آثار هنرمندانی از 55 کشور جهان در این نمایشگاه عرضه شده است

آغاز نمایشگاه جایزه جهانی بیداری

نمایشگاه نخستین جایزه جهانی بیداری با آثاری از هنرمندان ۵۵ کشور دنیا در 3 رشته پوستر، عکس و کاریکاتور شامگاه یکشنبه در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) گشایش یافت.
کد خبر: ۴۷۴۲۶۹

به گزارش فارس،‌ در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه علی عسگری معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری، امیر عبدالحسینی دبیر این جشنواره، محمدحسین نیرومند مشاور وزیر ارشاد و عضو شورای سیاستگذاری،  مهدی توکلیان رئیس موزه امام علی(ع)‌ و عضو شورای سیاستگذاری و ابراهیم حقیقی از داوران بخش پوستر به همراه جمعی دیگر از هنرمندان حضور داشتند.

در نخستین جایزه جهانی بیداری که از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شده، 450 اثر روی دیوارهای موزه هنر امام علی(ع) رفته است که شامل 199 اثر کاریکاتور، 147 اثر پوستر و 104 عکس  می‌شود.

یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه نمایش آثار 3 هنرمند مطرح خارجی است. هیکادی دمیرچی از ترکیه‌، پکا لوری از فنلاند و چارلز ماویان دیویس از آمریکا 3 هنرمندی هستند که آثارشان در موزه امام علی(ع) به نمایش درآمده است.

هیات داوران این نمایشگاه نیز متشکل از داوران ایرانی و خارجی است که  داوران خارجی برای انتخاب نهایی آثار، روز 16 خرداد وارد تهران می‌شوند و 17 خرداد به داوری نهایی آثار می‌پردازند. در رشته پوستر هیات داوران متشکل از ابراهیم حقیقی، مصطفی اسداللهی و مصطفی گودرزی از ایران و یوجی ساتو از ژاپن و الکساندر فالدین از روسیه هستند،‌ در رشته عکس سیدعباس میرهاشمی،‌ فرزاد هاشمی و ابراهیم حاتمی‌کیا به همراه میشل ستبون از فرانسه و شهیدالعالم از بنگلادش کار داوری آثار این بخش را به عهده دارند و در رشته کاریکاتور نیز کامبیز درم‌بخش، بهرام عظیمی،‌ مسعود ضیایی زردخشویی از ایران به همراه مارسیو لیته از برزیل و جیوکس از ایتالیا آثار این بخش را داوری می‌کنند. در هر رشته از این جشنواره 6 جایزه اهدا می‌شود که شامل یک جایزه بزرگ به مبلغ 10 هزار یورو و 5 جایزه شامل لوح تقدیر و مبلغ 2500یورو است که این جوایز روز اختتامیه 22 خرداد به برگزیدگان اهدا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها