اختصاص 24 میلیارد دلار برای واردات کالا

تحول بزرگ در بازار ایران

در حالی که امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاری شده است و ایشان در زمان‌های گوناگون بر این مهم تأکید کرده‌اند، معاون اول رئیس جمهور از مصوبه واردات 24 میلیارد دلاری در کارگروه تنظیم بازار برای تأمین 20 کالای اساسی خبر داد.
کد خبر: ۴۶۹۷۹۶

به گزارش جام جم آنلاین،حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیام نوروزی سال 91 تأکید کردند؛اگر ما توانستیم تولید داخلى را رونق ببخشیم، مسئله‌ى تورم حل خواهد شد؛ مسئله‌ى اشتغال حل خواهد شد؛ اقتصاد داخلى به معناى حقیقى کلمه استحکام پیدا خواهد کرد. اینجاست که دشمن با مشاهده‌ى این وضعیت، مأیوس و ناامید خواهد شد. وقتى دشمن مأیوس شد، تلاش دشمن، توطئه‌ى دشمن، کید دشمن هم تمام خواهد شد.

ایشان در بخش دیگری از پیام خود فرمودند؛بنابراین همه‌ مسئولین کشور،همه‌ دست‌اندرکاران عرصه‌ى اقتصادى و همه‌ى مردم عزیزمان را دعوت میکنم به این که امسال را سال رونق تولید داخلى قرار بدهند. بنابراین شعار امسال، «تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ى ایرانى» است. ما باید بتوانیم از کارِ کارگر ایرانى حمایت کنیم؛ از سرمایه‌ى سرمایه‌دار ایرانى حمایت کنیم؛ و این فقط با تقویت تولید ملى امکان‌پذیر خواهد شد. سهم دولت در این کار، پشتیبانى از تولیدات داخلىِ صنعتى و کشاورزى است. سهم سرمایه‌داران و کارگران، تقویت چرخه‌ى تولید و اتقان در کار تولید است. و سهم مردم - که به نظر من از همه‌ى اینها مهمتر است - مصرف تولیدات داخلى است.

مدتی است که بازار وضعیت نامناسبی پیدا کرده است و بیشتر اقلام مصرفی با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شده است.

معاون اول رئیس جمهور روز شنبه در هفدهمین کنگره دامپزشکی ایران با بیان اینکه برای کنترل قیمتها در بازار برنامه ریزی مشخصی نداریم، به قیمت پیاز در کشور اشاره کرده و گفته بود؛ الان پیاز در بندرعباس کیلویی 90 تومان است در حالی که همین پیاز در تهران کیلویی 600 الی 700 تومان به فروش می رسد، چرا باید این گونه باشد؟ این یک تدبیر می‌خواهد که هم اکنون مسئولان ما فاقد آن هستند و باید درستش کنیم.

اما معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در آبادان اعلام کرد؛ کارگروه تنظیم بازار در اقدامی بزرگ، بیش از 24 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی به کشور اختصاص داد که این امر در شرایط کنونی موجب کوتاه شدن سوء استفاده کنندگان بازار می شود .

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه از امروز تا پایان سال هیچ دغدغه ای برای تأمین کالاهای اساسی در کشور نخواهیم داشت گفت:کالاهای وارداتی شامل 20 قلم محصول از جمله گوشت قرمز ، برنج ، نهاده‌های دامی و کشاورزی است .

رحیمی افزود:این حرکت با حمایت رئیس جمهور، تحول بزرگی در بازار ایران برای آسایش و راحتی مردم و خانوارها ایجاد خواهد کرد.

روز گذشته به مناسبت گرامیداشت روز کارگر و سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی حضرت آیت الله خامنه‌ای با حضور در شرکت دارو پخش ضمن بازدید از بخش‌های گوناگون این شرکت تولیدی در سخنانی در جمع کارگران با تأکید بر ضرورت تجلی هرچه بیشتر منطق و مبانی فکری اسلام در برنامه ریزی ها و اقدامات مربوط به کار و جامعه کارگری، سرمایه و نیروی کار را دو بال تولید ملی برای حرکت و پیشرفت خواندند و افزودند: باید به کار ایرانی و سرمایه ایرانی احترام گذاشت تا تولید ملی به معنای حقیقی کلمه، امکان پذیر شود.

رهبر انقلاب اسلامی، سیاست گذاری تولید محور، فرهنگ سازی برای مصرف تولید داخلی، و نوسازی و ابتکار در ماشین آلات، محصولات و مدیریت ها را از دیگر ضروریات حمایت از تولید ملی خواندند و در پایان سخنانشان تأکید کردند: قوای سه گانه، دستگاه های مختلف دولتی، بخش خصوصی، فرهنگ سازان جامعه، تبلیغات صدا و سیما همه و همه در خدمت تولید ملی قرار گیرند تا به فضل الهی ضربه سختی به دشمنان خونخوار ملت وارد آید.

کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که راهکار مهار تورم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها واردات کالا از خارج نیست.آنها نیز بر حمایت از تولید داخلی تاکید دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها