صاحب ملک گرانقیمت مرد سالخورده ای است که در بیمارستان بستری و از فروش ملک خود توسط کلاهبردارها بی خبر بوده است

ناکامی 3 جاعل حرفه‌ای در فروش زمین میلیاردی

3 جاعل حرفه‌ای که با جعل سند ملکی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در کرج قصد فروش آن را داشتند با هوشیاری صاحب دفترخانه اسناد رسمی ناکام ماندند.
کد خبر: ۴۸۲۰۱۸

به گزارش جام‌جم، اواخر سال 87 رئیس یک دفترخانه اسناد رسمی در غرب تهران با مراجعه به دادسرای ناحیه دو و طرح شکایت در ارتباط با ارائه اسناد و مدارک جعلی متعلق به مالکیت ملکی در شهرستان کرج گفت: سیزدهم بهمن ماه 1387 فردی به نام امیرهوشنگ همراه دو نفر دیگر با حضور در دفترخانه محل کارم در منطقه پونک اقدام به ارائه سند مالکیت ملکی به متراژ هزار متر در شهرستان کرج و همچنین بنچاق زمین، صادره از دفترخانه ای در بزرگراه رسالت کرد. او درخواست وکالت بنچاق موصوف را به همراهش به نام «عباس» تفویض کرد اما در بررسی‌های انجام شده متوجه جعلی بودن این اوراق شده ام.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل اسناد و با توجه به آن که بنچاق ارائه شده به شاکی از سوی یک دفترخانه در شرق تهران صادر شده، پرونده برای رسیدگی به دادسرای ناحیه چهار تهران بزرگ ارسال و به دستور بازپرس، پرونده در اختیار ماموران اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان با بررسی سند مالکیت و بنچاق ارائه شده به شاکی و نحوه جعل این اسناد اطمینان پیدا کردند که جعل اوراق و اسناد مالکیت کاملا حرفه‌ای و به احتمال بسیار زیاد توسط متهمان سابقه‌دار در زمینه جعل صورت گرفته است، به همین خاطر با توجه به اطلاعات به دست آمده از شاکی پرونده در خصوص مراجعه امیرهوشنگ و دو همراهش به دفترخانه، کارآگاهان اقدام به چهره‌نگاری از آنها کرده و با بهره‌گیری از چهره‌نگاری و بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی سه نفر از متهمان سابقه‌دار در زمینه جعل و کلاهبرداری به نام‌های حمید، حجت و عباس شدند.

به گفته پلیس، این سه متهم از مجرمان سابقه‌داری‌اند که دارای سوابق متعدد در ارتکاب جرایم مختلف سرقت، جعل، کلاهبرداری و موادمخدر هستند.

با شناسایی هویت واقعی متهمان مشخص شد حمید با هویت جعلی امیرهوشنگ و با همدستی حجت و عباس قصد داشته با استفاده از اسناد جعلی، اقدام به تصرف مال غیر کرده و آن را بفروشند.

با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف، کارآگاهان با بهره‌گیری از اقدامات پلیسی و با وجود متواری شدن متهمان از مخفیگاه‌های خود در شهرستان کرج، در ادامه رسیدگی به این پرونده موفق به شناسایی و دستگیری حمید 45 ساله، در سال 89 شدند.

در مرحله دیگری از تحقیقات، کارآگاهان اداره سیزدهم اطلاع پیدا کردند دیگر متهم پرونده به نام عباس 44 ساله نیز تیرماه 90 در منطقه ملارد سرآسیاب کرج به اتهام جعل مدارک دستگیر و روانه زندان شده است.

با دستگیری و انتقال متهمان به اداره سیزدهم، تحقیقات از آنها در خصوص جعل اسناد مالکیت آغاز و هر دو نفر به همدستی با یکدیگر و متهم متواری حجت 45 ساله و تلاش برای تملک و فروش مال غیر، با استفاده از اسناد جعلی، اعتراف کردند.

با اعتراف متهم در خصوص نگهداری اصل اسناد مالکیت در مخفیگاهش، کارآگاهان اداره سیزدهم با اخذ نیابت قضایی به مخفیگاه عباس در شهرستان کرج رفته و در بازرسی از این محل موفق به کشف اصل اسناد مالکیت شدند و در ادامه با شناسایی هویت واقعی صاحب سند و انجام تحقیقات مشخص شد صاحب واقعی سند مالکیت به علت کهولت سن در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد. با مراجعه کارآگاهان به بیمارستان و انجام تحقیقات از صاحب سند مشخص شد وی اطلاعی از نحوه دسترسی متهمان به اصل سند مالکیت ملک نداشته؛ اما عباس در اعترافات خود عنوان داشت که اصل سند مالکیت را از حجت دریافت کرده است.

متهم را شناسایی کنید

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به ارزش میلیاردی ملک مورد نظر در شهرستان کرج گفت: با توجه به ادامه تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری آخرین متهم پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی قاضی صادر شده است. به همین خاطر از تمامی شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص محل‌های تردد یا مخفیگاه وی دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055434 و یا 51055513 در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها