در حالی‌که نزدیک به یک ماه از اعتصاب غذای 1500 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی می‌گذرد، نگرانی‌ها نسبت به وضعیت آنها افزایش یافته است. در همین راستا، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان ملل متحد خواست تا برای نجات جان اسیران فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی هرچه زودتر اقدام کند.
کد خبر: ۴۷۳۳۷۳

به گزارش ایرنا، محمود عباس درخواست خود را در دیدار با رابرت سری فرستاده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور روند صلح در خاورمیانه مطرح کرد. وی در همین خصوص تصریح کرد: جان برخی از اسیران به علت اعتصاب غذای طولانی به شدت تهدید می‌شود. فیلیپو گراندی، رئیس سازمان امدادرسانی به آوارگان فلسطینی نیز روز گذشته با ابراز نگرانی از وضعیت فلسطینیانی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند، از سران این رژیم خواست به فکر چاره‌ای برای پایان دادن به وضعیت بغرنج کنونی باشند. وی ضمن هشدار نسبت به وضعیت اسفبار سلامتی هزار زندانی سیاسی فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتصاب غذا به سر می‌برند، از این شرایط ابراز نگرانی کرد. بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل نیز پیشتر از وضعیت زندانی‌های فلسطینی ابراز نگرانی کرده و از رژیم صهیونیستی خواسته بود سریعا به وضعیت آنها رسیدگی کند.

همچنین دولت سوییس روز پنجشنبه درباره وضع زندانیان فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده‌اند، ابراز نگرانی کرد. به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه سوییس با انتشار بیانیه‌ای از مقامات رژیم صهیونیستی خواست امکان معاینه پزشکی این افراد را فراهم آورند.

آلکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم از وضع اسیران فلسطینی زندان‌های رژیم صهیونیستی و اعتصاب غذای شماری از آنها ابراز نگرانی کرد. به گزارش ایرنا، لوکاشویچ روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت پیش آمده در زمینه اعتصاب غذای دسته جمعی شماری از فلسطینیان در زندان‌های اسرائیل موجب نگرانی جدی روسیه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها