد رفت و مقاومت می کند.

آیت الله سید احمد خاتمی افزود: برای سازمان های بین المللی واقعا شرم آور است، ما که می گوییم دنبال سلاح هسته ای نیستیم و فقه ما همین را می گوید و می گوید در جنگ با دشمن ، آب دشمن را مسموم نکنید، درختان دشمن را قطع نکنید، زن ها و بچه ها را نکشید، و این موضوع در کتاب های ما از بیش از هزار سال پیش موجود است و اگر شک دارند می توانند به این کتاب ها مراجعه کنند.

وی گفت: به صراحت می گوییم نه از سر ترس بلکه مبنای فقهی ما اجازه داشتن سلاح اتمی را به ما نمی دهد.

خطیب جمعه تهران افزود: ما که می گوییم نداریم، این همه به ایران گیر می دهند و می گویند اعتمادسازی کنید اما رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام می کند که 400 کلاهک اتمی دارد اما کسی به ان نمی گوید که بالای چشمت ابروست.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع زورگویی است، گفت: دنیا اگر احساس خطری برای صلح جهانی می کند، این خطر، رژیم صهیونیستی است و دنیا باید به فکر این خطر باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: دنیایی که دم از حقوق بشر و خلع سلاح می زند این دست جنایتکار را باز گذاشته است.

 سید احمد خاتمی با بیان اینکه هیئت ایرانی واقعا برای پیشبرد مذاکره و برای به نتیجه رسیدن به جلسه مذاکره می آید، گفت: ایران اسلامی واقعا مذاکره را برای نتیجه می خواهد اما وقتی در عمل می بینیم یک رژیم غاصب به نام رژیم صهیونیستی و یک تروریست به نام نتانیاهو قبل از مذاکرات حرف هایی می زنند که همان حرف ها را مذاکره کنندگان در اجلاس می گویند، آیا این برای شما ننگ نیست؟

وی همچنین به برخی از مناسبتهای پیش رو از جمله هفته قوه قضاییه اشاره و اضافه کرد: قوه قضاییه را با شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی می شناسیم، شخصیتی که نخستین رئیس قوه قضاییه نظام اسلامی و رئیس دیوان عالی کشور در آن زمان و در حقیقت معمار و سکاندار قوه قضاییه در نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی گفت: اقتدار نظام به اقتدار قوه قضاییه است و اقتدار قوه قضاییه هم به اقتدار اجرای عدالت در همه سطوح است.

امام جمعه موقت تهران گفت: قوه قضاییه پرونده های مهم و کلیدی را در دست رسیدگی دارد که ان شاء‌ الله منجر به حکم مناسب شود.

وی خطاب به مسئولان و کارکنان قوه قضاییه  افزود: کاری که شما دارید ، جهاد است و در مسیر تحقق و اجرای عدالت استقامت و به وظیفه خود عمل کنید، از ملامت ها نهراسید و از انتقادهای نابجا ملول و افسرده نشوید.

خطیب جمعه تهران در ادامه خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: منطق قرآن این است که بهشت را به بها می دهند و با شعار کسی بهشتی نمی شود و بهشتی شدن صبر و جهاد می خواهد.

وی به برخی فرمایشهای مولا علی(ع) درباره بهشت اشاره و اضافه کرد: بهشت از رهگذر تحمل سختی ها به دست می آید و کسی که می خواهد بهشت را به دست بیاورد بدون صبر، سعادت بهشت را به دست نمی آورد.

سید احمد خاتمی در خطبه نخست نمازجمعه با بیان اینکه ملت ایران به استقبال باشکوه ایام شعبانیه می روند، گفت: والدین در برگزاری جشن های مردمی شعبانیه، به فرزندان خود در کوچه ها و محلات کمک کنند.

وی برگزاری جشن های شعبانیه را از مصادیق برجسته تعظیم شعائر اسلامی عنوان کرد و افزود: ملت ایران با تاسی از قرآن کریم مبنی بر نابودی باطل و بازگشت حق، حاکمیت باطل را متلاشی کرد و ان شاء الله در آخرالزمان نیز حق مطلق یعنی امام زمان(عج) خواهد آمد و باطل های جهان را نابود و دین حق را در سراسر جهان طنین انداز خواهد کرد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها