مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو بحث اصلاح نحوه سوال از رئیس‌جمهور و پیگیری سرنوشت استعفای سعید مرتضوی از ریاست سازمان تامین اجتماعی را در دستور کار خود دارد.
کد خبر: ۴۶۸۹۳۱

به گزارش «جام‌جم»، نمایندگان مجلس بنابر ظرفیت‌های کاری خود در هفته جاری همچنان ادامه بحث اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس درخصوص نحوه سوال و استیضاح رئیس‌جمهور که در جلسه قبل حدود 3 ساعت وقت مجلس را در صحن علنی به خود اختصاص داد، پیگیری می‌کنند. کمیسیون اجتماعی مجلس نیز امروز (یکشنبه)‌ در جلسه‌ای با وزیر کار قرار است موضوع استعفای مرتضوی از ریاست سازمان تامین اجتماعی را پیگیری کند.

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مطرح شدن استعفای مرتضوی و اخبار ضد و نقیض درخصوص حضور وی در سر کارش تاکید کرده که قرار است به صورت مستقیم با عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر کار صحبت شود تا از زبان وی ماجرا را بشنود. این دستور کاری کمیسیون اجتماعی در حالی اعلام شده که قرائت گزارش عملکرد وزیر کار در بخش تعاون و قرائت گزارش تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز که هر دو در مسیر بررسی است طی این هفته در صحن علنی قرائت خواهد شد.

ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آذرماه سال 1388 به سعید مرتضوی سپرده شد که بعد از این پست، وی در سال 90 به ریاست سازمان تامین اجتماعی منصوب شد.

چنانچه بعد از قرائت گزارش‌ کمیسیون‌های تخصصی در صحن علنی مجلس، نمایندگان تخلفات برشمرده شده را صحیح بدانند، با تصویب مجلس، این گزارش‌ها جهت رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات رسیدگی شود.

حضور وزرا در مجلس

همچنین قرائت گزارش کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در مورد عملکرد واگذاری سهام شرکت‌های دولتی طبق آیین‌نامه در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.

بر این مبنا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر کشور نیز برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به صحن علنی دعوت شده‌اند و وزرای کار، نفت و نیرو برای پاسخ به سوال نمایندگان در کمیسیون‌های اجتماعی، انرژی، عمران و کشاورزی حاضر خواهند شد.

بررسی 10 پرونده محرمانه در اصل 90

کمیسیون اصل 90 مجلس نیز در دستور کار هفتگی خود بررسی 10 پرونده محرمانه را دارد و کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس لایحه انتقال محکومان به حبس و اقامه دعاوی حقوقی، کیفری و اداری برای حفظ بیت‌المال و حقوق مردم را بررسی خواهد کرد.

قرائت گزارش‌های مهم

قرائت گزارش‌های مهمی چون عقد قرارداد مستقیم با نیروهای خدماتی توسط دستگاه‌های اجرایی و حذف شرکت‌های پیمانکار، لایحه تعیین حریم حفاظتی و امنیتی اماکن و تاسیسات کشور و برداشت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از حساب بانک‌ها نیز در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد.

قالیباف در مجلس

شهردار تهران و ریاست سازمان شهرداری‌های کشور و مسوولان وزارت نیرو نیز هفته جاری با حضور در کمیسیون عمران، در مورد علت آبگرفتگی خط 4 متروی تهران گزارشی را ارائه خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها