در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین پیشنهاد شد:

حوزه‌انتخابیه مستقل برای جزایر ایرانی

نماینده مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد جزایر هرمزگان با مرکزیت ابوموسی دارای حوزه انتخابیه مستقل شوند و یک نماینده در مجلس شورای اسلامی داشته باشند.
کد خبر: ۴۶۹۸۳۳

عوض حیدرپور امروز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به سفر روز گذشته خود و سه نماینده دیگر به استان هرمزگان گفت: این سفر به مناسبت روز ملی خلیج فارس انجام شد و ما بازدیدی از منطقه عمومی خلیج فارس داشتیم .

«دیداری با نیروهای مسلح و مردم منطقه از جمله مردم جزیره بوموسی داشتیم و هیئت چهار نفر مجلس سفری هم به جزایر تنب برزگ و تنب کوچک داشتند».

وی با بیان اینکه ساکنین جزیره ابوموسی حدود سه هزار نفر هستند، افزود: در ملاقات با مردم این جزیره در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتیم که این مسایل را در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و صحن مجلس مطرح می کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکی‌از مشکلات مردم منطقه را تردد و حمل و نقل دانست .

" جزیره ابوموسی با مرکز استان یعنی هرمزگان 120 مایل دریایی فاصله دارد که هزار نفر گردشگر روزانه و سه هزار ساکن محلی برای ترد به شهرهای استان با مشکل مواجه هستند."

وی اظهار داشت:ابوموسی دارای فرودگاه است اما به دلیل پرواز کم، مسافران برای گرفتن بلیط باید 2 ماه در نوبت باشند.

حیدرپور افزود: برای رفع مشکل تردد باید روزانه حداقل دو پرواز از بوموسی به بندرعباس صورت گیرد و دو فروند شناور کروز مسافربری با 200 تا 300 صندلی برای جابجایی از طریق دریا تدارک دیده شود.

نماینده شهرضا در مجلس معضل دیگر مردم منطقه را مربوط به وزارت نیرو دانست و یادآور شد: مردم خواستار تامین برق کامل منطقه هستند و برق فعلی باید دو برابر شود.

حیدرپور یکی دیگر از مشکلات مردم منطقه را معضل سلامت و بهداشت و درمان ذکر کرد و گفت: وزارت بهداشت و درمان باید نسبت به تامین نیروی متخصص بیمارستان این جزیره و تامین تجهیزات و منابع مالی اقدام کند.

«باید در لایحه بودجه یک ردیف بودجه برای ابوموسی و سایر جزایر در خصوص شبکه بهداشت و درمان در نظر گرفته شود تا بتوانند مشکلات خود را حل کنند».

وی افزود: تامین زیر ساخت های شبکه بهداشت و درمان و توسعه این مناطق و جزایری همچون فاروج و هرمز نیازمند تامین اعتبار است که باید در لایحه بودجه پیش بینی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به رضایت مردم این منطقه از مسئولین نظام اظهار داشت: مردم از توجه مسئولین به سواحل، احداث اسکله های و موج شکن های خوب رضایت دارند و خواستار افزایش خدمات به این سواحل هستند تا بتوانند به حیات اقتصادی خود که ماهی گیری است ادامه دهند.

حیدپور افزود: مردم یکپارچه علاقه خود را به نظام نشان دادند و تاکید داشتند که ما خود آماده دفاع از این جزایر در برابر بیگانگان هستیم .

" مردم این جزایر در صحبت با هیئت نمایندگان خواستار داشتن یک نماینده در مجلس بودند و تاکید داشتند ساکنان جزایر استان هرمزگان باید دارای یک حوزه انتخابیه به مرکزیت ابوموسی باشند."

وی گفت: امیدواریم تا وزارت کشور، مجلس و دولت با تقاضای مردم منطقه جهت فرستادن یک نماینده به مجلس موافقت کنند و یک حوزه انتخابیه مستقل با مرکزیت ابوموسی تشکیل شود.

صبح دیروز غلامرضا کرمی نماینده کرمان، محمد کرمی راد نماینده کرمانشاه، عوض حیدرپور نماینده شهرضا و محمود احمدی بیغش نماینده شازند از طرف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفری به استان هرمزگان داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها