جمعه 17 دیماه 1372 صبح ساعت 4 به طرف کلکچال رفتیم. هوا سرد بود ، ولی کوهنوردی مطلوبی بود. در بین راه ، افراد مختلف نظرات گوناگونی مطرح می کردند.
کد خبر: ۴۸۱۵۴

برخی از جوانان ، از زمان آزاد شدن ماهواره سوال می کردند ؛ عده ای از جشنواره فیلم و نحوه ارائه بلیت های جشنواره ؛ عده ای درباره تهاجم فرهنگی غرب و برخی هم از گرانی ها شکایت داشتند. عصر ، ساعت 4 تا 5 با آقای دکتر جواد [لاریجانی] ملاقات داشتم . طبق روال معمول ، جلسات او با طنزگویی های خاص وی شیرین می شود. برخی مباحث مجلس درباره اشکالات دولت در تنظیم لایحه بودجه را مطرح کرد، اما عمده اشکالات او به لایحه بودجه مربوط نمی شد. او درخصوص دیپلماسی کشور و وضع وزارت خارجه نظرات کارشناسی دقیقی دارد. ایرادات اصولی مطرح می کرد که عمده آن به ناکارآمدی دیپلماسی ما مربوط می شد. ساعت 7 بعدازظهر به دخترم ساره خانم درخصوص کارهای درسی اش کمک و راهنمایی کردم. او در درس ، خیلی ساعی است.
شنبه 18 دیماه 1372
امروز ، روز پرکاری برای من بود. ساعت 7 در دفتر کارم حاضر شدم. ساعت 7:30 با مدیران کل وزارتخانه برای توجیه طرح ویدئو جلسه داشتم . این موضوع در کشور مساله ساز شده بود و در دوران آقای خاتمی که وزیر ارشاد بودند به دلایلی که چندان مورد قبول من نبود ، ممنوع شده بود. از مدتها پیش من هر چه فکر کردم که دستگاه ویدئو چرا باید در کشور ممنوع باشد ، دلایل قانع کننده ای نیافتم . آقای انوار و آقای حیدریان از کسانی بودند که بر ممنوعیت آن پافشاری می کردند شاید به عنوان حمایت از جریان فیلمسازی در کشور ولی به نظر من آزادی ویدئو می توانست به جریان فیلمسازی کمک کند. از طرفی دستگاه ویدئو جنبه های مفید زیادی می توانست داشته باشد. در نهایت ، چند ماه پیش تصمیم گرفتم طرحی برای آزادی ویدئو به شورای عالی انقلاب فرهنگی ببرم . در آنجا بحث مفصلی شد. یادم هست آقای هاشمی و حاج احمد آقای خمینی با حساسیت زیادی موضوع را بررسی کردند و نظرشان مثبت بود و اجمالا شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح موافقت کرد. این جلسه برای توجیه مدیران کل در این زمینه بود تا با موسسه رسانه های تصویری که برای این امر ایجاد شده بود ، همکاری لازم را بکنند. ساعت 9:30 جلسه ای با آیت الله مصباح ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی محقق داماد ، آقای دکتر جواد لاریجانی ، آقای دکتر اعوانی و حجت الاسلام والمسلمین آقای مجتهد شبستری داشتم ؛ راجع به بررسی سیاستهای دیالوگ ادیان . نظرات ، مختلف بود. در این جلسه تصمیم گرفته شد که اولا: دیالوگ بعدی که با ارتدوکس های یونان است ، در تهران برگزار شود ؛ ثانیا: معلوم شد چندان سیاست های دقیق و مدونی در این نشست ها دنبال نمی شود بنابراین تدوین این سیاستها ضرورت دارد. ساعت 13:30 راجع به موضوع «تهاجم فرهنگی» در دانشگاه علامه طباطبایی سخنرانی کردم . این جلسه با همکاری معاونت پژوهشی وزارتخانه آقای دکتر سبحانی و دانشگاه علامه طباطبایی تشکیل شده بود. ساعت 16:30 در جلسه اهدای جوایز برای دوسالانه نقاشی شرکت کردم . کار خوبی صورت گرفته بود. موضوع سخنان من راجع به «مبانی هنر و رابطه هنر و حقیقت» بود. برخی از استادان نقاشی و تصویرنگاری از این بحث استقبال و ابراز علاقه کردند که در این باره بیشتر صحبت کنیم.

خاطرات 10 ساله
دکتر علی لاریجانی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها