وزیر خارجه امارات در اظهاراتی گستاخانه تلاش کرد موضوع مالکیت ایران بر جزیره ابوموسی را در سطح بین المللی مطرح کرده و در باره آن جنجال سازی کند.
کد خبر: ۴۶۷۲۲۹

به گزارش خبرگزاری امارات، "عبدالله بن زاید آل نهیان" تاکید کرد: از ایران می خواهم که به صدای عقل برای پایان دادن به این مناقشه و اختلاف گوش دهد، چون ممکن است این مسئله به عواقبی منجر شود که ایران و امارات در آینده توان کنترل آن را نداشته باشند.

مقام های امارات که تنها 40 سال از تاریخ تاسیس کشورشان می گذرد در حالی بار دیگر ادعای حاکمیت بر جزایر سه گانه ایرانی «تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی» را مطرح کرده اند که مراجعه ساده و گذرا به اسناد و نقشه های جغرافیایی، بی اساس بودن این ادعاها را روشن می کند.

واقعیت این است اگر قرار باشد مرزبندی های جغرافیایی منطقه بر اساس ادعاهای تاریخی معین شود، در این صورت بسیاری از سرزمین هایی که تا قرن نوزدهم جزء سرزمین ایران بوده اند، باید به آن بازگردانده شوند.بر اساس اسناد تاریخی، جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از آغاز تاریخ جزء قلمرو ایران بوده است.

همچنین در مجموعه گزارش های اداری دولت انگلیس در سال های 76-1857، چاپ های اول و دوم کتاب راهنمای خلیج فارس در سال های 1883 و 1889 و بروشور وزارت دریاداری بریتانیا در سال 1902 آمده که جزایر تنب و ابوموسی متعلق به ایران و تابع ایالت فارس است.

آمریکا ما را دریابد 

سایت ضد انقلابی گویا نیوز با انتشار مقاله ای با عنوان«تکلیف ما با دولت اوباما» از بی توجهی آمریکا و غرب به ضد انقلابیون در مذاکرات هسته ای با جمهوری اسلامی ایران به شدت انتقاد کرد.

درحالی که در مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی با قاطعیت هر چه تمام بر احقاق حقوق ملت ایران پافشاری می کند گویا نیوز نوشته است:در این میان تنها چیزی که نه در ذهن سران جمهوری اسلامی و نه در محاسبات غربی ها مطرح شده است سرنوشت ملت ما و نظر آنها درباره این بده بستانهای سیاسی است. سرنوشتی که در همه دوران حکومت دموکراتها در آمریکا مورد ملعبه و بازیچه قرار گرفته است، دیروز در حکومت کارتر و کلینتون امروز در دولت اوباما.

سردرگمی سیاست دموکراتها در مورد ایران را می توان در متن و پیامهای نوروزی آقای اوباما به روشنی مشاهده کرد. او چهار سال پیش از روی مماشات در پیام نوروزی خود تنها با رهبران جمهوری اسلامی سخن گفت. سال بعد با ظهور جنبش سبز نیمی با رژیم و نیمی دیگر با مردم ایران صحبت کرد. سال گذشته فقط با مردم ایران گفتگو گرد. امسال دیگر او با خودش حرف می زد!

البته منظور مقاله نویس ضد انقلاب از ملت ایران همان ضد انقلاب خارج نشین مطرود ملت است.

جاسوسی، شرط اقامت

روزنامه لبنانی الاخبار فاش کرد اماراتی ها برای حدود 30 هزار لبنانی مقیم امارات این شرط را گذاشته اند که اگر جاسوسی مقاومت حزب الله را نکنند از این کشور اخراج می‌شوند!

این روزنامه به نقل از کمیته تبعیدشدگان اماراتی اعلام کرد، دستگاه امنیتی امارات لبنانی‌های مقیم این کشور را در اقدامی در راستای حمایت از جنایات صهیونیست‌ها، تهدید کرده است در صورتی که برای امارات جاسوسی نکنند از امارات اخراج می شوند.

امارات از لبنانی های مقیم خواسته است اطلاعات لازم در مورد "حزب الله" بدهند در غیر این صورت دو هفته فرصت دارند امارات را ترک کنند.

امارات از لبنانی های مقیم خواسته است برگه ای را با عنوان "آمادگی جاسوسی برای امارات را دارم"، امضا کنند.

 سرکوب وحشیانه در بحرین

سازمان عفو بین الملل سرکوب تظاهرکنندگان بحرینی به دست رژیم حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور، را وحشیانه توصیف کرد.

این سازمان تاکید کرد که نحوه تعامل دولت بحرین با نتایج کمیته حقیقت یاب شریف بسیونی ثابت کرد که وضعیت حقوق بشر در این کشور مناسب نیست و خشونت حکومت علیه تظاهرکنندگان و بحران نقض حقوق بشر در این کشور ادامه دارد.

سعید بومدوحه تهیه کننده گزارش و پژوهشگر عفو بین الملل در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: در اصلاحات انجام شده در بحرین، به اصل موضوع که آزادی همه بازداشت شدگان و فعالان و تظاهرکنندگانی است که در تظاهرات سال گذشته شرکت کردند، پرداخته نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها