شورای جهانی سفر و گردشگری بدون آن‌که آماری از ورود گردشگران خارجی ایران ارائه دهد، پیش‌بینی کرد که تعداد گردشگران خروجی ایران در سال 2012 میلادی یک درصد رشد منفی و میزان جذب سرمایه‌گذاران خارجی به ایران، یک درصد رشد مثبت داشته باشد.
کد خبر: ۴۷۰۸۵۱

شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) در گزارش‌های سالانه‌ای که توسط کارشناسان این شورا و با کمک دانشکده اقتصاد آکسفورد تهیه می‌شود، به بررسی اثرهای صنعت گردشگری بر اقتصاد کشورها می‌پردازد. در این گزارش‌ها معمولا به مسائلی مانند «درآمدهای حاصل از گردشگری»، «اثر فعالیت‌های گردشگری بر تولید ناخالص داخلی کشور»، «میزان سرمایه‌گذاری» و «وضعیت اشتغال» پرداخته می‌شود. این شورا که 181 عضو دارد و اجلاس آینده آن در ژاپن برگزار می‌شود اوایل دهه 90 میلادی تأسیس شده است. هدف از راه‌اندازی این سازمان که مقر آن لندن است و بیشتر گزارش‌های آن با همکاری دانشگاه آکسفورد تهیه می‌شود، بررسی شرایط صنعت گردشگری جهانی و نقش آن در ایجاد اشتغال و بررسی اثرهای درآمدهای حاصل از آن بر اقتصاد کشورها و اقتصاد جهانی است.

براساس آخرین گزارش این شورا، ایران سال 2011 میلادی 30هزار میلیارد ریال درآمد از گردشگران خارجی به‌دست آورد و تقریبا همین مقدار ارز به‌واسطه سفرهای خارجی ایرانی‌ها، از کشور خارج شد.

در ادامه گزارش این شورا که براساس آمارهای تخمینی تهیه شده، آمده است: سال 2011 میلادی، 38هزار و 513 میلیارد ریال ارز از کشور توسط گردشگران خارج شده و در همین زمان، گردشگران ایرانی 274هزار و 311میلیارد ریال در ایران خرج کرده‌اند. سال گذشته رتبه جهانی ایران در اشتغال گردشگران، 31 و در جذب سرمایه‌گذاری خارجی این رتبه، 38 بوده است. همچنین ایران در صادرات گردشگر در جایگاه 63 قرار دارد. این شورا همچنین اعلام کرده در سال‌های اخیر همواره سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص داخلی به‌شکل مداوم در حال افزایش بوده است و بر این اساس، ایران سال گذشته میلادی، در جایگاه 128 جهان قرار گرفت. همچنین پیش‌بینی شده است ایران سال 2012 میلادی به رتبه 92 جهان صعود کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها