در حالی که هنوز چندی از اظهارنظر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر عدم افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال 91 که در آخرین نشست خبری وی در اواخر سال گذشته عنوان شد، نگذشته است، این مقام مسوول روز گذشته در اظهارنظر دیگری با اشاره به نرخ تورم 5/21 درصدی در ابتدای سال‌جاری، تاکید کرد: حتی اگر نرخ سوخت تغییر نکند، کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال 91 افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۴۷۰۳۹۹

سیدجعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به این‌که برابر اعلام بانک مرکزی نرخ تورم در ابتدای سال‌جاری 5/21 درصد بوده است، گفت: این میزان تورم در شرایطی است که هنوز نرخ سوخت بابت اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها تغییر نکرده است. وی با اشاره به این‌که نرخ تورم یاد شده یک عدد میانگین است اظهار کرد: تورم می‌تواند در برخی مشاغل بیشتر باشد و در حمل و نقل عمومی نیز با توجه به افزایش نرخ قطعات و دستمزد تعمیرات، به نظر می‌رسد تورم حتی پیش از نرخ میانگین رسمی کشور باشد. وی با تاکید بر این‌که خانواده حمل و نقل شهری بخشی از شهروندان محسوب می‌شوند که تحت تاثیر نرخ تورم هستند، تاکید کرد: دولت برای کارگران افزایش دستمزد را پیش‌بینی کرده است و بسیاری از محصولات تولیدی کارخانجات و صنایع رسما افزایش قیمت داشته‌اند و حتی در حوزه حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای از سال گذشته افزایش نرخ اعمال شده است.

وی با بیان این‌که میانگین افزایش پیشنهادی شهرداری تهران برای کرایه‌های حمل و نقل عمومی سال 91، حدود 20 درصد است، اظهار کرد: در جلسات کمیسیون عمران پس از آغاز سال نو لایحه‌ شهرداری تهران بررسی شده و امیدواریم بزودی نرخ کرایه‌ها تعیین تکلیف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها